הפוליטיקה שוב נכנסת לספורט, ובאופן דרמטי: ארגון החרם BDS הודיע היום (שלישי) על כוונתו לשבש את מרוצי האופניים הגדולים, טור דה פראנס וג'ירו ד'איטליה, במחאה על השתתפות הקבוצה המקצוענית הישראלית "ישראל פרמייר טק".
בהודעה של ה-BDS, התוכנית נקראת "הדרך סגורה לרצח עם". "ישראל מבצעת מה שנראה כמו רצח עם בפלסטינים בעזה, כפי שקבע בית הדין הבינלאומי בהאג", נכתב בין השאר בהודעה, "לאיגודי הספורט הבינלאומיים ישנה חובה מוסרית למנוע זאת, או להסתכן באחריות פלילית. ועדיין, שתיים מהתחרויות הגדולות בעולם מתכוונות לתת ל'קבוצת רצח עם' להשתתף, ולעזור לישראל להשתמש בספורט כדי להעלים את פשעיה".
2 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
מפגין פרו פלסטיני בטור דה פראנס
(צילום מסך)
2 צפייה בגלריה
רוכב האופניים כריס פרום
רוכב האופניים כריס פרום
רוכב הקבוצה הישראלית, כריס פרום
(צילום: ישראל פרמייר טק)
עוד נכתב: "המרוצים נותנים לקבוצה במימון ממשלת ישראל פרס למרות רצח של 33 אלף פלסטינים בעזה, למרות שימוש מכוון בהרעבה כנשק, למרות ירי מכוון על אזרחים המחפשים סיוע ועל עובדי סיוע, למרות רצח של ספורטאים פלסטינים והרס מתקני ספורט". גם הבעלים סילבן אדמס מותקף: "המיליארדר הקים את הקבוצה במטרה מוצהרת לבצע ספורטוושינג, טיהור תדמית על ידי שימוש בספורט, ל-75 שנים של כיבוש ואפרטהייד שהפכו לרצח עם. אדמס תיאר את רצח העם במונחים גזעניים מבישים של 'טוב נגד רע, ציוויליזציה מול ברבריות'".
ההודעה ממשיכה: "איגוד האופניים הבינלאומי הרחיק את רוסיה ובלארוס מספר ימים בלבד לאחר תחילת המתקפה על אוקראינה, אך במפגן צביעות מערבי טיפוסי, עוצם כעת את עיניו. גופים בינלאומיים יעמדו במחויבות שלהם להחרים את ישראל רק אם נגרום להם לעשות זאת. בואו נעשה את זה. אנו קוראים לקיום יותר הפגנות מתמיד לאורך המסלולים של הטור והג'ירו. בואו נוודא שהדרך סגורה עבור אלו הגורמים לרצח עם. הצטרפו אלינו כדי להוביל לכך שאיגוד האופניים הבינלאומי, הג'ירו והטור יבינו את המסר: אין מקום לרצח עם ברכיבה". בסיום ההודעה מופיעה כתובת מייל לבירורים בנוגע לפעילות מחאה במהלך המרוצים.
אדמס הגיב לידיעה: "ב-7 באוקטובר היה זה החמאס שפתח במסע מזעזע של רצח, אונס והתעללות בנשים ילדים, זקנים וגברים בקנה מידה בלתי נתפס. נראה שאין גבול לחוצפה ולהפצת השקרים של ה-BDS. קבוצת ישראל פרמייר טק תמשיך להתייצב לכל המרוצים ברחבי העולם במטרה לצבור ניצחונות והישגים עם רוכביה הישראלים והבינלאומיים, כשהיא נושאת בגאווה את השם ישראל ואת סמל מגן הדוד המתנוססים על מדיה".