"בשביל להיות אוהד הפועל צריך להיות מטומטם וגם טמבל". זה משפט משיר של אוהדי האדומים שמלווה אותם כבר שנים רבות. ואכן, לא ברור בדיוק מה גורם לאוהדי הקבוצה לבוא בעשר השנים האחרונות וללוות את הקבוצה פעם אחר פעם ולחטוף מחדש, פעם אחר פעם. הרי המצב של הפועל ת"א לא משתפר, אלא רק מחמיר שנה אחר שנה, ונראה כי כעת הקבוצה הגיעה לשיא השפל. השדים האדומים לא כבשו במשך 644 דקות ורחוקים רק 33 דקות של אי כיבוש שער משיא מועדון חדש (שאגב, נקבע בעונת 20/21).
בתור אוהד הפועל קשה לי להוציא את עצמי מן המשוואה, להפך, קל לי יותר להסתכל על עצמי ולנסות להבין למה כל עונה אני חושב שהעונה תהיה אחרת ובסוף אני מתבזה.

1 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

בעשור האחרון התחלפו מאמנים, בעלים, מנכ"לים, מנהלים, שחקנים ומה לא, הדבר היחיד שנשאר מהמועדון שבו התאהבתי הוא רק הסמל. וזו בדיוק הבעיה. אנשי המקצוע שמגיעים למועדון כבר לא מכירים את הזהות שלו, לא יודעים מה הוא שווה ולא יודעים למען מה הם נלחמים. גם שחקני הנוער כל כך צעירים שאני בספק שהם זוכרים איך המועדון הזה נראה כשהוא מצליח.
כאשר הבעלים הנוכחיים הגיעו ורכשו את המועדון, המנהל המקצועי חן סול דיבר על הבאת אנשים בעלי אישיות מתאימה על מנת לחזק את הזהות. אך נראה שגם העונה, כמו בעונות האחרונות, זה לא הצליח ואנחנו בעיצומה של עונת שפל נוספת, ויכול מאוד להיות שאם לא תצליח לכבוש שער הקבוצה גם תרד לליגה השנייה באופן יותר כושל מהירידה האחרונה שקרתה. אז, בפועל, לולא הורדת הנקודות בשל הליך הפירוק המועדון לפחות היה נשאר בליגה. העונה אמנם ירדה נקודה, אך התחושה היא שהפועל יותר תלויה בחולשת יריבותיה מאשר חוזקותיה שלה על מנת להישאר בליגה.
אז מה צריך להשתנות על מנת שיקרה פה השינוי לו האוהדים מייחלים ומתפללים כבר מעל לעשור? החזרת הזהות של המועדון האמיתי, המועדון שלקח דאבל בדקות הסיום בטדי, אותו אחד שחגג בליגת האלופות, אותו אחד שהביא שלושה גביעי מדינה ברציפות, שסחף את המדינה באותו מסע מופלא בגביע אופ"א ואותו מועדון שבמשך שנים היווה איום אמיתי לכלל הקבוצות בארץ. וכן, בניגוד לרבים מאוהדי הפועל אני חושב שיוסי אבוקסיס הוא הצעד הראשון בהחזרת הזהות. אמנם כרגע המצב מאוד עגום, אך הסיבה לכך היא לא אך ורק יוסי, אלא חומר שחקנים פשוט לא מתאים.
על מנת להחזיר את הזהות אין צורך בהבאת שחקנים על פי אישיות שאולי מתאימה למה שהמנהל המקצועי חושב, אלא ליכולת כדורגל שגם מתאימה עם הטקטיקה אותה המאמן מנסה לייצר. אז נכון, בשביל שהעונה תסתיים בצורה בה הפועל תישאר בליגה הבכירה יש צורך בהתאמה וחשיבה פתוחה יותר של אבוקסיס במקרה הזה, לזנוח את המערך של 5 בהגנה אותו הוא כל כך אוהב ולהבין שעד סיום העונה חומר הגלם שנמצא לו בידיים מתאים יותר למערך קלאסי של 3-3-4, דבר שאני מקווה שיקרה במשחק הליגה הקרוב מול הפועל פ"ת. משחק שהוא ללא ספק להיות או לחדול.
לגבי העונה הבאה עוד מוקדם לדבר, אך הצורך בקיץ - בין אם הפועל תשרוד או תרד - יהיה בראש ובראשונה הבאת שחקנים שיודעים על מאבקים, שחוו דברים בכדורגל, ואליהם להוסיף את השחקנים הצעירים המבטיחים ולא לבנות רק עליהם ולקוות לנס.
וככה, אולי סוף סוף הקהל של הפועל יקבל קצת מהטוב שמגיע לו. ואני מקווה שבסוף עוד ארים את החולצה האדומה בגאווה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.