חודש וחצי לאחור, מכבי תל אביב מפרקת את ברצלונה בהיכל, תחושה שמפה טסים למעלה, הכל מתחבר, השחקנים פורחים, החילופים נכונים, אינטליגנציית המשחק גבוהה והתחושה משכרת (ומשקרת). שני מאמנים עומדים על הקווים, האחד מבין שמדובר בהפסד שצריך לספוג וממנו הוא ימריא עם הקבוצה שלו לראשות הטבלה. אצל השני החלקים התחברו מוקדם מדי. גם הניצחון בשבוע שאחרי על בסקוניה לא מנבא את הקריסה שתגיע בהמשך.
בשלושת המשחקים האחרונים, מה שמתסכל הוא שהקבוצות כבר לא מכבדות את מכבי ת"א, הן מבינות שהיא תתפרק ברבע אחרון, ולכן משחקות בחצי כוח עד הרבע השלישי, ואז נותנות גז. לפעמים ההתפרקות מתחילה הרבה לפני.
1 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
מכבי לא מאיימת או נתפסת ככקבוצה שיש ממה לחשוש ממנה, בעיקר כי היריבות למדו לעצור את סקוטי ווילבקין ובעיקר לתסכל אותו. נאנלי זה שחקן גארב'ג טיים קלאסי, וויליאמס חסר ביטחון, ורק אנטה ז'יז'יץ' עוד מראה ניצוצות אבל זה לא מספיק.
התסכול שלנו, האוהדים, מגיע מהעובדה שהקבוצה איבדה את כוח ההרתעה, אפילו בהיכל.
צריכים גם להודות, מכבי די נפלה עם הזרים, שרובם בינוניים במקרה הטוב. ריינולדס נתן עונה מעולה בבאיירן, כי היה לו מאמן מצוין שידע להשתמש בו נכון ולהבליט את היכולות שלו, אז למה הוא ויתר עליו? כי הוא חור נוראי בהגנה, לא קורא נכון את המשחק ומרבה ללכת עם הראש בקיר.
אם מדובר בשלאגרים כפי שבמכבי הצהירו בתחילת העונה, למה אף קבוצה לא ניסתה להחתים את וויליאמס ואת נאנלי? אולי הם ידעו משהו שהמועדון הצהוב לא ידע? בינתיים לאחד חסר ביטחון, השני נראה לא מחובר ולפי הדיווחים גם לא בדיוק אהוד בחדר ההלבשה. יאניס, אם הוא בכלל זה שבחר את הזרים, נפל בהימור שלו, אבל גם עם הסגל הזה אפשר היה לעשות יותר. המאמן לא מצליח לנהל את העניינים ולא משפר אף שחקן. ניהול המשחק שלו חלש מאוד, וההרכבים שהוא מציב נהיים מוזרים ממשחק למשחק.
עד היום לא ברור לי למה התעקשו להשאיר את קאלוירו, שמשחק ברוורס כבר ארבעה משחקים, ולפחות לדעתי נחשב לאחד השחקנים הגרועים ביורוליג.
אז מה הלאה? נראה לי שכולנו מבינים שאין מנוס מפרידה מיאניס ולהחליף לפחות שני זרים. נכון, זה יעלה לא מעט כסף, אבל זו הדרך היחידה לנסות להציל את העונה האירופית. ביכולת הנוכחית, גם האליפות והגביע בארץ בסכנה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.