אם יש מישהו שהשם סבסטיאן האלר אמר לו משהו עד לפני מספר חודשים, שיקום. מרבית חובבי הענף, לא כולל חריגים, שמע עליו רק באחרונה. האלר בן ה-26 הוא צרפתי מצד אביו, ומוצא אמו מחוף השנהב. הוא החל את הקריירה באוקזר ואח"כ עבר לאוטרכט, לפרנקפורט ולווסטהאם. בעוד שבשתי הראשונות הצליח יחסית, באנגליה הוא נעלם והפך לשחקן זניח ברוטציה של הקבוצה. היו ספקות לגבי המשך מעמדו בכדורגל האירופי, כשגם נשקלה אפשרת ריאלית לחזור הביתה לצרפת.
גם חצי השנה הראשונה באיאקס לא הייתה פשוטה. השחקן שמייצג את נבחרת חוף השנהב אמנם הבקיע 13 שערים בעונת 2020-21, אבל אי אפשר להגיד שהקבוצה הייתה שלו. דושאן טאדיץ' ודייבי קלאסן כבשו יותר ממנו והוא היה כינור שלישי. השנה הסיפור שונה בתכלית. המאמן אריק טן האח הבין איזה אוצר יש לו בידיים, והפך את האלר לאיש המאני-טיים שלו.

1 צפייה בגלריה
סבסטיאן האלר לאחר שזכה בתואר "איש המשחק" לאחר כיבוש הרביעייה בליגת האלופות
סבסטיאן האלר לאחר שזכה בתואר "איש המשחק" לאחר כיבוש הרביעייה בליגת האלופות
סבסטיאן האלר לאחר שזכה בתואר "איש המשחק" לאחר כיבוש הרביעייה בליגת האלופות
(צילום: רויטרס)

בשלב זה של העונה יש לו 12 שערים - בהם שישה בליגת האלופות. הכי מרשים זה שבמשחק הבכורה שלו במפעל הוא כבש רביעייה, הראשון מאז מרקו ואן באסטן (גם הוא שחקן איאקס בעברו) שעושה זאת בהופעה הראשונה שלו. אם האלר ימשיך לדייק כך, הוא יהיה השחקן השלישי ברציפות שזוכה במלכות השערים שלא קוראים לו מסי או רונאלדו, אחרי שנים ארוכות שהם שלטו בתחום. שני האחרונים היו רוברט לבנדובסקי וארלינג הולאנד.
ומה לגבי איאקס? אחרי 26 שנים של אכזבות (מאז האליפות הבלתי נשכחת ב-1995 של צעירי ואן חאל), הקבוצה רוצה לחזור לקדמת הבמה האירופית. רבים עדיין זוכרים את טראומת 2019, בה הפסידו לטוטנהאם בשערי חוץ בחצי גמר. אגב, תודה רבה באותה הזדמנות לנשיא פיפ"א, שהואיל בטובו לבטל את החוק המיותר והאכזרי הזה. אם נחזור לקבוצה מאמסטרדם, יש שם הרבה מאוד כישרון שרק מחכה להתפרץ. טאדיץ', ברחהאוס, נרס ואנטוני יכולים וצריכים לסייע להאלר לבצע את המשימה - וללכת עד הסוף לזכייה בחודש מאי. כן, הם יכולים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.