חנה מיננקו אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות אירופה
(צילום: איגוד האתלטיקה)
אליפות אירופה באתלטיקה חייכה לישראל. 50 שנה אחרי רצח י"א הספורטאים באולימפיאדת מינכן, ישראל זכתה בחמש מדליות באליפות. הרצים הישראלים זכו במדליית הזהב במרתון הקבוצתי, בעוד מארו טפרי סיים עם מדליית הכסף וגשאו איילה עם הארד בתחרות האישית.
זה לא נגמר שם: לונה צ'מטאי סלפטר ממכבי ת"א זכתה במדליית הארד ב-10,000 מטרים, חודש בלבד אחרי שזכתה בארד באליפות העולם במרתון. חנה קזנייבה-מיננקו זכתה במדליית הארד בקפיצה לרוחק. היום (רביעי) המנצחים המאושרים ערכו מסיבת עיתונאים אחרי השבועות המטורפים שעברו עליהם.
4 צפייה בגלריה
חנה מיננקו
חנה מיננקו
"הישג גדול אחרי עבודה קשה". מיננקו
(צילום: עוז מועלם)
"החבורה הנפלאה שיושבת לידי עשתה את הבלתי יאמן", פתח את מסיבת העיתונאים גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה, "זאת האליפות הגדולה ביותר בתולדות האתלטיקה הישראלית. חושבים עוד איך לעכל את מה שקרה. נהנים מכל רגע. אני רוצה להודות לאגודות שנתנו כאן עזרה אדירה לספורטאים וגם למרכזי הספורט. הם נמצאים שם גם כשאין מדליות. היה חשוב לנו להצליח במינכן, 50 שנה אחרי רצח הי"א".
חנה קנזייבה-מיננקו: "אני סופר מאושרת. הישג גדול אחרי עבודה קשה. אנחנו מאוד שמחים לחזור עם מדליה, בעיקר כי זה קרה במינכן 50 שנה אחרי רצח הי"א. הייתי מקום רביעי, הייתי מקום שישי, אני מצפה למדליה באולימפיאדה הבאה". היא הוסיפה הצהרה בולטת: "המטרה הבאה שלי צריכה להיות גבול ה-15 מ'".
המנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה רוגל נחום: "עשינו שינוי והפכנו למדינה הכי טובה באירופה בריצות כביש. הפכנו ליותר מקצוענים ותיכננו הכל לפרטי פרטים. יש לנו קשר חם עם הספורטאים, זה תרם להצלחה. נשתדל שעוד ענפים יצליחו".
4 צפייה בגלריה
נבחרת האתלטיקה עם המדליות
נבחרת האתלטיקה עם המדליות
נבחרת האתלטיקה עם המדליות
(צילום: עוז מועלם)
מארו טפרי, זוכה מדליית הכסף במרתון: "אני שמח לייצג את ישראל בכבוד, אני שמח מההצלחה במרתון הזה. אני רוצה להודות לכולם על העזרה שהם נותנים לנו. הלוואי שנמשיך להשתפר". טפי הוסיף כי המטרה היא שישראל תהיה בין מדינות המרתון המובילות בעולם: "יש לנו עוד לאן להתפתח אמר".
גשאו איילה, זוכה הארד במרתון: "לא האמנתי שאזכה במדליה במרתון השני שלי בסך הכל, אני מאושר מכך. התאמנתי קשה בשביל זה ואני שמח שזה השתלם. הציפייה הייתה לזכות במדליה קבוצתית ועשינו גם את זה".
4 צפייה בגלריה
לונה צ'מאטי-סלפטר, דן סלפטר, ומאורו טפרי
לונה צ'מאטי-סלפטר, דן סלפטר, ומאורו טפרי
לונה צ'מאטי סלפטר, דן סלפטר ומארו טפרי
(צילום: עוז מועלם)
המאמן דן סלפטר: "המרתון האירופי הוא לא ברמה עולמית, אני רואה את הספורטאים האלה מגיעים להישגים גם ברמה העולמית".
גם אלה שלא זכו במדליות הביאו כבוד לספורט הישראלי: האצן בן ה-18 בלסינג אפריפה העפיל לגמר 200 מטרים וסיים במקום השביעי, לפני האליפות הוא קבע שיא ישראלי מדהים באליפות העולם לנוער (19.96 שניות). אדוה כהן סיימה במקום השמיני בריצת 3,000 מכשולים וטדסה גטהון סיים במקום העשירי בריצת 10,000 מטרים.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל באתלטיקה
נבחרת ישראל באתלטיקה
נבחרת ישראל באתלטיקה
(צילום: עוז מועלם)
זה היה קיץ נפלא לספורט הישראלי שרשם הישגים נוספים באליפויות אירופה: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב בתרגיל הקרקע באליפות אירופה בהתעמלות ואנסטסיה גורבנקו זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה בשחייה במשחה ל-200 מעורב. בעוד שנתיים תיפתח אולימפיאדת פריז 2024 והעתיד נראה מבטיח.
פורסם לראשונה: 13:27, 24.08.22