אם ישאלו אותי מהי הסיבה לכך שהתאהבתי בכדורגל - התשובה ברורה. מונדיאל 1998, גיל 6, ביקשתי את האישור מאבא להישאר ער קצת מאוחר מהרגיל על מנת לצפות בנבחרת ברזיל רק לעוד כמה דקות, ערב-ערב, כל הדרך אל גמר המונדיאל הגדול. אלא שאז הגיעה תבוסה צורמת, 3-0 מרגליה של נבחרת הטריקולור של צרפת והחזרה לברזיל בבושת פנים. לי, אם לומר את האמת, זה לא שינה הרבה, העיניים היו מהופנטות משחקן אחד, רונאלדו לואיז נזאריו דה לימה, או בקיצור רונאלדו.
החלוץ עם יכולת הכדרור יוצאת מגדר הרגיל, כוח פריצה עצום, מהירות מסחררת, טכניקה משובחת וחוש לשערים שאין שני לו. לא בכדי דייגו ארמנדו מראדונה, אחד שלא נוטה להחמיא בקלות, אמר ב-2018 על אל פנומנו: "אם לא הפציעות, הוא היה הכי גדול בהיסטוריה". אני לא האיש לדבר איתו על חוכמת הבדיעבד, אבל בכל זאת הפעם אחרוג ממנהגי: אילולא הפציעות הקשות שכפו עליו היעדרות של למעלה משנתיים על המגרשים - הפנומן היה יכול להתחרות על תואר הגדול ביותר, באופן מוחלט.

1 צפייה בגלריה
פלה ורונאלדו במונדיאל 2002, אחרי הניצחון של ברזיל על גרמניה
פלה ורונאלדו במונדיאל 2002, אחרי הניצחון של ברזיל על גרמניה
פלה ורונאלדו במונדיאל 2002, אחרי הניצחון של ברזיל על גרמניה
(צילום: AP)

בכדי לסבר את האוזן, אז לשם ההשוואה, כשקרע את הצולבת היה בן 23 בלבד, אך במאזנו היו כבר 233 שערים. לאו מסי כבש בגיל הזה 148 שערים, וכריסטיאנו רונאלדו 115. למרות הפציעות, רונאלדו לא ויתר ולנגד עיניו עמדה המטרה: לשחק במונדיאל 2002 ביפן ובדרום-קוריאה, ולנקום על ההפסד בגמר בצרפת ב-1998.
תרשו לי לחזור שוב לנקודת מבטי, הפעם כילד בן 10 שצפה בנבחרת הברזילאית מציגה כדורגל מדהים כל הדרך אל הגמר שם חיכתה לה גרמניה, ואני אחרי כל ההכנות וההתרגשות לקראת המשחק, מצאתי את עצמי מאושפז בבית חולים עם חיידק שלא נתן לי לזוז מהמיטה. אבא היקר שידע מה חשיבות אותו המשחק עבורי, דאג לטלוויזיה פרטית בחדר, כדי שאזכה לראות את הסלסאו ורונאלדו מניפים את הגביע המוזהב בפעם החמישית. 8 שערים במונדיאל 2002, וצמד שלו בגמר קבע 0:2 ולברזיל את הזכייה האחרונה שלה עד היום בגביע העולמי.
החודש חגג החלוץ את יום הולדתו ה-47 וזה היה אחלה עיתוי להיזכר באגדה שהייתה באמת, רונאלדו לואיז נזאריו דה לימה, או בקיצור רונאלדו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.