תקשורת ההמונים ידועה מאז ומעולם כממליכת מלכים וכאחד שמורידה אותם. זה נכון בכל התחומים - פוליטיקה, צבא, עסקים, רפואה וכמובן גם בספורט. המגמה הולכת וצוברת תצואה, כאשר מדובר באדם שמוביל בתחומו וכאשר מעורב בתהליך גורם חד ואכזרי יחסית, אמצעי המדיה החברתית.
אדן הזאר יכול לספר על התהליך הזה דבר או שניים. משחקן נערץ, מודל לחיקוי בליל ואחר כך בצ'לסי ושחקן מפתח בנבחרת בלגיה שסיימה שלישית במונדיאל ברוסיה 2018, הוא הפך לשק חבטות של התקשורת הספרדית כשנכשל בריאל מדריד.
1 צפייה בגלריה
הזאר
הזאר
הזאר
(צילום: AP)
שנתיים של עלייה במשקל, פציעות ובעיקר דברים שליליים, כמעט ועלו לו במקום בסגל נבחרת בלגיה ביורו האחרון. רוברטו מרטינז, מאמנו בנבחרת מ-2016, לא ויתר עליו וייתכן שלא בצדק. הזאר בקושי השפיע על הנבחרת, המנהיגים היו לוקאקו ותורגן, אחיו הצעיר של אדן. השבוע, אדן כבש לראשונה מזה שנתיים במדי הנבחרת בניצחון 0:3 על צ'כיה. האם זו הסנונית שמבשרת את חזרתו של אחד מגדולי שחקני בלגיה מאז ומעולם? את זה עוד נראה בעתיד.
דבר אחד בטוח: הזאר חיוני לנבחרת לעוד מספר שנים, כדי להשלים חילופי משמרות. כבר כיום, באיחור של טורניר או שניים, זה מתחיל לקרות. ותיקים כגון אלרדיוורלד, שאדלי, ויטסל ומרטנס חצו מזמן את גיל 30, ובתוך כמה שנים מעכשיו הם יפרשו מהנבחרת, או שיקבלו פחות דקות משחק. אלכסיס סלמייקרס ממילאן, ג'רמי דוקו מראן (שלא זומן למחזורים האחרונים במוקדמות המונדיאל) ויארי ורשריאן מאנדרלכט הם חוד החנית של שחקנים צעירים שמקבלים דקות בנבחרת הבוגרת. הם יצטרכו כמה מבוגרים אחראיים, שיסייעו בעדם כדי לצלוח את המעבר בשלום ולקחת את המקום של קודמיהם.
יש לקוות שתוך זמן קצר ביותר נחזור ליהנות מהזאר הישן והטוב, שהיה רעב לכל כדור ויחדש את ימי התהילה. אבל הערכת רופאים באמצע השנה הקודמת קבעה שהוא מתקרב לנקודה שבה עוד כמה פציעות והוא ייאלץ לפרוש ממשחק פעיל עוד השנה. נקווה שהם טועים ושיש לו עדיין מה לתת על המגרש, ברמת המועדונים והנבחרת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.