אולי הסטטיסטיקה משקרת. אולי ההתלהבות משכרת. ולי כן, אולי לא. כשאני קורא שוב ושוב שדני אבדיה קולע שתיים או ארבע נקודות למשחק, אני מרגיש תחושה של הישנות. מה שהיה הוא שיהיה (הלוואי שאתבדה). שוב הוא יישב על הספסל, ייקרא למשחק לדקות אחדות, יקלע, יחטיא, ימסור. שחקן מן המניין או, אם לדייק, מקצה הספסל. זה בסדר גמור. אין תלונות. מי אני שאתלונן. אבל משהו לא מחליק חלק בגרון.
כבר במהלך העונה שעברה, כאשר דני שיחק, בדרך כלל משחק סביר, פה ושם היו הבלחות של טיב ואיכות ותחילת מה שעשוי היה להיראות ולהיחשב כמיצוי פוטנציאל. וזהו. מספיק? די? אולי זה אני ושכמותי שציפינו לראות אותו קולע במה שמכונה "מספר דו ספרתי" כל משחק. שייהפך בהדרגה, כמצופה (אוי, הציפיות, אולי הן נקרשות, הופכות לגוש, ונתקעות בגרון) לשחקן הרכב לגיטימי, קבוע. זה לא קרה. אולי לא היה סביר שיקרה. אולי לא היה אמור כלל לקרות. לא בעונה הראשונה, לא כאשר אורות העיר החדשה, הנוצצת, מכות את עיניו בסנווריהן.

1 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול ג'יימס הארדן
דני אבדיה מול ג'יימס הארדן
דני אבדיה מול ג'יימס הארדן
(צילום: AP)

אבל טבע לו לאדם, לפחות הטבע שלי, לחוש עקצוץ של אכזבה גם במקום ובזמן שבהם אין לי כלל ציפיות, ובמקרה זה, מודה ומתוודה, היו לי. ועודן. נכון, זו רק ההתחלה. אלה המשחקים הראשונים בעונתו השנייה של דני בליגה הטובה בעולם. הוא כבר משופשף טיפה, שחק מעט את סוליות נעליו. פרשנים אומרים וכותבים כי זו אמורה להיות עונת הפריצה שלו. אולי. מי יודע.
גם אתמול השכמתי אל המספר החד ספרתי, הנמוך, ה.... מאכזב. זו רק ההתחלה. אולי - הלוואי - עוד צפויים לי, ולאחרים מלבדי, כמובן, עוד בקרים יפים מאלה. על הצג ייכתב כי דני קלע - בואו, לא ניסחף - 12 או 14 נקודות, ואז ארגיש, אולי עוד לא אדע, כי משהו טוב מתחיל. ההבטחה לא נותרת בראש, על נייר או על צג, או בראש של אחרים. ודני יהיה – לו יהי - שחקן ממש טוב בליגה הכמעט לא אנושית הזאת.
ואני, בוש ונכלם, לא אעז עוד להגיד מה שאמרתי בעיצומה של העונה שעברה, כי טבעי והתבקש שדני ישחק, תחילה, במדי מכבי תל אביב ביורוליג, ושם, כוכב, יוכיח כי הוא שחקן ראוי בהחלט ל-NBA. חובת ההוכחה עדיין מוטלת עליו. בהצלחה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.