הבעלים של בני יהודה, ברק אברמוב, הוא גאון בשיווק. מאסטר בניהול משברים, אשף ההשפעה על דעת הקהל. איך אני יודע? תתפלאו, לא בגלל רשת המסעדות, החסות לגופים שונים או ההצלחה הכלכלית המרשימה.
תסתכלו בבקשה על הקבוצה של אברמוב - במקום האחרון בפלייאוף העליון בליגה הלאומית (אליו השתחלה רק בזכות שער בדקה ה-98 של קבוצה אחרת), כפסע בינה לבין ירידה לליגה השלישית, אחרי תבוסה קשה והשפלה נוספת בשרשרת ביזיונות שנמשכת כבר שנתיים. תסתכלו בבקשה על קבוצת הנוער של המועדון, פעם פאר היצירה שהצמיחה קליברים כמו אלון מזרחי או חיים רביבו, והיום בדרך לירידת ליגה נוספת, שנייה בתוך שלוש שנים. תסתכלו על היציעים המתרוקנים מקהל אוהדים כתום ותזכרו שכשבני יהודה של משה דמאיו ירדה לפני 7 שנים, בלומפילד היה מפוצץ ב-10,000 שרופים - ואילו בני יהודה של אברמוב ירדה בשנה שעברה ליגה בחודש מרץ כשביציע רק כמה עשרות מיואשים.

1 צפייה בגלריה
שחקני בני יהודה
שחקני בני יהודה
בני יהודה
(צילום: עוז מועלם)

תסתכלו על כל אלה, ותזכרו מי אחראי לכל זה. למתקשים מבינינו נציע עזרה/ אפשר להתחיל בסגל השחקנים שקיבל אברמוב כשרכש את בני יהודה, שכלל שמות כמו דולב חזיזה ומאור קנדיל ושחקן נוער כמו ירדן שועה. תזכרו שהודות לטריידים על שחקני הבית, קיבל אברמוב ממכבי ת"אב שחקנים כמו מאוויס צ'יבוטה, שגיב יחזקאל ודור ג'אן. תזכרו שכל שחקן של בני יהודה שהייתה לו הצלחה מקצועית קלושה נמכר מיד למרבה במחיר ,ושאברמוב גם מכר למכבי חיפה את יובל אשכנזי וחזיזה בטרייד שבמסגרתו הוא קיבל בתמורה את איתן וולבלום ועמית זנטי (לאור ההצלחה, הם שוחררו השנה על ידי אברמוב באמצע העונה ללא תמורה). אברמוב טען בזמן אמת שהוא הצד המנצח בטרייד הזה, ובאחד הראיונות השבוע חזר וטען ש"בראייה לאחור, לא הייתי עושה שום דבר אחרת".
למי שעוד מתקשה לאתר את הגורם הדומיננטי בפשיטת הרגל הספורטיבית של בני יהודה נציע תזכורות נוספות. אפשר להתחיל בפיטורי המאמנים בשנה שעברה או פשוט להיזכר בכך שאברמוב החליט באורח שהוא כנראה חסר תקדים בכדורגל העולמי שבני יהודה יכולה להתנהל סיבוב שלם בליגת העל בלי מאמן בכלל. אפשר להיזכר שאברמוב פיטר השנה את יוסי אבוקסיס, אבל ממשיך לשלם את מלוא שכרו גם כשהוא מבקבוצה אחרת. אפשר לספר על בעלים שהחליט להחתים שני אסירים משוחררים (באיזו עוד קבוצה מלבד "נבחרת הכלא" משחקים שני אסירים לשעבר, מר אברמוב?), ולעזאזל הפגיעה בשמו הטוב של המועדון. רצוי להיזכר גם בבעלים שהמועדון שלו הוא שיאן ה-0:0 בלאומית, עם התקפה אנמית וחלשה, שבחר בינואר לשחרר שני שחקני התקפה ולהחתים דווקא עוד שני קשרים אחוריים ובלם.
תיזכרו בכל אלה, ואז תחשבו רגע איך זה מרגיש להיות אוהד של מועדון ותיק ומכובד, עם בסיס קהל מוצק ומוכח, שהבעלים שלו החריב לו את אהבת נעוריו. תיזכרו רגע איך הרגשתם כשהשחקן האהוב עליכם בקבוצה נמכר ליריבה מרה (ועל הדרך תנסו להיזכר האם ראיתם פעם את הבעלים של הקבוצה שלכם עומד מחויך ליד השחקן שהרגע מכר כאילו עשה אקזיט). עכשיו תכפילו את זה במספר השחקנים שמכר אברמוב למרבה במחיר (ותזכרו שה"מרבה" יכול להיות גם מי ששילם מעט מאוד), תוסיפו את מספר השחקנים שהביא אברמוב מהליגות הנמוכות רק כדי לשחרר אותם בחלוף כמה חודשים, חלקו במספר השערים שכבשו שחקני החיזוק שהביא אברמוב בינואר ל(לא כולל שני שערים עצמיים) ועכשיו שוב תכפילו במספר שאברמוב כינה "לפי פרסומים זרים" את השחקנים של בני יהודה אחרי עוד משחק מזעזע - יצא לכם אפס? יופי, גם לי.
עכשיו קחו את כל אלה, ותזכרו שאברמוב פצח השבוע בסדרת ראיונות בלתי נגמרת, שבמהלכה הוא הצליח להשכיח לגמרי את כל מה שקראתם עכשיו. על להג מתמשך ובלתי פוסק שבמסגרתו אברמוב לא עשה דבר מלהתקרבן, להתמסכן ולהציג את עצמו כפילנתנרופ רחום וחנון, ששופך מיליונים על ראשם של אוהדים כפויי טובה, שעשו הכל כדי לגרום לו לעזוב, על אף כל תועפות הטוב שהרעיף עליהם.
אתם יכולים לתהות מדוע איש לא שאל את אברמוב בעל חלקו האישי והבלעדי בדרדור של בני יהודה לתהומות שלא ידעה מעולם בכמעט 90 שנותיה. להרים גבה על כך שאיש לא העז לתהות מדוע הוא ממהר "להתחיל כבר את תקופת הצינון" ומה זה בכלל אומר על הקשר שלו למועדון שעמד בראשו במשך השנים האחרונות, ועכשיו הוא מאיים עליו בלי בושה בלא פחות מאשר כליה ואבדון. עכשיו תגידו לי, מה אתם אומרים? גאון או לא?!
הטור הזה אמור להיגמר בקינה והספד לבני יהודה. המועדון השכונתי האחרון, שיש מי שטוענים שהחורבן שהמיט עליו אברמוב יהיה האחרון לפני מחיקתו מן המפה הספורטיבית. לכל אלה אני אומר - תנוח דעתכם. הקהל של בני יהודה אוהב את המועדון הזה כמו שאף אוהד הצלחות לא יאהב לעולם והוא לעולם לא יפקיר אותו. ככל שיענוהו, כן ירבה ויפרוץ. "עוד יבוא היום ונשחזר את העבר", שרים אוהדי בני יהודה, הם יודעים למה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.