לאוהדי מכבי חיפה, שזוכרים היטב את ההדחה המצערת בפלייאוף ליגת האלופות מול יאנג בויז ברן השווייצרית, ודאי אין צורך להציג את השם אנתוני ראצ'יופי. השוער בן ה-24, שהחל את דרכו בקבוצת המילואים של אולימפיק ליון בצרפת, הוכיח גם נגד הירוקים שהוא שוער מצוין, ולמעשה פתח את מסע לטישת העיניים של סקאוטים סקרנים ורבבות אוהדי כדורגל ברחבי אירופה, שניסו לגלות מי הוא הבחור בין הקורות של הצהובים-שחורים מבירת שווייץ.
ראצ'יופי משמש כשוער הראשון ביאנג בויז, ועד לא מזמן גם היה בסגל שווייץ כשוער שלישי בנבחרת של מוראט יאקין. הוא ניחן ביכולות אינסטינקט גבוהות במיוחד ובהצלות מרהיבות שלא מביישות שוערים ותיקים ומנוסים ממנו בענף.

1 צפייה בגלריה
אנתוני ראצ'יופי יאנג בויז ארלינג הולאנד ממנצ'סטר סיטי
אנתוני ראצ'יופי יאנג בויז ארלינג הולאנד ממנצ'סטר סיטי
ראצ'יופי והולאנד
(EPA)

לאחר שסייע לקבוצתו להעפיל לליגת האלופות, ראצ'יופי נמצא בבמה המרכזית ביותר שיש בכדורגל וממנה יכול להתקדם לעבר קבוצות גדולות בליגות מתקדמות יותר. על אף שספג חמישה שערים במצטבר בשני המשחקים האחרונים בצ'מפיונס, ראצ'יופי הפגין יכולת יוצאת מן הכלל נגד הכוכב האדום בלגרד של ברק בכר ועומרי גלזר, ובלט גם במפגש מול אלופת אירופה המכהנת, מנצ'סטר סיטי.
בליגת האלופות אולי קשה לשים לב לכך מחמת היכולות הנהדרות של לא מעט שוערים, אך דווקא מסיבה זו יתרונו של ראצ'יופי יכול להאפיל על זה של כולם, כי הוא הגיע למפעל היוקרתי ביותר כשחקן אלמוני לחלוטין, ובשל כך ההפתעה גדולה יותר.
המטרה של יאנג בויז היא די ברורה מאז נשלפו פתקי שלב הבתים בסוף חודש אוגוסט - לסיים במקום השלישי שמוליך לליגה האירופית. המאבק בין הקבוצה השווייצרית לכוכב האדום של בכר על מקום במפעל המשני ללא ספק מייצרת רצון להמשכיות גם אצל ראצ'יופי. ככל שהעונה האירופית של קבוצתו תהיה ארוכה יותר, כך גם הוא ירוויח חשיפה ואולי הצעות טובות שיגיעו בהמשך.
הנושא המעניין לא פחות הוא עניין הנבחרת. שווייץ עמוסה במיוחד בעמדת השוער, כאשר מי שנמצא בראש הפירמידה הוא יאן זומר הוותיק והטוב, ומתחתיו נמצאים גרגור קובל מדורטמונד ואיבון אמבוגו מלוריאן. אם להיות מציאותיים, לראצ'יופי יהיה לא פשוט כלל להיאבק בכל השלושה על מקום בנבחרת, שלא לומר אפודת השוער הראשון.
דבר אחד בטוח - שווה לעקוב אחר ההתקדמות הנפלאה של השוער הנהדר, שללא ספק יהיה בעתיד הקרוב מהבולטים באירופה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.