אחר צהריים נהדרים לנבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית, שזכתה במדליית הכסף באליפות העולם בקרב-רב והבטיחה השתתפות במשחקים האולימפיים של פריז 2024. ישראל סיימה במקום השני עם ציון משוכלל של 64.650 נקודות כשרק בולגריה המארחת הקדימה אותה עם 66.600 וזכתה במדליית הזהב. יש לציין כי הנבחרת החזקה בעולם, רוסיה, לא השתתפה וכמוה גם בלארוס המצוינת בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה.
המכשיר הראשון בו התחרו אופיר שחם, הדר פרידמן, דיאנה סברצוב, שני בקנוב ורומי פריצקי היה תרגיל החישוקים. הן הציגו תרגיל מצוין, נקי מנפילות מכשירים וטעויות סנכרון וזכו לתשואות רבות מהקהל שבאולם בבירת בולגריה. על התרגיל קיבלו ציון של 33.850 נקודות ודורגה במקום הגבוה ביותר. איילת זוסמן היא המאמנת והכוריאוגרפית הראשית של הנבחרת.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית
הישג נהדר
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית
יום מאושר בסופיה
(צילום: AFP)
בהמשך הערב עלתה הנבחרת לתרגיל המשולב (סרטים וכדורים). התרגיל היה עם רמת קושי גבוהה, אבל פחות טוב ביצועית עם טעויות קטנות כדוגמת אי דיוק עם אחד הכדורים בהתחלה וקשר שנוצר באיחוד הסרטים שניות לפי הסיום. הבנות קיבלו על התרגיל את ציון נהדר של 30.800, מה שהעניק להן 64.650 בציון הסופי והבטחת מדליה. הבולגריות, שמארחות את התחרות, ביצעו תרגיל משולב נהדר וקיבלו ציון של 32.800, מה שהקפיץ אותן ל-66.600 ואל המקום הראשון.
כזכור, הנבחרת הישראלית היא אלופת אירופה המכהנת בקטגוריה הזו, שגם נמצאת במתכונת האולימפית, מהתחרות שנערכה בתל אביב ביוני האחרון. ביום ראשון תתחרה הנבחרת בגמרים הבודדים של כל תרגיל.
פורסם לראשונה: 18:42, 16.09.22