אמנם זה לא היעד הכי סקסי ורצוי מבחינת מעריציו של לאו מסי, אך המעבר שלו לאינטר מיאמי ובכלל לארצות הברית הוא דבר נחוץ ואף גאוני. הליגה האמריקאית מקבלת מגה סטאר ברמת הגעתו של פלה אל ניו יורק קוסמוס בשנות ה־70 ואפילו יותר מכך בהתחשב לאיך העולם מתנהל כיום.
אם תשאלו את אוהדי הכדורגל סביב העולם סביר להניח שהרוב היו אומרים לך ''מסי צריך לחזור לברצלונה''. ואני מבין אותם, אי אפשר שלא, הרי מסי הוא כל מה שיפה וטהור במועדון הזה. בסופו של דבר יש לו כנראה את הקריירה הכי מושלמת שיש, הוא זכה בכל תואר אפשרי – כך שלהגיע לברצלונה זה יכל להיות נחמד בשביל אותו ריגוש הזה של לסיים את הקריירה באופן ''ביתי''. עם זאת, מסי למרות גילו המבוגר עדיין מרגיש שיש לו מה לתרום לעולם הכדורגל, ולהיות חלק מאותה מהפכה שעוברת ה־MLS בשנים האחרונות זה הדבר הנכון.
2 צפייה בגלריה
מסי
מסי
מסי
(צילום: Jean-Christophe Verhaegen / AFP)
לאחרונה הכדורגל האמריקאי בפרט עובר סוג של ''רנסנס'' כשמטרתו היא להיות אחד מהענפים המוצלחים במדינה. כן, הפוטבול, כדורסל ובייסבול שולטים בה אך הכדורגל מתפתח פלאים בזכות השקעה רבה של משקיעים ובזכות פיתוח דור צעיר.
כפי שאמרתי בתחילת הכתבה, מסי מגיע לאמריקה זה כמו שפלה הגיע אך יותר מזה. בזמן שפלה הגיע לארה''ב הכדורגל לא היה חזק כפי שהוא כיום, הוא לא היה מעצמה עדיין. מסי מגיע בזמן הנכון למדינה הנכונה. מאז הקמתה של ה־MLS הכוכב הכי גדול שהגיע אליה עד היום היה דייויד בקהאם. נחיתתו בלוס אנג'לס גלאקסי הצליחה לדחוף את הליגה לגבהים חדשים ולתת לה תודעה עולמית. עכשיו כבר שיש את התודעה הזו, זה הזמן הכי טוב שמסי נכנס לתמונה. מסי מביא איתו גל ענק של קהל, וסוחף איתו בערך את כל העולם לאמריקה. זה מתבטא במיוחד עכשיו, כשאנחנו עם דור המדיה החברתית.
מה שמצפה למסי באינטר מיאמי הוא אתגר חדש. אינטר הוקמה ממש לאחרונה, ב־2020, ע''י אותו בקהאם. המועדון החדש לא זכה להגיע לגבהים, אך יש בו כוונה להיות שם ולתקוע יתד. ממוצע גיל שחקני הקבוצה כרגע הוא 25, ונכון לעכשיו מיאמי ממוקמת בתחתית הלא מחמיאה של הליגה – כך שיש למסי גם אתגר מקצועי חדש בנוסף לאתגר של הבאת הקהל. האתגר הוא לגלם את הכוכב הראשי במועדון חדש שרק הוקם ולנסות להביא אותו לגדולה, כך שהמעבר לשם יהווה משהו מרענן גם עבורו כמקצוען. הרי מסי כמעט 90% מהקריירה היה בטופ, בין אם זה בבארסה או בפריס סן ז'רמן. אז להגיע לליגה אחרת ולמעמד אחר זה אתגר חיוני עבורו והדבר הנכון עבור הכדורגל העולמי.
2 צפייה בגלריה
דייויד בקהאם כדורגלן עבר
דייויד בקהאם כדורגלן עבר
דייויד בקהאם
(צילום: גטי אימג'ס)
זה כל כך סימבולי שאירופה נפרדת משני הכוכבים הללו באותה שנה. מה שמסי וכריסטיאנו רונאלדו עשו ביבשת זה פשוט מדהים. אלו כוכבים שבאים אלינו אחת למיליון וצריך לחבק אותם וליהנות מהם. כמעט כל ילד השואף להיות כדורגלן רוצה להיות כמו מסי או רונאלדו וניתן להבין זאת. עם פרידתו של מסי מאירופה, מגיעה גם העלייה של הדור החדש שאותו מובילים צמד כוכבים גדולים בהתגלמותם של קיליאן אמבפה וארלינג האלנד, כך שיש לנו בנוסף למעבר גם העברת לפיד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.