העונה הזו כבר הייתה בדרך לפח. היו דיבורים על שחקנים שעם רגל וחצי בחוץ, הקהל איבד אמונה וההנהלה הגיבה בהתאם עם פיטורי יאניס ספרופולוס ותכנונים לקראת השנה הבאה. ובין רגע, כמו קסם לאחר ההודעה על הדחת הקבוצות הרוסיות מהמפעל וכשהצהובים הבינו שיש להם הזדמנות נוספת להשתחל לשמינייה, ניתן היה להבחין בניצוץ במשחקים שלאחר מכן. משהו פנטסטי שאוהדי מכבי לא זוכרים כבר הרבה זמן, מהימים בהם האימפריה הצהובה כיכבה באירופה.
אחרי הגמגום של תחילת העונה, ההפסדים הצמודים, היכולת הרעה בליגה הישראלית ושפת גוף מאכזבת מהשחקנים, היה נראה שהעונה של מכבי הולכת לאותו מקום כמו בשנה שעברה, ואנחנו כאוהדים היינו בדרך להתאכזב מחדש ולקוות שאולי בשנה הבאה נצליח יותר - דבר שנהיה מסורת בשנים האחרונות בזירה האירופית... אך משהו על טבעי שפשוט גרם למכבי שלנו לשחק בצורה מושלמת ולדרוס יריבות בדרך לשלב הפלייאוף.

1 צפייה בגלריה
ווילבקין וז'יז'יץ'
ווילבקין וז'יז'יץ'
ווילבקין וז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)

אפשר להצביע על כמה אירועים שיכלו להוביל למתרחש כעת: למרות ההערכה הרבה והאהבה של הקהל וההנהלה למאמן היווני, שני הצדדים הסכימו על הפרדת כוחות לפני מספר שבועות, ויכול מאוד להיות שהשינוי המרענן הזה, שמגולם בדמות אבי אבן הנהדר שמכיר את המערכת, עשה את שלו; ניתן גם לראות מלחמה ומחויבות מטורפות של השחקנים במשחקים האחרונים, כשהם הבינו שעלייה לפלייאוף מוטלת על הכף; וכאמור, גם הדחת הקבוצות הרוסיות שפינתה 3 מקומות משמעותיים בשמינייה הראשונה.
אני סמוך ובטוח כי האוהדים הצהובים יסכימו איתי שכבר הרבה זמן הם לא ראו תצוגות שיא מדהימות כל כך כמו הניצחונות האדירים על ברצלונה בחוץ (80:104), וילרבאן (73:94) ומילאנו (58:75) בבית, ניצחונות שמעבר להיותם חשובים כל כך במאבק על העלייה ועל מיקום, מחזירים אט אט את האמון של הקהל בקבוצה של המדינה, אמון שהלך ונעלם בעקבות האכזבות בשנים האחרונות.
פשוט תענוג לצפות בשחקנים שלנו, שנותנים את הדם שלהם בשביל ניצחונות אדירים ומטורפים שמשאירים אותנו חסרי מילים. השלשות הגדולות, היכולת והאחריות של ווילבקין, ההנהגה של ג'ון דיברתולומאו, האגרסיביות של ז'יז'יץ', האתלטיות של אוואנס וכמובן הצלחת הישראלים זיו, סורקין ובלייזר, שאני בטוח שחשובה במיוחד לאוהדים רבים.
מכבי מציגה יכולת מפלצתית שהרבה מאוד זמן לא חווינו בתור אוהדים, יכולת שמחזירה אותה לימיה כאימפריה אירופית מטורפת שכל חובב כדורסל אירופי מודע לה, ואני בטוח שהשנה, עם או בלי קשר לנסיבות השונות, מכבי תגיע הכי גבוה שאפשר, פיינל פור זו ממש לא מילה גסה ואפילו גם מעבר לכך. אז בכל הכוח ובאנרגיה מטורפת. צהוב עולה עולה!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.