הודעות מהסוג הזה כבר אינן מפתיעות, אבל מתחילות להיות קריטיות יותר כשמביטים לעבר העתיד: חודש וחצי לפני יום הולדתו ה-37, רפאל נדאל פרש מטורניר מדריד שייפתח בשבוע הבא.
האוהדים המקומיים יהיו מאוכזבים מההיעדרות של הגיבור המקומי, שזכה חמש פעמים על החימר בבירה הספרדית, אחד הטורנירים האהובים עליו. רק שנראה שהם צריכים להתחיל להתרגל למציאות הזו. הגוף של נדאל, שתמיד סבל מפציעות קשות שנבעו מסגנון הטניס האגרסיבי שלו והעומס הגדול בסבב העולמי, מתחיל לקרוס מבלי שנדע אם הפעם הוא באמת יחזור. זה כבר קרה בעבר, קאמבק מטורף שלו ממצב שבו אחרים כבר היו פורשים, אבל מאז הפציעה במותן באליפות אוסטרליה בינואר הוא לא מצליח להתאושש, ויתר על כל התחרויות הגדולות שהגיעו בדרך, ומסתמן שיהיה לו קשה להגיע בכושר סביר - או להגיע בכלל - לממלכה שלו, רולאן גארוס בפריז בעוד חודש.
4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל. לא בטוח שיגע לרולאן גארוס
(צילום: Martin KEEP / AFP)

"המצב לא כמצופה"

בסרטון שפירסם ברשתות החברתיות מסר נדאל: "השבועות והחודשים האחרונים היו קשים. כפי שכולם יודעים, עברתי פציעה משמעותית באוסטרליה. בתחילה הייתי אמור להיעדר בין חודש לחודש וחצי, אבל המציאות היא שאני כבר בשבוע ה-14 והמצב הוא לא כמצופה. עדיין לא החלמתי מהפציעה, ואני לא יכול לעבוד על ההיבטים הדרושים כדי להתחרות. החלטנו לנסות טיפול אחר, וכרגע אין לי לוח זמנים לחזרה".
הניסוח חשוב מאוד במקרה הזה. זו הסיבה שההרגשה שונה הפעם. כפי שאמרה שחקנית העבר ז'וסטין הנין: "הוא רוצה לחזור לרולאן גארוס, אבל הזמן טס והוא מתבגר. זה הופך קשה יותר ויותר עבורו להגיע בכושר לטורנירים". נכון, הנין גם ציינה שלנדאל יש עוצמה מנטלית שאין לאחרים, אבל כמה פעמים הוא יוכל להיות חלק מנס ספורטיבי כמו בתחילת 2022, כשחזר מניתוח בכף הרגל והוכתר כאלוף במלבורן? הרי גם כך ניכר היה בשנה האחרונה שהוא מתקשה מאוד לעמוד בקצב של שחקנים מהירים מהדור החדש, וכעת מדובר בפציעה שמגבילה אפילו יותר את התנועה שלו.
4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
יחזור לשחק טניס או יגיע למשחקים על תקן צופה?
(צילום: REUTERS/Enrique Calvo)

ה-"23" חסר סיכוי

נדאל החריב את גופו. פציעות חוזרות ונשנות בברכיים; שבר מאמץ בצלעות; מתיחות בשריר הירך האחורי; בעיות בשרירי הבטן. זו רשימה חלקית בלבד. כל ספורטאי עובר פציעות, אבל זה לא רק הפרופיל הציבורי שלו כאגדת טניס שמושך לכך יותר תשומת לב: אלו אותות מצוקה אמיתיים וקבועים מהמכונה שהוא מתפעל. הוא תמיד מצליח להשתיק ושוב לנצח, ככה הוא הגיע ל-22 תארי גראנד סלאם, ראשון בכל הזמנים לצד נובאק ג'וקוביץ'. אחרי ההכרזה אתמול, מספר 23 נראה חסר סיכוי, והסיכוי של נולה לברוח הולך וגדל.
במהלך אותה זכייה במלבורן ב-2022, נדאל סיפר בכנות: "לפני חודשיים לא ידעתי אם אוכל לחזור לשחק טניס. החיים נתנו לי מתנה בכך שאני יכול להמשיך, ואני פשוט נהנה מזה". יש לו מודעות לכך שהסוף קרוב, אבל הוא עדיין לא מקבל זאת כפי שעשה רוג'ר פדרר. במקום זאת, הוא כבר דיבר בעבר במונחים של "מוכן למות כדי לחזור לפסגה".
4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
הזכייה האחרונה שלו בתואר גראנד סלאם? נדאל
(צילום: gettyimages)
כשהוא נמצא מחוץ לעשירייה הראשונה בעולם, לראשונה אחרי 18 שנה, ולוח השנה שלו מלא באיקסים, נראה שזה כבר לא יקרה.