הכדורגל הישראלי גם ככה סובל מעצירות בלתי נגמרות וקצב משחק איטי יותר מהתור לבדיקות קורונה. בשנים האחרונים הוכנס שינוי חדש שהופך את הכל לבלתי נסבל עוד יותר: כרטיסים צהובים לאנשי הספסל.
כבר התרגלנו שבכל שריקה הספסל מתרומם ומתחיל להשתולל על השופט, גם אם מדובר בעבירה פעוטה במרכז המגרש. אבל כעת השופט יכול גם "להעניש" את הספסל על הצעקות לעברו, וכך אנחנו מקבלים דיונים של דקות ארוכות עם אנשי ספסל שאפילו המאמן הראשי לא מכיר בשם. כל מיני עוזרים של עוזרים עם טייטלים מומצאים, שבסיום הדיון הארוך מונף לעברם הכרטיס הצהוב. באמת מרתיע.
3 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
כעת השופט יכול גם "להעניש" את הספסל על הצעקות לעברו
(צילום: עוז מועלם)
יש עוזרי מאמן שאת הקריירה שלהם עושים ממחאות נגד השיפוט, מעין פיונים שנשלחים לחזית בשמו של המאמן והקהל הנזעם, רק כדי לשוחח עם השופט (בצעקות כמובן) על החלטות כאלה ואחרות. השופטים, שגם ככה לא ממש מצטיינים במקצועם, נגררים לקרבות בוץ מיותרים. והצופים? במקום לראות כדורגל הם נקלעים לעימותים בנושאי חוקה.
הפתרון הוא די פשוט: לעשות לספסלים דיאטה. אין שום צורך בפמליה המנופחת על הספסל, זה כולה כדורגל - המאמן לא זקוק לכל כך הרבה עוזרים שייתנו לו עצה. אפשר לחשוב שרמת הכדורגל פה כל כך גבוהה שהמאמן זקוק לאבירי השולחן העגול כדי שיעזרו לו לנצח את נוף הגליל או מכבי פתח תקווה. שיישבו ביציע, ואם המאמן צריך אותם אז שיישלח להם הודעת טקסט. הטכנולוגיה קיימת.
3 צפייה בגלריה
ספסל הפועל תל אביב
ספסל הפועל תל אביב
אין שום צורך בפמליה המנופחת על הספסל, זה כולה כדורגל
(צילום: עוז מועלם)
אפשר גם שהשופטים יינקטו יד קשה יותר ופשוט יעיפו כל איש ספסל שמתפרץ לעברם באמוק. אבל אנחנו חיים במדינת ישראל, כולם חברים של כולם, ולשופטים בטח לא נעים להיות אלה שהורסים את המסיבה. מה גם שהוויכוחים האלה ודאי עוזרים להם להרגיש חשובים, מדובר בדקות שלמות שהמצלמה רק עליהם. לכן, אין באמת פתרון למצב המייאש הזה. הסחבקייה הזאת צפויה עוד להחמיר עם השנים, ובטח גם ימציאו עוד כרטיס כתום שיהיה בין הצהוב לאדום. החגיגה חייבת להימשך, והאוהדים? אתם באמת חשבתם שתראו פה כדורגל?

האס של מכבי תל אביב

כולם ידברו על הטעות האיומה של השופט אביעד שילוח, שהחליט משום מה להרחיק את מתן חוזז אחרי שנעשתה עליו עבירה קשה (לכו תבינו למה) ועל הווינריות של מכבי תל אביב. ואף אחד לא ידבר על החולשה המדהימה של הפועל ירושלים, שלא הצליחה למנף את כל המצב ההזוי בטדי לטובתה, שהעיר דווקא את מכבי תל אביב. שלחצה על המארחת כאילו היא זאת שהייתה ביתרון מספרי. אם הפועל ירושלים תישאר, זה יהיה חתיכת נס מטורף.
3 צפייה בגלריה
עידו שחר
עידו שחר
צריך לשחק כמה שיותר. עידו שחר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הצהובים חייבים לקחת מהמשחק הזה את היכולת של עידו שחר, שכיכב בנבחרות הצעירות אבל עד עכשיו לא ממש נספר על ידי הצוות המקצועי. מדיניות ההשאלות לא תמיד מוכיחה את עצמה, שחר בן 20 וצריך לשחק כמה שיותר. אמש הוא הוכיח שיש לו מקום ברוטציה. רק שלא ישלחו אותו בהשאלה לקבוצת תחתית. כי הוא יכול לסייע לקבוצה אחרת שלא הולך לה העונה: למכבי תל אביב.

שאלה לסיום

למה לא מביאים מתרגם מעברית לסרבית עבור מלאדן קרסטאיץ'? למה המראיין צריך לדבר באנגלית, למרות שאפשר לוותר על זה?