אחד השחקנים הכי מדוברים מאז ינואר האחרון הוא לואיס דיאס, שנרכש ע"י ליברפול תמורת 40.5 מיליון אירו מפורטו. לא תמיד קל להשתלב בקבוצה חדשה אחרי מעבר באמצע העונה, בטח כשמדובר במכונה משומנת כמו הקבוצה של יורגן קלופ, אבל שחקן הכנף הקולומביאני הפך להיות חלק מאוד משמעותי בחלומות הקוואדרופל של המועדון, והמספרים שלו מאז ההגעה מרשימים וראויים לציון.
דיאס בן ה-25 הלהיב במשך זמן רב בפורטו, והראה ניצוצות שמשכו את תשומת הלב באנפילד. בפורטו הוא השלים בסך הכל 125 משחקים, הספיק לזכות באליפות ובגביע ולכבוש 41 שערים. לאורך החודשים הראשונים של 2021/22 כבר היה ברור שלא ימשיך בפורטוגל עוד זמן רב, ולמרות שכל עיני העולם כבר היו עליו בתור סופרסטאר עתידי, הוא לא איבד את הראש ורק העלה את הרמה. ליברפול לא התחזקה בהתקפה בקיץ, אך בינואר הרגישה את הצורך, לאור הפציעות והעומס על מוחמד סלאח וסאדיו מאנה שגם יצאו לאליפות אפריקה, ודיאס הגיע במחיר סביר יחסית לפוטנציאל שלו, בטח כשמביטים על הסכומים שעפים היום בכדורגל. זה היה בינגו מבחינת ליברפול, שגם קיבלה תפוקה מיידית וגם החתימה אותו עד סיום עונת 2027, כך שסביר להניח שהשפעתו על האדומים תהיה לטווח ארוך.

1 צפייה בגלריה
לואיס דיאס
לואיס דיאס
לואיס דיאס
(צילום: רויטרס)

דיאס כבר ערך 22 הופעות בכל המסגרות במדי ליברפול, כבש שישה שערים ובישל שלוש פעמים. במשחקים בהם שותף ליברפול הפסידה רק פעם אחת, 1:0 לאינטר בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות (מה שלא מנע ממנה לעלות), ובשבת הוא הבקיע שוויון קריטי מול טוטנהאם שהשאיר לקבוצה סיכוי לזכות באליפות. מבין ארבעת התארים אחריהם היא רודפת, ליברפול כבר זכתה בגביע הליגה אחרי המותחן בפנדלים נגד צ'לסי, וכעת נשאר לה גמר הגביע האנגלי מול אותה יריבה, גמר הצ'מפיונס נגד ריאל מדריד (דיאס היה משמעותי במהפך בגומלין חצי הגמר מול ויאריאל) והתחרות הצמודה עם מנצ'סטר סיטי בליגה, שם סיטי מחזיקה ביתרון שלוש נקודות והפרש שערים עדיף, שלושה מחזורים לסיום.
לקולומביאני המרשים יש גם נוכחות רבה בנבחרת הלאומית. הוא הספיק להופיע ב-35 משחקים בהם כבש שמונה שערים, והישג השיא שלו איתה היה המקום השלישי בקופה אמריקה האחרון. אמנם קולומביה לא תשחק במונדיאל הקרוב, אך נראה שעתידה בידיים טובות, הידיים של דיאס שמסתמן כיורש ראוי לרדאמל פלקאו וחאמס רודריגס.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.