אבישג סמברג נחשבת לאחת התקוות של ישראל למדליה באולימפיאדת טוקיו, ובצדק. אלופת אירופה בטאקוונדו במשקל עד 49 ק"ג לא רק הפגינה את כשרונה בשנים האחרונות, היא גם הוכיחה בגילה הצעיר (19) את יכולתה להתמודד עם אתגרים ברמות הגבוהות.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
"אבישג תפציץ, היא תיתן בראש", משוכנעים אנשי הענף בעקבות היכולת ומוטיבציית השיא שהפגינה נציגת ישראל באימוני הנבחרת האחרונים לפני טיסתה לטוקיו. ואכן, הבטחת המקום במשחקים האולימפיים בצורה משכנעת בתחרות המיון שנערכה בחודש מאי הותירה את התחושה שהישראלית נמצאת בכיוון הנכון.
9 צפייה בגלריה
אבישג סמברג, אלופת העולם פניפק וונגפטנקיט וסגניתה וו ג'ינג יו
אבישג סמברג, אלופת העולם פניפק וונגפטנקיט וסגניתה וו ג'ינג יו
אבישג סמברג, אלופת העולם פניפק וונגפטנקיט וסגניתה וו ג'ינג יו
(אורן אהרוני, AP)
9 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג
(צילום: עוז מועלם)
ובכל זאת, בתחרות האולימפית הנחשבת ליוקרתית ביותר תתמודד סמברג (1.68 מטר) מול הספורטאיות המובילות שחלקן הגדול נחשבות למועמדות למדליות. ההערכה בנבחרת ישראל עד לסגירת הרשימה ב-1 ביולי הייתה שהיא תתמודד בקרב הראשון נגד הסרבית טיאנה בוגדנוביץ', סגנית האלופה האולימפית מריו 2016 ואלופת אירופה ב-2016 (זכתה בארד ב-2018 בקטגוריה עד 53 ק"ג) הנחשבת לאחת הבכירות.
אלא שלאחר מכן השתנה הכל. בשל החלטה של הוועד האולימפי הבינלאומי להוסיף נציגה מנבחרת הפליטים הוגדל מספר המתחרות בקטגוריה מ-16 ל-17, כאשר לרשימה נוספה דינה פוריונס, איראנית שנמלטה להולנד ב-2015 ואשר תשתתף בתחרות למרות שהודחה בתחרות המיון ולא השיגה בכלל את הקריטריון לאולימפיאדה.
פוריונס שובצה למרות שהפסידה בתחרות המיון
פוריונס היא אחת מ-29 הספורטאים ממשלחת הפליטים שנוספו למעגל התחרויות האולימפיות בכל הענפים, ושילובה בתחרות מעבר למכסה הרגילה תיאלץ את סמברג לקיים לפחות קרב אחד יותר ממה שהיה מתוכנן על מנת לזכות במדליה. לפני שנה וחצי היא הפסידה לישראלית אחרת, רבקה באייך, בקרב במשקל עד 46 ק"ג במסגרת גביע הזהב בשבדיה ולאחר מכן לא התייצבה לטקס חלוקת המדליות והצילום המשותף.
סמברג נפגעה מההחלטת הוועד האולימפי, מכיוון שקודם לשילובה המאוחר של פוריונס היא הייתה מדורגת במקום ה-15 מבין 16 מתחרות וכעת מדורגת 16 מתוך 17, כך שתצטרך להתמודד בקרב מוקדם. על פי התכנון המקורי שכלל קרב ראשון מול הסרבית בוגדנוביץ' היא הייתה אמורה להשיג שלושה ניצחונות כדי להעפיל לגמר ולהבטיח מדליה (המפסידות בחצי הגמר יחכו לעולות מבית הניחומים לקרבות על הארד), וכעת לא רק שתצטרך לנצח בארבעה קרבות על מנת להשיג את המטרה, אלא גם כל הסדר של יריבותיה השתנה.
9 צפייה בגלריה
לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג והמאמן יחיעם שרעבי
לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג והמאמן יחיעם שרעבי
אבישג סמברג ומאמנה יחיעם שרעבי
(צילום: אורן אהרוני)

