מרוקו הדהימה את כולנו עם הדחת נבחרות ספרד ופורטוגל בשלבי הנוקאאוט, כשהפכה לנבחרת האפריקאית והערבית הראשונה שמגיעה לחצי גמר המונדיאל. זה קורה בעיקר בזכות איש הטורניר לדעתי, המאמן וואליד רגראגי.
רגראגי, בן 47, נולד בצרפת להורים מרוקאים ובעברו היה שחקן בעמדת המגן הימני ששיחק במספר קבוצות בצרפת כמו טולוז, אז'קסיו ודיז'ון. את קריירת האימון שלו הוא החל ב־2013 כעוזר מאמן נבחרת מרוקו ובהמשך אימן את פוס רבאט איתה זכה בגביע ובאליפות ובא-דוחייל הקטארית, גם שם נחל הצלחה והוביל את הקבוצה לאליפות.
1 צפייה בגלריה
וואליד רגראגי
וואליד רגראגי
וואליד רגראגי
(צילום: גטי אימג'ס)
ב2021 התמנה למאמנה של וידאד אתלטיק קלאב מליגת העל במרוקו, אותה סחף לאחת מהעונות הגדולות בהיסטוריה של המועדון עם זכייה באליפות הליגה ובליגת האלופות של אפריקה, כאשר ניצחה את אל-אהלי המצרית שהייתה אלופת אפריקה שנתיים רצוף לפני כן. במהלך ליגת האלופות של אפריקה זכה לכינוי ע"י שדר טוניסאי "גווארדיולה המרוקאי".
לאחר הצלחותיו הרבות כמאמן, ההתאחדות המרוקאית החליטה שזה הזמן לקרוא לגווארדיולה שלה ומינתה אותו בסוף אוגוסט האחרון למאמנה החדש של "אריות האטלס" (המאמן המרוקאי השני בלבד בהיסטוריה של הנבחרת אחרי עבדאללה בלינדה שאימן אותה במונדיאל 1994).
למעשה, רגראגי התמנה חודשיים וחצי בלבד לפני פתיחת המונדיאל שלפניו עומדים שני קשיים מרכזיים: החזרת חאקים זיאך ונוסייר מזרוואי, הכוכבים הכי גדולים של הנבחרת המרוקאית, לאחר שפרשו ממנה ב־2020 עקב מחלוקות עם ההתאחדות ועם ומאמנה הקודם של הנבחרת, ואהיד חלילוביץ'.
בראיון שסיפק לרשת Bien Sport אמר המאמן על החזרת שחקנה של צלסי לנבחרת: "לא היה קל להחזיר את חכים לנבחרת, אבל בתוך ליבו תמיד היה לו מקום לנבחרת מרוקו ורצון לייצג את המדינה. גישרנו בין המחלוקות, תיאמנו ציפיות והמשכנו הלאה".
כמו כן, את מערכת היחסים שלו עם זיאך ואת האווירה הטובה שיש בנבחרת מאז מינויו למאמן אפשר להמחיש עם סרטון שהעלה עמוד שמסקר את מרוקו בטוויטר לפני שמינית הגמר, כשרואים את רגראגי ושחקניו מתרגלים את משחק ה"טורו" הידוע, כשהמאמן עומד באמצע וזיאך משחיל לו בין הרגליים ולאחר מכן המאמן מתחיל לרדוף אחריו ובא לזרוק עליו את הכדור כשכולם מחייכים וצוחקים.
בהנהגתו, מרוקו שיחזרה את הישג השיא שלה בשלב הבתים ממונדיאל 1986 כשסיימה במקום הראשון בבית. בשלבי הנוקאאוט, כשהיא אנדרדוג מובהק, מרוקו עולה פעם אחר פעם ללא רגשי נחיתות, ממושמעת ועם טקטיקה דומה מצליחה לסכל פעם אחר פעם את שיטות המשחק של יריבותיה עם קו הגנה נמוך, מערך הגנתי של 4-1-4-1 (כשאמבראט מנהיג את הקבוצה מהקישור), תיאום מופתי של קו ההגנה. בראיון אחרי המשחק נגד פורטוגל רגראגי אמר: "ניצחנו עם לב, נשמה, טקטיקה ועם המון אהבה מהאוהדים, לא השארנו שטחים פנויים ושיחקנו עם שחקנים שיכולים לעשות את ההבדל בכל רגע".
אחת מתצוגות ההגנה המרשימות שראיתי מנבחרת שמשתווה לרמת אימון של קבוצה אירופית בשלבי הנוקאאוט (המאמן המרוקאי הודה שלקח הרבה מהטקטיקה שלו מהשיטה של סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד) בליגת האלופות כשהיא לא סופגת אף שער כל הטורניר מול נבחרות כמו: בלגיה, קרואטיה, ספרד ופורטוגל פרט לשער עצמי נגד קנדה בזכות האיש שנמצא על הקווים חודשיים וחצי בלבד.
ביום רביעי "אריות האטלס" ורגראגי (לו זה יהיה דרבי אישי) ירצו להמשיך את מסע הקסם נגד נבחרת צרפת ושחקן הטוב בעולם קיליאן אמבאפה ולחולל סנסציה נוספת בדרך אל גמר היסטורי.
אם זה יקרה, מוחמד השישי יצטרך לחשוש כי העם המרוקאי יכתיר לעצמו מלך חדש.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.