נולדתי בסוף שנת 83', ובשנת 92' התאהבתי במכבי ת"א, בעונת האליפות היחידה של אורי מלמיליאן בסמל הצהוב. שנות ה-90 היו חגיגה בצהוב עם גיבורים כמו האחים ברומר (שפרגי כמעט חטף לנו), הגולדן בוי הנצחי אלי דריקס, שורה אובארוב שלא יהיה כמותו, איציק זוהר עם הרגל האימתנית, אבי נימני עם 8 הנצחי וכן.... גם איזה אחד בשם ניר קלינגר. זה שהיה הפרצוף והמהות של החינוך המכביסטי עליו גדלתי: נלחמים, עד הסוף! דורסים! לא מוותרים! לא מרחמים! אנחנו מכבי, מי אתם בכלל?!
אבל עם ההצלחות הגיע חטא ההיבריס וה-מאמן, דרור קשטן, נזרק הביתה אחרי שהביא דאבל ב-96' (בדומה לפאקו אייסטראן שהביא טרבל). התחת של אברם חזר רק בשביל לבשר לנו שעכשיו מתחילות 7 שנות חושך של המועדון, שבהן בעיקר ראינו את האדומים בהובלת דרור קשטן קוטפים תארים ללא הפסקה בזמן שאצלנו היו אפדרין, כסאח בין מאמנים ושחקנים, ומדי פעם איזה קוביקה אחד שהצליח מדי פעם להחזיר לנו חיוך ואז ברח.

1 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(צילום: יאיר שגיא)

את הסוף לאותן 7 שנים חשוכות עשה אותו אחד ששבר את האף שלו (אלוהים יודע כמה פעמים) בשביל המועדון הזה, עוד הרבה לפני שמיץ' גולדהאר וג'ורדי קרויף בכלל שמעו על הקבוצה בצהוב. כן, זה היה קלינגר. הוא לקח אוסף שחקנים (די אלמונים) והצליח להוביל את המועדון לאחת האליפויות הכי מתוקות, ברגע האחרון על חשבון מכבי חיפה בזכות הפרש שערים! שנה וקצת לאחר מכן הוא הצליח להביא את איאקס, יובנטוס ובאיירן מינכן לאצטדיון ר"ג, שם הן זכו לראות את ברוך דגו מלהטט כאילו מדובר באצטדיון הי"א. נשמע כמו פנטזיה נשכחת בצהוב.
היום אותו קלינגר מאמן את האדומים מעבר לכביש. אלו שכמעט גנבו לנו ניצחון בדרבי. כן, זה עצוב. כן, זה גם כואב. אבל לא. לעולם לא נשכח את מה שעשית עבור המועדון. שמעתי אותך כעוס ופגוע בראיון, בגלל מה ששר לך חלק מהקהל הצהוב, ועל כך אני רוצה לבקש סליחה. סליחה בשמי ובשם כל אלו שמרשים לעצמם להתנהג אליך ככה. הם כנראה לא זכו ליהנות ולהוקיר את כל מה שעשית בשבילנו. זה לא מגיע לך.
הרי אנחנו כבר יודעים: אתה יכול ללבוש חולצה אדומה כמה שאתה רוצה, והאוהדים האדומים האלו יכולים לחשוב שאתה שלהם כמה שהם רוצים, אבל אנחנו יודעים - אתה משלנו! אתה תמיד תהיה צהוב. ניר, אנחנו נאהב אותך בכל מקרה. תמיד. לנצח. אתה ואנחנו מכבי, מי אתם בכלל?!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.