היריבה הראשונה מפורטו ריקו: 6 ניתוחים ו-17 צלקות

היריבה הראשונה של סמברג בסיבוב המוקדם שנוסף צפויה להיות ויקטוריה סטמבה (28) מפורטו ריקו (ילידת יוסטון שבארה"ב), שזכתה במדליית ארד במשחקי מרכז אמריקה והקריביים ב-2018 ובכסף ב-2014. הקרב בין השתיים אמור להתקיים ב-4 לפנות בוקר בלילה שבין שישי לשבת.
בעיתונות הסרבית לא היו מעודכנים בשינוי ובשל כך העבירו ביקורת קשה על לוחמת מקומית אחרת, יובאנה מוסיצקי, שהגיעה לישראל יחד עם מאמנה בוריסלב קרסטיץ' על מנת להתאמן עם סמברג וחבריה. "סרבית הורסת לסרבית, מה פתאום טסים לסייע ליריבה של הנציגה שלנו?", נכתב בעיתון "קורייר". יש לציין שהשיבוץ הרשמי יימסר רק יום לפני התחרות אחרי שכל המתחרות יעברו שקילות, אבל הדירוג של כולם ידוע מאז נסגר סופית ב-1 ביולי, ולפיכך השיבוץ הנ"ל הוא הצפוי ועשוי להשתנות רק במקרה שאחת המתחרות תיפסל בשקילה, תידבק בקורונה או תיעדר מסיבה אחרת.
השנה הגיעה סטמבה (מנהלת במקביל מועדון טאקוונדו שבבעלותה יחד עם בן זוגה) לרבע גמר אליפות פאן אמריקה והפסידה לדניאלה גונסאלס מגווטמלה. את מקומה בטוקיו הבטיחה ב-2020 לאחר שניצחה את הברזילאית טליסקה ז'זיירסקי דוס רייס בחצי גמר תחרות המיון של יבשת אמריקה. אותו ניצחון היה עבורה סגירת מעגל אחרי שהיא הפסידה בהפרש של נקודה אחת לפרואנית חוליטה דייס קונסקו בקרב המכריע לקראת ריו 2016.
כבת ונכדה של מתאגרפים לשעבר, סטמבה החלה את דרכה בג'ודו וקראטה (שיחקה בנעוריה גם כדורגל וכדורסל) ועברה בגיל 8 לטאקוונדו בעקבות בן דודה שהתאמן בענף, ובהשפעת הוריה וסרטים של ג'קי צ'אן בהם נהגה לצפות. היא אינה גבוהה (1.62 מטר) ועברה במהלך הקריירה 6 ניתוחים בעקבות פציעות בברך (17 צלקות בגופה מהקרבות שעברה), אבל העידה על עצמה: "התאמנתי תקופה ארוכה עם כאבים. אני אולי קטנה, אבל הלב והמוח שלי מתאימים למידתי. האתגרים הם לא רק פיזיים, אלא גם מנטליים ואתה תמיד חייב להאמין בעצמך. גם אני אגיע לטוקיו כדי לזכות במדליה".
(ויקטוריה סטמבה מעבירה אימונים בזום בתקופת הקורונה)

