ברצלונה שרויה במצב אנוש מבחינה כלכלית ומבלי שהנהלת המועדון תקצץ 200 מיליון יורו מתקציבו, בעיקר בשכר השחקנים, אחרת מצבו הרע יהיה רע מאוד.
לאו מסי מבין את מצבו של המועדון ועל פי הדיווחים יחתום על חוזה נמוך ב־50% משכרו המקורי. למען האמת, הפרעוש הוא החמצן היחיד שנותר לברצלונה, ובלעדיו אין לה מה למכור כמועדון תחרותי באירופה.
1 צפייה בגלריה
מסי לא מאמין שזה קורה לו
מסי לא מאמין שזה קורה לו
מסי מוטרד
(צילום: AP)
בארסה נקלעה בעשור האחרון לחובות ענק, ויחד עם הסגל החלש עתידה בעונה הבאה נראה בסימן שאלה גדול.
החובות מוערכים בכ־1.2 מיליארד יורו, שהם כ30% משווי המועדון, ובמצב שאת רוב החובות ברצלונה צריכה לשלם בשנתיים-שלוש הקרובות, המשימה לצרף שחקנים חדשים הופכים לכמעט בלתי אפשרית.
גם חיזוק בדמות שחקנים חופשיים כמו אגוארו, דפאי וגרסיה הם משימה מורכבת שמצריכה התפשרות על השכר.
למרות הכנסות שמגיעות לכ־900 מיליון יורו, 70% מהן מופנות לשכר השחקנים. אז איך מגיע מועדון ענק לחובות שמסכנות את המשך קיומו? איך אפשר להגיע לגירעון שנאמד בכ־1.2 מיליארד יורו? קודם כלל בגלל נשיא כושל דוגמת ז'וספ מריה ברתומאו, שקנה מכל הבא ליד ובסכומים מופקעים ומנותקים לחלוטין מהמציאות.
פיליפה קוטיניו נרכש בסכום שמוערך ב־160 מיליון יורו, עוסמאן דמבלה ב־105 מיליון יורו בתוספת בונוסים שונים, אנטואן גריזמן ב120 מיליון יורו.
מלקום, פאוליניו, ארדה טוראן, אליש וידאל, אנדרה גומש, פאקו אלקאסר, לוקאס דין, ג'וניור פירפו, ג'רי מינה ופיאניץ'- כל הרכישות הללו מסתכמות ב־250 מיליון יורו. וזו רשימה חלקית. העניין כאן הוא לא כמה כסף יצא על רכש, אלא כמה בוזבז על שחקנים כושלים שלא תרם למועדון דבר, והסכומים הם דמיוניים. הנשיא הקודם וההנהלה סיבכו את המועדון בחובות אדירים, נכשלו מקצועית, והשאירו אדמה חרוכה.
הנכס היחיד שיש לברצלונה היום הוא כאמור מסי. מעבר להיותו העוגן המקצועי היחידי, מדובר בנכס שיווקי אדיר שמוכר כרטיסים, חולצות, מביא ספונסרים ומה לא. תעשייה של איש אחד. אבל גם הכוכב הגדול מבין שכל לא יוכל להרוויח את הסכומים אליהם התרגל בשנים הקודמות, ויצטרך לבוא לקראת המועדון שהוא כל כך אוהב בשעת צרה.
אחת מהדרכים של ז'ואן לאפורטה להתמודד עם חובות העתק שבשנתיים-שלוש הקרובות תצטרך ברצלונה לשלם לא פחות מ־700 מיליון יורו לנושים, היא הלוואה של כחצי מיליארד יורו בתנאים נוחים ובריבית נמוכה שתעזור לברצלונה מעט לנשום. דרך נוספת היא מכירת חלק מהנכסים הדיגיטליים שלה כמו אתר המועדון, זכויות מרצ'נדייז ומחלקות נוספות כמו האקדמיה והנדל"ן שבבעלות המועדון ושיוכלו להניב רווח כספי לא מבוטל.
דבר אחד ברור: בארסה הולכת לתקופה קשה, מקצועית וכלכלית, אבל כל עוד מסי שם אסור להספיד אותה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.