ברק יצחקי עוזב, בן מנספורד חזר, ועתידו של אייטור קארנקה ושל שחקנים רבים לוט בערפל. זה הזמן לעשות סדר בהחלטות שיצטרך לקבל הבעלים מיץ' גולדהאר בשביל להחזיר את התארים לקריית שלום בעונה הבאה.
חלון העברות הקרוב של מכבי תל אביב היה אחד מהמהלכים החשובים ביותר עבור הצהובים בשנים האחרונות, בניסיון משמעותי להחזיר את צלחת האליפות לקריית השלום. במידה שהקבוצה רוצה להשיב אליה את ההגמוניה, היא צריכה מאמן שדוגל בשיטת משחק התקפית במערך 3־3־4, לכן קראנקה שנכשל (כ־50% הצלחה בלבד) עם הפילוסופיה שלו, לא מתאים.
1 צפייה בגלריה
 ברק יצחקי
 ברק יצחקי
ברק יצחקי
(צילום: גיל נחושתן)
הבעלים מיץ גולדהאר אמור להכין את קראנקה לעזיבה מיידית עוד לפני תום העונה. המבחן הראשון עבור בן מנספורד יהיה בחירת מנהל המקצועי שיבחר את המאמן המתאים. אחד המועמדים שיכול להתאים הוא פליפ קוקו, מאמן ויטסה ארנהיים, איש מקצוע שאני באופן אישי מאוד אוהב, כזה דוגל במשחק דרך המגנים ושחקני האגף – דבר שבמכבי חסר תקופה ארוכה.
בנוגע לסגל השחקנים, בעמדת השוער הקבוצה מסודרת. יש למכבי נכס בדמות דניאל פרץ ואת דניאל טננבאום כגיבוי. בעמדת המגנים יש בעיה. ג'ראלדש לא צריך להמשיך, קנדיל ודודזאדה מסיימים חוזה, מה שמצריך מחליפים.
בצד שמאל יהיה למכבי את רוי רביבו, ולדעתי יש צורך בהחתמת מגן זר או את דורון ליידנר מאוסטריה וינה.
בעמדת המגן הימי הקבוצה צריכה להשאיר את קנדיל ולהחתים מגן כמו אלי דסה/זוהר זסנו. גם המגן היהודי דיאנדרה ידלין ידלין, של אינטר מיאמי של דייויד בקהאם, הוא שם מעניין שהוזכר כמועמד.
בעמדת הבלמים הצהובים יחסית יחסית מסודרים עם לוקאסן וסאבוריט, שיוכל להתאזרח השנה ובכך לפנות מקום לזר נוסף. על הספסל יחכו ניר ביטון ואופציה להחתים את עומרי גנדלמן ממכבי נתניה ולבלם חמישי את שרן ייני.
גם בקישור יש שלד טוב עם דור פרץ, קניקובסקי, גולסה, גיאגון, דן ביטון וגלזר שחייבים להמשיך. הקבוצה מקבלת את עידו שחר שחוזר מהשאלה ולדעתי יש צורך בקשר אמצע זר שידע לנהל את המשחק.
בעמדת הכנפיים הקבוצה נדרשת לחיזוק מהיר. למכבי אין שחקני קו ולשוק הישראלי יש מה להציע בעמדה הזו, כמו את גיא בדש שמסיים חוזה בהפועל ירושלים והישאם לאיוס שלדעתי לא ימשיך בהפועל תל אביב. לדעתי כדאי להחתים אחד מהם, אני באופן אישי מעדיף את בדש. מכבי צריכה לזרים ברמה גבוהה שכבר מכירים את הליגה, כמו טוומאסי ממכבי נתניה ושאפי מהפועל באר שבע.
מטרת הרכש המרכזית חייבת להיות רותם חטואל, שחקן שיכול להתאים כמו כפפה ליד עבור הצהובים ויש אוהדים רבים שרוצים לראותו בקריית שלום. בנוסף, הקבוצה מקבלת בחזרה מהשאלה אחד מהשחקנים המפתיעים של העונה בר כהן, שחייב להיות שחקן משמעותי בקבוצה בעונה הבאה, בנוסף ליונתן כהן.
בעמדת החלוצים לא ניתן לבקש יותר טוב ממה שיש כיום, ערן זהבי ויובאנוביץ', והייתי בוחן את האפשרות לצרף בנוסף את איתמר שבירו.
במידה שמכבי תעשה אפילו חלק קטן משחקני הרכש שראיתי לנכון להחתים, אני בטוח שהקבוצה תגיע רחוק בעונה הבאה, הרבה יותר רחוק מן העונה הזאת באופן מובהק.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.