אלופת העולם מחכה כבר בקרב השני

בהנחה שסמברג תתגבר על סטמבה ותעלה לשמינית הגמר צפויה הישראלית להתמודד (בסביבות 05:15 בלילה שבין שישי לשבת, שעון ישראל) נגד אלופת העולם התאילנדית פניפק וונגפטנקיט, הנחשבת למועמדת הגדולה לזכות בזהב.
על וונגפטנקיט סיפרנו לכם בעבר בכתבה נרחבת, ונזכיר שהיא שולטת בקטגוריה אחרי שזכתה במדליית הזהב באליפות העולם שהתקיימה במנצ'סטר ב-2019 ולמעשה נחשבת לבכירה מאז זכתה באליפות העולם ברוסיה 2015. ההישגים שלה בשנים האחרונות כוללים גם זכיות במדליית כסף באליפות העולם ב-2017, ארד במשחקים האולימפיים בריו 2016, ומדליות זהב באליפויות אסיה ובתחרויות נוספות.
9 צפייה בגלריה
פניפק וונגפטנקיט
פניפק וונגפטנקיט
סמברג תגיע כאנדרדוג מולה. אלופת העולם פניפק וונגפטנקיט
(צילום: AP)
במפגש מול אלופת העולם תיחשב סמברג לאנדרדוג והיתרון היחסי היחיד בהגרלה החדשה הוא שגם במקרה של הפסד תישאר הישראלית עדיין בתמונה, בגלל שיטת התחרות: עלייה של מתחרה לגמר מחזירה אוטומטית את היריבות שהפסידו לה לקרבות הניחומים על מדליית הארד, כך שהפסד יוביל לכך שבמשלחת הישראלית יחזיקו אצבעות לתאילנדית.
כל זה בתיאוריה בלבד, וכמובן שסמברג ומאמנה יחיעם שרעבי יעדיפו להתקדם בזכות ניצחונות על המזרן. יתרון נוסף שעשוי להיות לה בשיבוץ החדש הוא שהשתתפות בקרב מוקדם תיתן לה דחיפה ותגרום לה להגיע מוכנה יותר לעימות המכריע מול וונגפטנקיט.

גם הנציגות מוייטנאם וטייוואן יהוו מכשול רציני

גם אם סמברג תחולל הפתעה עולמית ותדיח את אלופת העולם בשמינית הגמר היא צפויה לפגוש בהמשך יריבות חזקות כמו טרונג טי קים טויין מוייטנאם או סו פו-יה מטיוואן.
(קרב בין הקוריאנית סים ג'אה יונג לוייטנאמית טרונג טי קים טויין ב-2019)
הוייטנאמית טרונג טי קים טויין (24) זכתה השנה במדליית זהב באליפות אסיה שהתקיימה בביירות אחרי שעשתה זאת גם בתחרות שהתקיימה לפני שלוש שנים בארצה, אז התחרתה במשקל עד 46 ק"ג. את הישגה המרשים ביותר רשמה באליפות העולם בדרום קוריאה ב-2017, כשהשיגה את מדליית הכסף אחרי הפסד לדרום קוריאנית סים ג'אה-יונג בגמר.
כמי שגדלה כאחות הצעירה מבין ארבע בנות במשפחה שהתפרנסה מגידול פירות ואורז, קוים טוין עשתה את צעדיה הראשונים בענף בגיל 13. אביה, ששמע על רצונה לעסוק באומנויות לחימה, עודד אותה להתאמן בטאקוונדו מכיוון שהיה סבור שהדבר יגן עליה מפציעות. עד מהרה היא בלטה בזכות המהירות, הכישרון, הכוח והדיוק והשגיה הפכו למקור גאווה לא רק עבור משפחתה, אלא גם עבור חברי המועדון בו היא מתאמנת.
(קרב נוסף של הוייטנאמית טי קים טויין לפני שנתיים)
מאמנה, לה טרן טוי טראן, הבין עד מהרה עד כמה הפוטנציאל שלה גדול, במיוחד אחרי שהיא זכתה באליפות וייטנאם לנוער בגיל 14 וצורפה לנבחרת: "ההורים שלה לא התלהבו לשלוח אותה למועדון מקצועני שנמצא בפרובינציה רחוק מביתם, אבל שכנעתי אותם בכך שטענתי שלבת שלהם יש סיכוי להפוך ללוחמת גדולה, נפגשתי איתם כמה פעמים ואני שמח שהיא הוכיחה את עצמה".
ב-2016 זכתה קים טויין במדליית ארד באליפות אסיה, אבל לאחר מכן נפסלה בתחרות המיון לקראת המשחקים האולימפיים בריו. בהמשך רשמה שורה של הישגים, ביניהם כסף בגראנד פרי של מרוקו ב-2017. במאי האחרון הצליחה להגשים את חלומה הגדול להתחרות באולימפיאדה, כאשר השיגה את הכרטיס לטוקיו בתחרות המיון שהתקיימה בעמאן.
גם הטייוואנית סו פו-יה (22, 1.70 מטר), שזכתה בזהב במשחקי אסיה ב-2018 במשקל עד 53 ק"ג, בזהב במשקל זה באוניברסיאדה ב-2019 ובכסף באליפות אסיה השנה, אמורה להוות משוכה קשה עבור סמברג. כבעלת רגל שמאל חזקה היא נוהגת להילחם כשרגלה השמאלית לפנים ומסוכנת כשהיא מנצלת את מהירותה על מנת להשיג נקודות בבעיטות קדמיות, בעיקר דחיפה וקמה צ'אגי (בעיטת וו) וכניסות לאגרופים. באליפות העולם במנצ'סטר לפני שנתיים היא הודחה ברבע הגמר בקטגוריית משקל עד 53 ק"ג.
(צפו בקרב של הטייוואנית סו פו-יה באוניברסיאדה ב-2019)

