זה היה אחד הקרבות המותחים על התואר – והוא נמשך עד הרגע האחרון, ובסופו, מכבי ראשון לציון השלימה 2:3 בסדרה אחרי ניצחון 25:26 על הפועל אשדוד. זאת הפעם ה-17 שהקבוצה מעיר היין מניפה את הצלחת. באשדוד עוד קיוו להשלים מהפך היסטורי עד דקות הסיום אבל קשה לנצח משחק מכריעה עם החמצה של שני פנדלים במאני טיים.
כזכור, הסדרה התחילה עם 0:2 מבטיח של מכבי ראשון לציון, אולם אז האלופה היוצאת ומחזיקת גביע המדינה, הוכיחה שהיא לא מוותרת על האפשרות לזכות בתואר נוסף – וביום שלישי השבוע ניצחה את הצהובים באשדוד 24:28 והשלימה קמאבק מפואר ל-2:2. היום ב'בית מכבי' בעיר היין נרשם הפרק המכריע ובסופו השחקנים של גו' מתתיה סיימו כשידם על העליונה.
3 צפייה בגלריה
מכבי ראשון לציון הפועל אשדוד
מכבי ראשון לציון הפועל אשדוד
מכבי ראשון והצלחת
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מכבי ראשון לציון הפועל אשדוד
מכבי ראשון לציון הפועל אשדוד
שחקני האלופה בהתפרצות שמחה עם השריקה האחרונה
(צילום: עוז מועלם)
מתייה אמר בסיום: "משחק מטורף, סדרה מטורפת, שחקנים עם לב ענק, ושחקנים משלימים שנתנו הופעה מרגשת. גם לראש העירייה מגיעה קצת נחת. זאת עונה שלא ראיתי ואני גאה בשחקנים. האליפות הכי מתוקה שהייתה לי".
זה היה משחק שחתם עונה, שבה הפועל אשדוד ניצחה את מכבי ראשל"צ בשני מעמדי גמר גביע המדינה ו-ווינר-שופטים - ואחרי רצף של 5 זכיות בתארים מהעונה שעברה. זה היה התיקון של מכבי ראשל"צ, שהפסידה את גמר פליאוף האליפות ב-2019 להפועל אשדוד, שהניפה את הצלחת הראשונה וההיסטורית ב'בית מכבי' - ואחרי שורה של הפסדים לאשדוד במעמדי שיא בשנים האחרונות, כולל בגמר גביע המדינה לפני שנתיים.
איבן קראצ'יץ' קפטן מכבי ראשל"צ הניף את הצלחת, וירמי סידי נבחר ל-MVP עם מספרים מפלצתיים שהעמיד בסדרת הגמר - 42 שערים ו-50 אסיסטים ב-5 המשחקים הראשונים (ובסדרת חצי הגמר מול רמת השרון הוא סיים עם 76 אסיסטים ו-65 שערים ב-4 משחקים - מדהים).
3 צפייה בגלריה
מכבי ראשון לציון הפועל אשדוד עומר גרא
מכבי ראשון לציון הפועל אשדוד עומר גרא
חותם קריירה עם אכזבה. גרא
(צילום: עוז מועלם)
בכך, מסתיימת לה תקופה באשדוד, שכן המאמן אנדראה ווקוייביץ' מסיים את תפקידו אחרי שנתיים מוצלחות וישוב לסרביה. מי שצפוי להחליף אותו הוא נלה מאטיץ' הסרבי, שכבר סיכם.
עומר גרא חותם קריירה של 14 עונות בליגת ווינר, עם שלל תארים, שאת רובה עשה במכבי ראשון ובשנים האחרונות היה בורג מרכזי בהצלחות של אשדוד. עומר התמודד בסדרה הזו מול האח הצעיר, גיא גרא, שעשה העונה פריצה נהדרת עד להרכב נבחרת ישראל. ריסטו וויאצ'יץ', שנבחר בעונה שעברה לשחקן המצטיין בליגת ווינר, יעשה את המעבר ליריבה מרמת השרון. ספק אם גם השוער סבטיסלב ורקיץ' ימשיך.
כבשו לראשון לציון: ירמי סידי כבש 8 שערים ומסר 12 אסיסטים, איבן קראצ'יץ' 5, גאפאר חדזימרוביץ' 4, פאבל אטמן וגיא גרא 3 כ"א, צח מלול 2, נדב ניזרי 1. גרדימיר צנבסקי 12 עצירות. טל אליוכין 3 עצירות (2 פנדלים).
כבשו לאשדוד: ריסטו וויאציץ 5, ניבו לוי ואור פרקש 4 כ"א, אלכסנדר באביץ' ועמית סטלמן 3 כ"א, איתי סויסה ו-ווק מילנקוביץ 2 כ"א, עמרי קושמרו וסבטיסלב ורקיץ 1 כ"א. ורקיץ עצר 11 כדורים.