ליברפול נמצאת העונה על רכבת הרים. מצד אחד היא מוחצת את מנצ'סטר יונייטד בשביעייה מאסיבית, אבל מצד שני חווה הדחה מוקדמת מליגת האלופות, כשהיא נמצאת במקום רחוק מיעדיה בטבלה. עם סיומה של העונה הזו מגיעה החשיבה של הקיץ, שעשוי להיות גורלי עבור האדומים שמתכננים מהפכה. כמו כל מהפכה, יש שמות שימצאו את עצמם מחוץ למערכת ויהיה להם תחליף. ישנם כמה שינויים חשובים שצריך לעשות.
מי שבטוח יישאר בשורותיה של ליברפול הוא המנג'ר יורגן קלופ. המאמן הגרמני נכנס לעונה שמינית על הקווים, והפעם יש סיכוי שייהנה מרכש משמעותי. הדבר העיקרי שליברפול בונה עליו הוא עיבוי הקישור שלה. הרי כדי להיות מעצמה מוצלחת נחוצה איתנות באמצע. אם אין את זה, אז זו בעיה גדולה, וליברפול לקתה בכך בתקופה האחרונה. לקיץ הקרוב מוזכר מגוון שמות שאולי ינחתו באנפילד, כשרונות כגון מויסס קאייסדו או אלכסיס מק אליסטר של ברייטון, ניקולו בארלה המשחק באינטר או ראיין חראבנברך ההולנדי מבאיירן מינכן.

1 צפייה בגלריה
קלופ ליברפול מנצ'סטר סיטי
קלופ ליברפול מנצ'סטר סיטי
קלופ
(צילום: AP Photo/Jon Super)

השם הגדול ביותר שמקושר עם ליברפול הוא ג'וד בלינגהאם, קשרה של בורוסיה דורטמונד, שלמען האמת נראה כרגע כמו השם החם ביותר בכלל בשוק ההעברות. ריאל מדריד מגששת סביבו כבר תקופה ומסתמן שהוא בדרך לשם, אך במידה שהוא באמת רוצה להיות חלק דומיננטי במועדון, הוא חייב לבוא לליברפול. בנוסף לכך שהגעתו תהווה הצהרה שיש סביב מי ומה לבנות, הוא לא ייבלע ברוטציה נרחבת. ריאל בעלת עומק מטורף בקישור, ואין לדעת היכן זה יציב את ג'וד אם ובכלל. עוד סיבה שיכולה לשכנע את בלינגהאם: האליל שלו הוא סטיבן ג'רארד, האגדה של ליברפול. מאז שפרש לא היה באמת מי שנכנס לנעליו במועדון, וג'וד יכול לעשות זאת, דבר שיכול בהחלט להיות משמעותי עבורו.
מצד שני, ליברפול עתידה להיפרד מלא מעט שמות ותיקים שבדרך החוצה. ג'יימס מילנר ואלכס אוקסלייד-צ'מברליין הם רק שניים מהשמות שאמורים לצאת מדלתות אנפילד, אבל מי שיציאתו אמורה להיות מסקרנת במיוחד הוא רוברטו פירמינו. הברזילאי עוזב, ובכך ישאיר את מוחמד סלאח כשריד היחיד מהשלישייה שנבנתה עמו ועם סאדיו מאנה.
ויש גם מי שיישאר ונחוץ מאוד למערכת של קלופ, ובעונה הבאה הוא המנג'ר יהיה חייב לתת לו את אור הזרקורים ככוכב ראשי - דיוגו ז'וטה. הפורטוגלי שנפצע בתחילת העונה חזר ובגדול, והצליח לשחזר את היכולת המיטבית שלו. דיוגו בן ה-26 נכנס לשיא הקריירה שלו, ויכול להצית את הגפרור שילהיט את כל האדומים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.