כרגיל, בדרום קוריאה מצפים לזהב

גם כל אחת מהמתחרות האחרות בהן עשויה להיתקל סמברג תהווה משוכה קשה בדרך למדליה הנכספת. כך למשל סים ג׳יאה-יונג (26) מדרום קוריאה, המדורגת שנייה בעולם אחרי וונגפטנקיט, שזכתה פעמיים במדליית זהב באליפות העולם (2017 ו-2019) במשקל עד 46 ק"ג. דרום קוריאה היא כמובן מולדת הטאקוונדו, מעצמה גדולה בענף ומרבית המתחרות שמגיעות ממנה מועמדות לניצחון.
ג'אה יונג, שהשאירה בחוץ את בת ארצה האלופה האולימפית קים סו הוי (כל מדינה יכולה לשלוח רק נציגה אחת בכל קטגוריה) ידועה בסגנון ההתקפי שלה עם רגל ימין קדמית ובמהירותה, בה היא משתמשת לצורך בעיטת צד, כניסה מהירה לאגרופים והתחמקויות.
(ג'אה-יונג בקרב מול הקולומביאנית אנדראה ראמירס ב-2019)
נציגה נוספת מאסיה תהיה היפנית מיו ימאדה (27, 1.68 מ'), שזכתה בארד במשחקי אסיה ב-2018 ובארד בגראנד פרי של רומא ב-2019. ימאדה, הנוהגת להילחם עם רגל שמאל קדמית ומסוכנת מטווחים קצרים, תגיע עם ניסיון רב אחרי שהשתתפה בארבע אליפויות עולם. היא מגיעה ממשפחה מפורסמת בענף בארצה: אביה קייגו הוא מנהל המועדון בו היא מתאמנת ואחיה הבוגר מאיו (30) זכה במדליית ארד באליפות אסיה לגברים במשקל עד 58 ק"ג.
(קרב בין הקוריאנית סים ג'אה-יונג והיפנית מיו ימאדה ב-2018)
הטורקייה רוקייה אילדירים (30) המדורגת רביעית היא אחת המתחרות הוותיקות, המנוסות והמוכרות בקטגוריה, שזכתה במדליית ארד באליפות העולם במנצ'סטר 2019 אחרי שעשתה זאת גם באליפות שהתקיימה בדרום קוריאה ב-2011. בנוסף היא רשמה הישגים מרשימים כמו זהב במשחקי הים התיכון ב-2018 וכסף ב-2013, זהב באליפות אירופה ב-2010 וארד ב-2012 ו-2016 וארד בגראנד פרי של מוסקבה ב-2019.
לא רק ניסיון עצום יש לאילדירים, גם הרקורד שלה מדבר בעד עצמו – 133 ניצחונות מתוך 193 קרבות בהן השתתפה, כלומר 69 אחוזי הצלחה. באליפות אירופה האחרונה שהתקיימה בסופיה שבבולגריה היא השתתפה בקטגוריית משקל עד 46 ק"ג והודחה ברבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
הטורקיה רוקייה אילדירים
הטורקיה רוקייה אילדירים
מהוותיקות והמנוסות. הטורקיה רוקייה אילדירים
(צילום: getty images)

