האמת היא שההתלהבות מחלון ההעברות של הקיץ עדיין לא ממש חלפה. קשה להתרגל לראות את לאו מסי בחולצה של פריז סן-ז'רמן, או את כריסטיאנו רונאלדו משיג תוצאות כל כך גרועות עם מנצ'סטר יונייטד.
אבל אנחנו כבר ממש קרובים ל-1 בינואר ולפתיחת החלון החורפי, שלא ינסה בכלל להתחרות בטירוף של קודמו, אלא ליצור ריגוש משלו. הנה חמישה שחקנים שהחודש הבא אמור להוות עבורם התחלה חדשה.
6 צפייה בגלריה
טורס, הזאר, פליקס
טורס, הזאר, פליקס
בדרך ליעד מסקרן חדש? טורס, הזאר, פליקס
(צילום: EPA ,AP)

1. פראן טורס: המסלול המהיר לברצלונה

בנבחרת ספרד הוא עשוי להיות השחקן החשוב ביותר בהתקפה במונדיאל בקטאר. במנצ'סטר סיטי הוא לא הצליח לייצר יציבות. פפ גווארדיולה מעולם לא הצליח למצוא לקשר ההתקפי תפקיד בו ירוץ לאורך זמן, והדבר בלט במיוחד בפרמייר-ליג, שם לטורס היה קשה לבוא לידי ביטוי. עכשיו הוא צפוי להפוך להעברה הגדולה ביותר בינואר.
ותאמינו או לא, דווקא ברצלונה המרוששת מוכנה לשלם עליו 55 מיליון אירו. איך זה ייתכן? המגבלות הכלכליות של הליגה הספרדית הציבו בפני הקבוצה רף הוצאות, שאותו אסור לעבור, וכולל רכישות ומשכורות. מסי לא יכול היה לחתום על החוזה החדש בגלל המגבלה הזו, שגם מקשה על חיזוק כעת. כל החתמה חדש תחייב פינוי מקום מאסיבי, ולמרות הסגל הקצר, זה מה שבארסה מתכוונת לעשות.
6 צפייה בגלריה
פראן טורס
פראן טורס
בדרך לקאמפ נואו. פראן טורס
(צילום: AP)
בחודש הקרוב המועדון ינסה למכור בין השאר את פיליפה קוטיניו, סמואל אומטיטי וסרג'יניו דסט כדי לחסוך את משכורות העתק שלהם, ורק אם יצליח, יוכל לצרף את טורס שכבר הודיע לפפ שהוא רוצה לעזוב. התנאים בין הצדדים כבר סוכמו - אבל האם המשבר הפיננסי של בארסה ימנע את המהלך?

2. ז'ואו פליקס: תפור לשיטה של פפ

אתם מכירים את פפ - הוא לא יבצע מהלך ענק כזה בלי לחשוב על הצעד הבא. המנג'ר התקבע על שיטת החלוץ המזויף, ולמרות שטורס לא הצליח להביא תפוקה בעמדה הזו, פפ לא מוותר ומחפש את השחקן שיעשה את ההבדל בתפקיד ויאפשר לסיטי ליישם את השיטה באופן מיטבי.
האמונה במועדון היא שז'ואו פליקס מושלם לכך. הפורטוגלי סובל באתלטיקו מדריד, היצירתיות שלו מוגבלת מאוד תחת דייגו סימאונה והוא נדרש להרבה יותר עבודה טקטית מאשר אספקת הניצוץ בחלק הקדמי. מכירה של טורס תכין את השטח למהלך, ולמרות ששילמה 127 מיליון אירו כדי להביא אותו, נראה שאתלטיקו תהיה מוכנה להסתפק בסכום נמוך יותר.
6 צפייה בגלריה
ז'ואו פליקס
ז'ואו פליקס
לא זורח אצל סימאונה. ז'ואו פליקס
(צילום: רויטרס)

3. רנאטו סאנצ'ס: באיירן מחכה לילד הפלא

ועוד אחד מפורטוגל. הזכייה ביורו 2016 חשפה לעולם את ילד הפלא סאנצ'ס, שבאיירן מינכן מיהרה לרכוש. השידוך היה כושל, והקשר היה זקוק למספר עונות כדי לבנות את עצמו מחדש, כשהשיא היה בעונה שעברה עם הזכייה באליפות צרפת במדי ליל. כעת הוא מוכן לעזוב, ומי מחכה לו בזרועות פתוחות? לא אחרת מאשר באיירן מינכן.
הגרמנים מחפשים חיזוק לקראת החצי השני של העונה, ומאמינים שכעת הוא מוכן יותר לאתגר בקבוצה. הוא עלה להם 35 מיליון אירו במקור, נמכר לליל ב-20 מיליון, ועכשיו עשוי לחזור תמורת 30-25 מיליון. ליל לא מתכוונת לעמוד בדרכו - להפך.
6 צפייה בגלריה
רנאטו סאנצ'ס
רנאטו סאנצ'ס
יחזור לבאיירן מהדלת הראשית. רנאטו סאנצ'ס
(צילום: AP)

4. אנתוני מרסיאל: השד יוצא מהבקבוק

ישנם סימני שאלה רבים שמקיפים את ההתקפה של מנצ'סטר יונייטד - הסגנון המתאים, זהות השחקנים שצריכים לפתוח - אבל ברור לגמרי שישנם שני שמות שאינם בתוכניות: אדינסון קבאני ומרסיאל. שניהם רוצים לעזוב, אבל הצרפתי מעורר הרבה יותר עניין. הוא כבר בן 26, נמאס לו לחכות לפריצה שלא מגיעה, ובאנגליה דיווחו אתמול שהוא ביקש רשמית לעזוב את המועדון.
ברצלונה ויובנטוס הביעו עניין בעסקת השאלה, אבל גם יונייטד וגם השחקן עצמו חושבים על סביליה. עבור יונייטד, מדובר בקבוצה שמוכנה לשלם מיידית כ-40 מיליון אירו. עבור מרסיאל, מדובר בקבוצה שתתן לו מיידית תפקיד מרכזי.
6 צפייה בגלריה
אנתוני מרסיאל
אנתוני מרסיאל
לא פרץ ביונייטד והגיע הזמן להמשיך. אנתוני מרסיאל
(צילום: AP)

5. אדן הזאר: האקזיט הכפול של צ'לסי

זה יכול להיות המהלך המדהים של ינואר. אחרי שעשתה קופה עם המכירה של הזאר לריאל מדריד, וראתה אותו מרחוק הופך לאחד הפלופים הגדולים בכל הזמנים, צ'לסי שוקלת להביא את הבלגי בחזרה.
אשתו של הזאר לא מתלהבת ממעבר, בגלל שהיא צפויה ללדת בקרוב (זה יהיה ילדם החמישי), אבל ריאל כבר איבדה סבלנות בכל הנוגע לקשר שנפצע כל הזמן ותשמח לסיים את העניין במהירות. 25 מיליון אירו (צ'לסי קיבלה עבורו 100 מיליון!) אמורים להספיק.
6 צפייה בגלריה
אדן הזאר
אדן הזאר
ישוב לבלוז? אדן הזאר
(צילום: AFP)