אם הכל ילך לפי התוכנית, בעוד ימים בודדים יגיע לברון ג'יימס לציון הדרך המכובד של 10,000 ריבאונדים בקריירה. כמה שבועות לאחר מכן, סביר להניח שהוא יהיה חתום על 10,000 אסיסטים. בכך יהפוך המלך לכדורסלן הראשון בהיסטוריה של המשחק שמשיג 10,000 אסיסטים ו־10,000 ריבאונדים. אם לא יהיו פציעות מיוחדות – כנראה שלברון גם יחלוף על-פני קארל מאלון ויעלה למקום השני ברשימת הקלעים של כל הזמנים, עוד העונה.
בעונה הבאה הוא צפוי לעבור גם את קארים עבדול-ג'אבר ולהפוך לקלע המוביל בתולדות המשחק. ננסה לעשות סדר עד כמה הוא עוד יכול לעלות בדירוגים בקטגוריות השונות.
1 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לברון
(צילום: AFP)
בהיבט הנקודות, ללברון חסרות פחות מ-650 נקודות כדי לחלוף על-פני קארל מאלון. כדי להגיע לשיא המדהים של קארים, חסרות לו קצת פחות מ-2,100 נקודות. הערכה שמרנית מדברת על כך שיש ללברון עוד כ־2-3 עונות בליגה, קרי כ-200 משחקים בליגה. לפיכך, סביר מאוד להניח שלברון לא רק יחלוף על-פני קארים ברשימת הקלעים, אלא יגיע גם לתוצאה מטורפת של 40,000 נקודות בקריירה.
בהיבט האסיסטים, לברון מדורג כבר היום כמוסר השביעי בכל הזמנים, והוא אמור לטפס מעלה. ניתן להניח שהוא ישיג בקריירה שלו עוד כ-1,500 אסיסטים, מה שימקם אותו במקום הרביעי והמכובד – אחרי סטוקטון, קיד וכריס פול.
בהיבט הריבאונדים, לברון מדורג כעת במקום ה-42 בכל הזמנים. עם ימשיך בקצב השגת הריבאונדים הנוכחי, ניתן לצפות שיסיים את הקריירה עם כ-11,500-12,000 ריבאונדים, מה שימקם אותו באמצע העשירייה השלישית של מובילי קטגוריה זו.
לברון הוא גם חוטף מחונן אשר נכון להיות מדורג במקום העשירי בכל הזמנים ברשימת החוטפים. המשך בקצב שלו, יוביל אותו מקסימום למקום השמיני, מעל קלייד דרקסלר. את המקום השביעי של פיפן – כנראה שהוא כבר לא "יחטוף".
מבין חמש הקטגוריות המובילות – ברשימת החוסמים לברון מדורג כעת רק במקום ה-99. יהיה לו קשה לטפס בצורה משמעותית בדירוג, וריאלי לצפות שיסיים את הקריירה סביב העשירייה השמינית של חוסמי כל הזמנים.
מה עוד? לברון הוא כבר היום המאבד הגדול בכל הזמנים, והוא רחוק יותר מ-5,000 דקות משחק מקארים. את השיא הזה – כבר יהיה לו קשה לשבור.
לסיכום, לברון צפוי לסיים את הקריירה עם כ-40,000 נקודות, 12,000 ריבאונדים, 12,000 אסיסטים, ועוד למעלה מ-2,000 חטיפות ו-1,000 חסימות. גם אם בויכוח הבלתי-נגמר מיהו הכדורסלן הטוב בכל הזמנים ידו של ג'ורדן לרוב על העליונה, קשה להתווכח עם שורה סטטיסטית לא-אנושית כמו של לברון, שמהווה עוד נימוק מדוע הוא אחד הגדולים ביותר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.