כאוהד בית"ר ירושלים, אצלי יש תקווה לפני כל משחק, תקווה שאולי ה-11 שעל הדשא ישחקו טוב לשם שינוי, תקווה שיצליחו להשכיח מעט את המצב בטבלה, את הבעיות הכלכליות, את היעדר הבעלים ואת מכירת החיסול העתידית. זה לא קורה.
נתחיל ביום שישי. לראשונה בחיי הגעתי למשחק כדורגל מהליגה השנייה. אחיה של בת זוגי משחק בהפועל ראשל"צ, והמחזור ה-19 של הליגה הלאומית אירגן לו מפגש נגד בני יהודה, זו שאז התמקמה במקום הראשון בעוד הראשל"צים במקום הלפני אחרון. לא פשוט, הגעתי לתמוך. קשה לשים אצבע על הנקודה המדויקת - אולי זה בגלל שהוא כבש את השער הראשון, אולי האווירה המצומצמת או זה שהייתה תחושה של סנסציה באוויר, אבל משהו גרם לי להיכנס ממש למשחק. לרצות לצעוק, לקלל ואפילו לפחד מהבעיטות החופשיות של אלירן עטר. הרגשתי כמו אוהד ותיק.

1 צפייה בגלריה
אוראל דגני
אוראל דגני
בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)

אחר כך שמתי לב. הטריבונה של ראשל"צ מורכבת ב-95% מהמשפחות של השחקנים (אל תתפסו אותי במספר). ממש היה אפשר להרגיש איך השחקנים רוצים לגרום לקהל אושר, איך צרחה מהיציע משפיעה על השחקן. הכדורגל לא גדול, כן? זה ברור לכולם. אבל ניכרים הדלק והרצון שיש לשחקנים.
נחזור לבית"ר. איפה שהקהל עצום יותר, הכרטיס יקר יותר, הסמל סקסי יותר והשכר מנופח יותר. לא מצליח להבין איך לראות אותם מרגיש כמו לראות עובד שבא להחתים כרטיס, לתת שעה וחצי ולחתוך. הכדורגל מהזן החלש ביותר, הבזקים בודדים של לחימה, ויתור ובינוניות. זה לא רק ההפסד, מותר להפסיד. אבל לא להופיע בצורה ביזיונית כל כך.
וזה מחלחל, זה מעמיק את הפצע ואם להגיד בכנות, מוריד את הטעם. אני הייתי עד לימים יפים, לאליפויות, דאבל ומאבקי צמרת. קראו לנו "הקבוצה של המדינה", והיום התחושה שהכל רקוב. הקהל תמיד יעשה בעיות, מאמנים תמיד יתחלפו באמצע העונה, שוב יצמח כוכב שייתן עונה ויעבור קבוצה, עוד בעלים יבוא עם קריאות "משיח" ויצא עם קריאות "תשחרר" אחרי איזו תקרית מיותרת. לאן זה הולך?
יהיו שיגידו שההשוואה כאן היא כמו להשוות בין סובארו למרצדס . אבל כמו שזה נראה, לא תלוש מהמציאות שבעונה הבאה הקבוצות ישחקו באותה הליגה. לא מחליפים קבוצה בחיים, על זה אין ויכוח, אבל הגיוני שהתשוקה תיעלם?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.