אמא מעוטרת בת 34: האגדה הסינית שתעשה היסטוריה

אחת האטרקציות תהיה סגנית אלופת העולם, הסינית הוותיקה וו ג'ינג יו (34) - האלופה האולימפית מבייג'ינג 2008 ולונדון 2012 הנחשבת לאחת הלוחמות הגדולות בהיסטוריה. מדובר במתחרה הוותיקה ביותר, אם לילדה בת שלוש שבמקביל עובדת כמורה בבית ספר ומשמשת כסגנית נשיא ההתאחדות הסינית. היא תהפוך בטוקיו ללוחמת הראשונה בהיסטוריה שתשתתף בארבע אולימפיאדות.
את ההישג המרשים הראשון שלה, מדליית זהב באליפות העולם, רשמה ג'ינג יו שנה לפני אולימפיאדת בייג'ינג ובהמשך עשתה זאת גם בדרום קוריאה 2011. ב-2015 ו-2019 היא "הסתפקה" במדליית הכסף באליפות העולם וב-2009 הגיעה למקום השני. שלל הישגיה כולל גם שתי מדליות זהב ואחת מארד במשחקי אסיה ומדליית זהב ושתיים מכסף באליפויות אסיה.
9 צפייה בגלריה
וו ג'ינג יו חוגגת זהב בלונדון 2012
וו ג'ינג יו חוגגת זהב בלונדון 2012
תהפוך לראשונה שמתחרה בארבע אולימפיאדות. וו ג'ינג יו חוגגת זהב בלונדון 2012
(צילום: AP)
סימן ההיכר של ג'ינג יו הוא ה"נליו צ'אגי", בעיטת הפטיש בה היא משיגה נקודות רבות. כמי שהתחילה בענף בגיל 13 ומזוהה איתו היא השתתפה בסרט סיני אודות נער החולם להיות אלוף וגם מפורסמת בארצה בזכות תחביבה הגדול – ציורי אומנות על חרסינה.
אחרי שהפסידה ברבע הגמר בריו 2016, התחתנה וילדה בת חשבה ג'ינג יו לפרוש, אבל לבסוף חזרה לזירה בתום 10 חודשים של אימונים, השיגה את מקומה בטוקיו ואמרה: "לא רציתי להוכיח לאף אחד שום דבר. כבר אחרי ריו חשבתי לנסות עוד הפעם. אני פשוט אוהבת טאקוונדו ורציתי לנסות משהו שאף אחד לא עשה קודם. ב-2008 בכלל לא ידעתי על מה אני נלחמת, רק ידעתי שניצחתי וזהו. עכשיו יש לי יותר מושג".
(ג'ינג יו ב-2019 נגד האלופה האולימפית מ-2016 קים סו הוי מדרום קוריאה)
ג'ינג יו הוסיפה: "אני עדיין רוצה להיות הטובה ביותר, אבל זה לא אומר שאני חייבת להיות אלופה. הכי חשוב לעשות את הטוב ביותר ולהשתפר. אני יודעת מה הבעיות שלי ואיך למצוא את הפתרון. הדחייה של המשחקים בשנה עזרה לי מאוד, אבל אני חייבת הרבה לבת שלי. ההפסד בריו מאוד כאב לי ולא יכולתי לקבל את הכישלון ההוא, אבל הקשר ביני לבין הבת שלי עזר לי להתמודד עם מפלות ולתקשר עם אנשים. לפני כן לא הייתי ביחסים טובים עם החברות שלי לנבחרת כי התנהגתי כמו בוסית. הבת שלי גרמה לי איך זה להרגיש להיות בנעליים של אחרים".
הטאקוונדו לא נחשב לספורט פופולארי בסין לפני ההישגים שרשמה ג'ינג יו, אבל בזכותה הכל במדינה השתנה. "כיום אולי אחד מתוך חמישה או שישה ילדים פונה לעיסוק בענף", היא אמרה. "זה הרבה יותר פופולרי מאשר לפני כן ואני מאמינה שהמצב עוד ישתפר".
9 צפייה בגלריה
וו ג'ינג יו לאחר הכישלון בריו 2016
וו ג'ינג יו לאחר הכישלון בריו 2016
וו ג'ינג יו לאחר ההפסד בריו 2016
(צילום: AP)
כמובן שאם סמברג תפגוש בסופו של דבר את הסרבית בוגדנוביץ' היא תיתקל ביריבה קשה מאוד. סגנית האלופה מריו 2016 ואלופת אירופה ב-2016 (זכתה בארד ב-2018 בקטגורייה עד 53 ק"ג), מדורגת שלישית בדירוג העולמי וזכתה השנה בזהב באליפות בולגריה הפתוחה במשקל עד 53 ק"ג.
כבר בהיותה נערה נחשבה בוגדנוביץ' לכישרון עולה כאשר זכתה במדליות זהב באליפות העולם לנוער ב-2014 ובאליפויות אירופה לנוער ב-2013 ו-2015 ובכסף במשחקי אירופה בבאקו 2015. לראשונה השתתפה באליפות העולם ברוסיה ב-2015 וזכתה במדליית ארד. ב-2019 זכתה בזהב באליפות אירופה במשקלים אולימפיים וב-2020 נטלה את הזהב באליפות ארה"ב הפתוחה ובגביע הנשיא בשבדיה.
9 צפייה בגלריה
טיאנה בוגדנוביץ' נגד הסינית ג'וניג יו בריו 2016
טיאנה בוגדנוביץ' נגד הסינית ג'וניג יו בריו 2016
טיאנה בוגדנוביץ' נגד הסינית ג'ינג יו בריו 2016
(צילום: AP)

