אבישג סמברג הדהימה אתמול (שבת) את ישראל, כאשר כבר ביום התחרויות הראשון באולימפיאדת טוקיו הביאה למשלחת מדליה ראשונה – ארד מפתיע בתחרות הטאקוונדו. הזכייה הפכה אותה למדליסטית האולימפית הצעירה בתולדות המדינה, אחרי שעשתה זאת בגיל 19 בלבד. בכך היא העלתה את המאזן ההיסטורי של ישראל במשחקים האולימפיים לעשר מדליות, כשזו הייתה הראשונה בענף הקרב שהאוהדים בארץ התאהבו בו אחרי התחרות.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
מי שזכתה באליפות אירופה ב-2020 השיגה את הכרטיס לפני מספר חודשים דרך התחרות הקדם-אולימפית, ולא הייתה בין המדורגות הבכירות בטוקיו. עם זאת, ולמרות הפסד בסיבוב השני, סמברג התאוששה וניצחה פעמיים כדי לעלות על הפודיום.
2 צפייה בגלריה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
אבישג סמברג עם המדליה
(צילום: אורן אהרוני)
הבוקר (א'), אחרי לילה של התרגשות, סמברג ערכה מסיבת עיתונאים מקוונת עבור התקשורת הישראלית, ופתחה בחיוך: "אני אתחיל בתודה לכל מי שהיה חלק במסע שלי, שעדיין לא נגמר". סמברג הוסיפה: "לאט לאט אני מתחילה לעכל את מה שקרה. אחרי 24 שעות כבר הבנתי מה עשיתי. אני מקווה לחזור לישראל ועוד יותר להרגיש את האהבה מכולם. זו תחושה מטורפת, קשה לי להסביר את זה. יש לי רגשות מעורבים כי כיוונתי לזהב. מצד אחד אני מאושרת מההישג, בעיקר בגיל הזה, מצד שני יש הרגשה שאולי יכולתי יותר. אני הכי שמחה שיש, זה בדיוק מה שחלמתי".
גם הוריה של סמברג עלו לשיחה, ואבישג אמרה להם: "אני מאוד מבסוטית, המדליה ממש מוצאת חן בעיניי, ממש כבדה. כל הגוף כואב לי, כאילו עברתי מלחמה, ואני מתכוונת לנוח היום. אמא, הולכת להיות מלא כביסה!"
2 צפייה בגלריה
אבישג סמברג חוגגת
אבישג סמברג חוגגת
אבישג סמברג חוגגת
(צילום: EPA)
בנוגע לגילה הצעיר אמרה סמברג: "בזכות זה הגעתי לתחרות בלי לחץ. היו מתחרות בנות 27-26 שידעו שזו ההזדמנות האחרונה שלהן, ואני באתי בגישה של 'מה שיהיה יהיה', עם רצון לחוות את האולימפיאדה לקראת פריז 2020. אמרתי לעצמי שאם תהיה גם מדליה, אז נהדר. למאמן יחיעם שרעבי מגיע קרדיט, זה בזכותו, הוא מאמן אותנו בדרך הכי טובה שיש. קשה להתאמן בארץ כי אין הרבה יריבים, כאלה שאפשר להכיר מולם סגנונות שונים, חדשים ומפתיעים, בעיטות שונות, אבל הבודדים שיש איכותיים".
סמברג סיכמה: "כולם פירסמו אותי בסטורי שלהם, ובין הקרבות ראיתי את העוקבים באינסטגרם עולים. היו לי 18 אלף, ועכשיו, או מיי גאד, יש לי 90.5 אלף!"
המאמן יחיעם שרעבי: "אני מאוד שמח בשביל אבישג, זה משהו שכיוונו אליו הרבה זמן. חשבנו על פריז, אבל בעקבות הקורונה טוקיו הפכה לריאלית. היה לה זמן להתבגר ולהוכיח את היכולות שלה. ההישג של אבישג יעזור לענף בארץ, יותר אנשים ייחשפו אליו".