אחרי קרוב לחודשיים ללא טורנירים עונת הסנוקר חזרה - ומי שנראה שהפגרה עשתה לו טוב במיוחד הוא מארק אלן שזכה אתמול (א') סוף סוף בטורניר הביתי שלו, אליפות צפון אירלנד הפתחה אחרי שניצח 8:9 בגמר את ג'ון היגינס.
אלן זכה כצפוי לעידוד קולני מהקהל הביתי, מה שלבטח עזר לו לחזור מפיגור 8:6 ולנצח בשלושה משחקונים ברציפות בדרך לזכייה בתואר הדירוג השישי בקריירה והראשון בצפון אירלנד.
3 צפייה בגלריה
עוד תואר לארון. אלן
עוד תואר לארון. אלן
עוד תואר לארון. אלן
(צילום: גטי אימג'ס)
3 צפייה בגלריה
מארק אלן
מארק אלן
בכושר מצוין. אלן
(צילום: getty images)
היגינס כאמור היה כבר מרחק משחקון מזכייה. במצב של 7:8 לטובתו, הוא החמיץ כדור שחור קשה ואלן ניצל זאת כדי לנקות את השולחן, להשוות ל-8:8 ולשלוח את ההתמודדות למשחקון מכריע.
במשחקון האחרון, היגינס החמיץ פעם נוספת כדור קשה, הפעם אדום, ושוב אלן ניצל זאת באופן מיטבי ועם ברייק של 38 נקודות הבטיח את הניצחון במשחק לקול תשואות הקהל.
3 צפייה בגלריה
ג'ון היגינס
ג'ון היגינס
היה כבר מרחק משחקון מזכייה בטורניר. היגינס
(צילום: Getty Images)
אלן הפגין כושר מצוין בתחרות הזו ובסיבוב הראשון אף השיג ברייק מקסימלי (147 נקודות) שזיכה אותו בבונוס של 5,000 פאונד בנוסף ל-70,000 פאונד שיקבל על הזכייה בתואר.
"בהתחשב ברקורד שלי בטורניר הזה בשנים האחרונות, אני לא מאמין שזה באמת קרה", אמר אלן הנרגש בסיום, "לא הצגתי סנוקר איכותי מאוד השבוע, אבל הייתי נחוש מאוד ולא ויתרתי. השאגות של הקהל בכדורים האחרונים היו משהו שלא חוויתי בחיי ולא בטוח שאחווה עוד".
היגינס: "אני די מאוכזב. כל העניין במשחק הזה הוא ליצור לעצמך זכרונות ואלן הרוויח כמה מהזכרונות הכי טובים שלו היום עם החברים, המשפחה והבת שלו. מגיע לו כל הקרדיט, הוא יכול היה להישבר ב-8:6 אבל הוא חזר והפעיל עליי המון לחץ. הוא שגריר נהדר לסנוקר האירי".
הטורניר הבא בעונה יהיה אליפות אנגליה הפתוחה שתיפתח בעוד כשבועיים במילטון קיינס ותעניק אף היא 70 אלף פאונד למנצח.