הקרואטית שנאבקת בסכרת והחיילת מקנדה

הקרואטית קריסטינה טומיץ' (26), שזכתה במדליות ארד בשתי אליפויות העולם האחרונות (2017 ו-2019) ובמדליית זהב באליפות אירופה ב-2018, הבטיחה גם היא את הכרטיס לטוקיו בזכות מיקומה החמישי בדירוג העולמי. הלוחמת המסוכנת בשל רגליה הארוכות (נוהגת לבעוט בעיקר בשמאל) תנסה לזכות במדליה בטוקיו למרות שהיא נאבקת במחלת הסכרת.
"בעבר ההורים שלי מאוד פחדו, עכשיו אני מאמינה שהם פחות חוששים כאשר מישהי בועטת בי", סיפרה על דרכה בענף מאז הייתה בת 13. "הייתה בטלוויזיה סדרה על מתאגרף, חיפשתי להתאמן באומנות לחימה וטאקוונדו היה הדבר הכי קרוב, כי היו מאמנים בזה בבית הספר שלי. בהתחלה זה היה נורא. הבנות היו מרביצות לי והייתי מגיעה לאימונים עם התכווצויות. אחרי שהתקדמתי התחלתי להתאמן עם הבנים וגם שם חטפתי מכות".
(קריסטינה טומיץ' מול הקולומביאאנית אנדראה ראמירס ב-2020)
על מחלתה שהתגלתה לפני שנתיים סיפרה טומיץ': "זו הייתה הפתעה מוחלטת והלם גדול בשבילי ובשביל המשפחה שלי, בגלל שלאף אחד אצלנו לא היו בעיות כאלו בעבר. החיים שלי השתנו בלילה אחד וזה קרה דווקא כאשר הייתי על גג העולם.
"לא חשבתי אף פעם שלא אוכל יותר להתחרות ברמה הגבוהה ביותר, וזאת למרות מה שאנשים אמרו לי, שהבעיה אצלי גדולה עוד יותר בגלל כל הנושא של הפחתות משקל. לא רציתי להקשיב להם והחלטתי להמשיך הלאה. כל עוד ארגיש טוב אני לא מתכוונת להרים ידיים. כמובן שאני מקפידה מאוד על תזונה ונזהרת מצריכת פחמימות לא רק בגלל הסכרת, אלא גם לצורך השליטה במשקל. אני אוכלת כמה שפחות מתוק ושותה כמה שיותר מים".
(קריסטינה טומיץ' מול המרוקאית אומיימה אל בושתי)
גם איווט יונג (31), חיילת בחיל הים של קנדה, ותיקה ומנוסה, אבל לא זכתה לעלות על דוכן המדליות בתחרויות הגדולות מלבד המקום השלישי אליו הגיעה באליפות העולם בקופנהאגן 2009. היא גם תופיע לראשונה בקריירה במסגרת האולימפית. לפני שנתיים היא השתתפה באליפות העולם במנצ'סטר והגיעה למקום החמישי. כאשת צבא היא זכתה במדליית זהב במשחקי צבאות העולם ב-2011, 2012 ו-2018.
9 צפייה בגלריה
הקנדית איווט יונג (משמאל)
הקנדית איווט יונג (משמאל)
אולימפיאדה ראשונה בגיל 31. הקנדית איווט יונג (משמאל)
(צילום: AP)
מקולומביה תגיע אנדראה ראמירס (22), שזכתה במדליית ארד באליפות העולם ב-2017 במשקל עד 46 ק"ג. אלופת משחקי פאן אמריקה נחשבת ללוחמת אנרגטית ומגוונת, המשתמשת בשתי הרגליים בקומבינציות שונות ומרבה לנסות בעיטות אחוריות.
(הקולומביאנית אנדראה ראמירס מול הסינית וו ג'ינג יו ב-2019)

