ביום ראשון זה קורה - שני הגמרים האזוריים, מהם ייקבעו שתי המשתתפות בסופרבול. בולטימור נגד קנזס סיטי, סן פרנסיסקו מול דטרויט. בוא נעשה סדר:

הלא רלוונטי - סן פרנסיסקו פורטי ניינרס

בכל ענף ספורט אחר, ברוק פרדי היה כבר מוכתר לדבר הגדול הבא, יותר מזה, לדבר הגדול הנוכחי. כבחירה האחרונה בדראפט והתואר הרשמי "מיסטר אירלוונט" הוא לא היה אמור בכלל לראות דשא, אבל בגלל סיבוכי קוורטרבקים ובחירות גרועות של הניינרס (מישהו זוכר את טריי לאנס?), הבחור הלא רלוונטי שלנו קיבל את ההזדמנות והפך לסנסציה. היום, אחרי שניצח ב-20 מתוך 24 משחקים שפתח בהם, והוביל את הניינרס שנה שנייה ברציפות לגמר ה-NFC, כולם כבר מבינים שהוא סופר רלוונטי!

2 צפייה בגלריה
ברוק פרדי
ברוק פרדי
ברוק פרדי
(צילום: AP)

עדיין לא נותנים לפרדי את הכבוד המגיע לו. אולי זה בגלל שהניינרס היא יותר קבוצת ריצה, אולי זה כי ג'ורג' קיטל וכריסטיאן מקאפרי כוכבים גדולים ממנו, אולי זה כי קייל שנהאן אוהב את הקוורטרבקים שלו בצד הפחות זוהר של הסקאלה. כל אלה לא משנים, כי אם פרדי יעבור את הליונס הכינוי שלו הולך להשתנות. ביי ביי מיסטר אירלוונט ותגידו שלום ל"ביג קוק ברוק"

השושלת - קנזס סיטי צ'יפס

לא משנה איך נהפוך את זה, לא משנה כמה ננסה לייפות את העניין, קנזס סיטי צ'יפס הם הפטריוטס של העשור הנוכחי, שווים כמעט בכל פרמטר, אנדי ריד נחשב לגאון לא פחות מביל בליצ'ק, פטריק מהומס הוא טום בריידי משודרג ביכולות ריצה, ואת רוב גרונקובסקי מחליף טראוויס קלסי העילאי (שרחוק 7 תפיסות מלשבור את השיא של ג'רי רייס להכי הרבה תפיסות בפלייאוף). הם מזכירים את הפטריוטס בכל כך הרבה מובנים, בלי משחק ריצה מרשים במיוחד, ללא תופסים עם שם עולמי, הגנה ממוצעת שלא באמת יודעת איך להסתדר עם משחק ריצה, אפילו טיילור סוויפט במקום ג'יזל כפנים היפות בקהל. הם פשוט פטריוטס 2.0!
זה גם מה שגורם להם להיות אולי הקבוצה השנואה בליגה. אף אחד לא אוהב שושלות, כולם רוצים להפיל אותך ותמיד ישחקו מולך חזק יותר. אבל תסמכו על ריד שיגיע מוכן, ועל מהומס שיגיע למאני טיים. אחרי הכל, הדבר היחיד שבאמת שונה בין שתי הקבוצות זה המקום על כף היד. לפטריוטס נגמר המקום, למהומס והחבר'ה יש עדיין עוד שלוש אצבעות פנויות.

האנדרדוג - דטרויט ליונס

חוץ מאוהדי סן פרנסיסקו, אני לא חושב שיש מישהו שלא רוצה לראות את הליונס בסופרבול. הבדיחה של ה-NFC צפון, הלוזרית הנצחית של הליגה, שלעולם לא הגיעה לסופרבול, שלא ניצחה עד לאחרונה משחק פלייאוף מאז 1992! היא עושה השנה את הלא יאומן ומגיעה עד הגמר האזורי. והיא נראית טוב, טוב מאוד.
אחרי שזרקו את מת'יו סטאפורד בטרייד על ג’ארד גוף עם הראמס, ועוד ראו אותו זוכה בסופרבול באותה שנה, זה היה נראה כמו עוד מהלך הזוי של דטריוט מספר המהלכים ההזויים שנקרא הנהלת הליונס. אבל לא השנה: משהו קרה, הכוכבים הסתדרו בשורה והליונס נראו פשוט נהדר בעונה הסדירה. גוף נראה בוגר, אחראי ויציב יותר מאי פעם, הם ניצחו את אותו סטאפורד שהם זרקו במשחק הוויילד קארד, ונגד בייקר מייפילד (שהיה לא רע בכלל) וטמפה ביי הם נראו מוכנים ומזומנים להתמודד על כרטיס למשחק הגדול. להתחשב בזה שהניינרס נראו הכי חלש שלהם העונה בניצחון נגד גרין ביי - וקיבלתם לכם סיפור סינדרלה כל אמריקאית בדיוק כמו שכותבים באגדות.

הפייבוריטים - בולטימור רייבנס

ללא שום צל של ספק, המועמדים מספר אחת לזכייה השנה הם בולטימור רייבנס. ולא בכדי: זה בגלל ההתקפה הנפיצה והמגוונת, זה בגלל הרגליים הרובוטיות של למאר ג'קסון, זה בגלל שלמרות כל התלונות הוא הצליח לשפר את רמת הזריקה שלו והפך מעוד קוורטרבק שרץ לקוורטרבק עגול ושלם יותר, זה בגלל ג'ון הארבו והמנטליות הווינרית שהוא מנחיל בשחקנים שלו, אבל מעל הכל, זה בגלל ההגנה שנבנתה שם בבולטימור.

2 צפייה בגלריה
למאר ג'קסון
למאר ג'קסון
למאר ג'קסון
(צילום: רויטרס)

התקפה מיצרת נקודות, אבל הגנה מנצחת משחקים ומשהו במגרש האימון בבולטימור יוצר גלדיאטורים בלתי עבירים, חומות אדם שכל יארד בשבילם זה חיים ומוות. לא סתם הם ההגנה הכי טובה בליגה, מקום ראשון בכל הסטטיסטיקות. הם לא מבצעים הרבה גיחות על הקוורטרבק, הם לא צריכים, הקו שלהם כל כך חזק שהוא שובר את הפוקט של היריב בלי עזרה כלל. בשילוב עם עונות שיא של הליינבקרים קייל ואן נוי וג׳אדביון קלאוני, קיבלתם את החלום המתוק של כל קבוצת פוטבול - הגנת ברזל. הקבוצה הכי שלמה השנה צריכה רק לעצור את הצ’יפס בראשון, וכנראה שהיא תניף את הגביע בפברואר. ובינינו, מגיע להם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.