ושוב חוזר הניגון. זן חדש מגיע ושוב מדברים על הגבלות קהל במגרשים. האוהדים יתעצבנו, שר הספורט יתנגד, הקבוצות תצעקנה "געוואלד" ולבסוף זה יסתיים בתו סגול, ירוק או פשרה אחרת. תוכנית ארוכת טווח לכדורגל הישראלי בכל הקשור לקורונה מחויבת במציאות. זה אפשרי ואפילו ניתן לביצוע בצורה פשוטה מאוד - והנה ההסבר.
התוכנית בנויה על הנחה לפיה הקורונה אינה הולכת לשום מקום, ומורכבת ממספר שלבים: שלב ראשון - סימון כל הכיסאות במגרשי הכדורגל וקניית הכרטיסים באינטרנט. שלב שני - הכרטיסים יעמדו למכירה תוך שמירה על מרחק של שני מטרים בין אוהד/קבוצת אוהדים. קבוצה לא תמנה יותר מחמישה אוהדים.
1 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
(צילום: אביהו שפירא)
שלב שלישי - טרם קניית הכרטיס, האוהדים יציגו תו ירוק באינטרנט. שלב רביעי - כיסאות שלא ניתן יהיה למלא עקב שמירת מרחק יימכרו לקהל במחיר מוזל, והאוהדים יוכלו לצפות במשחק מהבית ("כיסא וירטואלי"). הסכום ממכירת מקומות אלה יחולק בין הקבוצה המארחת לבין זכייני השידורים. כך ניתן יהיה לשמור על איזון בין זכויות השידור שנמכרו לחברות שונות לבין רווחי הקבוצות, ולדרבן את אוהדי הקבוצה הביתית לקנות סוג של "מקום במגרש". מי שלא ירצה בכך יוכל לקנות תשדיר דרך הזכיינית . שלב חמישי - מנגנון פיצוי ממשלתי במסגרת תקציב המדינה, שנועד לכסות את הפסדי הקבוצות. המדידה תתבצע על פי כמות האוהדים שנכנסו למשחקים בשנה האחרונה שהתנהלה טרם כניסת הקורונה.
תוכנית ארוכת טווח כזו יכולה לתת ודאות לקבוצות, להתאחדות, לממשלה, לאוהדים ולשחקנים. אפשר תמיד לשפר אותה, אולם בסיס התוכנית מורכב ממהלכים הכרחיים שנועדו להבטיח את המשך קיום הענף באופן סדיר בארץ.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.