המענקים השמנים במרוקו והמצרייה שלא תוותר

גם הספורטאיות שיגיעו מאפריקה לא יוותרו בקלות. המצרייה נור עבד אל סלאם (28), שזכתה במדליית זהב בשלוש אליפויות אפריקה (2014, 2016 ו-2018) ובמשחקי אפריקה ב-2015, השיגה השנה זהב באליפות הפתוחה של בולגריה. במקרה שתפגוש את סמברג על המזרן, ברור שעימות בין השתיים ימשוך תשומת לב הרבה מעבר לנושא הספורטיבי.
(צפו במצרייה נור עבד אל סלאם, בכחול)
אלופת אפריקה הנוכחית, המרוקאית אומיימה אל בושתי (20) ניצחה לפני חודש את עבד אל סלאם בחצי גמר אליפות היבשת שנערכה בסנגל. היא תגיע בכושר אחרי חודשים של הצלחות שהחלו בזכייה בזהב באליפות הפתוחה של איסטנבול.
בעבר זכתה אל בושתי במדליית זהב באליפות אפריקה ב-2018 בקטגוריית משקל עד 53 ק"ג ובכסף במשחקי אפריקה ב-2019 באותה הקטגוריה. באותו משקל היא התחרתה גם באליפות העולם ב-2019 והגיעה לרבע הגמר.
(צפו במרוקאית אומיימה אל בושתי)
הוועד האולימפי של מרוקו הבטיח לספורטאים של המשלחת מענקים שמנים, כך שאל בושתי תקבל 190,000 אירו במקרה שתזכה במדליית הזהב, 110,000 אירו אם תזכה בכסף ו-71,000 אירו עבור זכייה במדליית ארד.

צעירת המשתתפות: הכל בזכות הסבא

המתחרה הצעירה ביותר בקטגוריה תהיה הספרדייה אדריאנה סרזו (17), שכמו סמברג העפילה מתחרות המיון האירופית. היא החלה להתאמן בגיל 4 ביוזמת הסבא שלה חוסה, למרות התנגדות הוריה באותה תקופה. "אמא שלי העדיפה שאירשם לבלט, החלקה על הקרח או טניס, אבל התנגדה לאומנויות לחימה", סיפרה בראיון לעיתון 'מארקה'. "בגלל זה התחלתי להתאמן בסתר והורי גילו את זה רק כאשר הגיע מבחן החגורות הראשון".
בסופו של דבר ההתעקשות של הסבא השתלמה וכבר כילדה נחשבה הנכדה שלו לכישרון עולה. ב-2017, בהיותה בת 13, זכתה בזהב ב-44 מתוך 55 התחרויות בהן השתתפה.
(אדריאנה סרזו באליפות ספרד הפתוחה באפריל האחרון)
כיום היא כבר נחשבת להבטחה גדולה בזכות המהירות, החכמה והבגרות שהפגינה בזכיות שלה במדליית זהב באליפות אירופה שהתקיימה השנה בסופיה ובזהב באליפויות אירופה לנוער ועד גיל 21 שהתקיימו ב-2019. היא עדיין תלמידת תיכון, אבל כבר שוקלת להתגייס בעתיד ליחידה מיוחדת של המשטרה.