אחרי שלושת המחזורים הראשונים בליגת העל בכדורסל ניתן לומר בוודאות: הקבוצה שנראית החלשה ביותר היא מכבי ראשון לציון. השחקנים של גיא גודס עם שלושה הפסדים בהפרש ממוצע של 25.7 נקודות למשחק וסובלים מלא מעט בעיות, בטח אחרי התבוסה אתמול 104:79 להפועל תל אביב בדרייב אין.
אבל עם כל הכבוד, האירוע המרכזי התרחש עוד לפני שריקת הסיום, משהו שמעיד אולי על חוסר שביעות הרצון והתסכול של הבעלים, יצחק פרי. היו"ר, שנוהג לאורך השנים לעמוד מאחורי הספסל, נטש את העולם במהלך הרבע האחרון.
3 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"זו מדינה חופשית". גיא גודס
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
יצחק פרי גיא גודס
יצחק פרי גיא גודס
בדרך כלל יצחק פרי גיא גודס
(צילום: אורן אהרוני)
"מי שלא יכול לעמוד בסיטואציה הזו תמיד יכול ללכת הביתה. זו מדינה חופשית והיחיד שלא יכול ללכת הביתה זה אני, כי אני עומד על הקווים", הגיב על לכך גודס בסיום. "לפעמים יש סיטואציות מדהימות ולפעמים לא נעימות".
גודס, שנראה אובד עצות מתחילת העונה, הוסיף: "זו קבוצה חדשה שמבחינה מנטלית נשברת לצערי מאוד בקלות. כל המשחקים בינתיים אלה לא משחקים של נקודה או שתיים, ואז אפשר להגיד שזה כתוצאה מהחלטה פה או החלטה שם. לא היה את המנהיג על המגרש שיאסוף את כולם כמו שבהפועל יש את גייקובן בראון".
האכזבה של גודס משחקניו עשויה לתת את אותותיה כבר בתקופה הקרובה. על הפרק עומד שחרורם של שני זרים לטובת שניים חדשים, אחד מהם כבר חתם היום. זהו טו הולוויי (32, 1.83 מ'), הרכז הוותיק ששיחק בעבר בהפועל חולון. הוא החל את העונה בליגה בפורטו ריקו, ולאחר שסיכם על שחרור, בראשל"צ החליטו לצרף אותו. בעונה שעברה שיחק באורמנספור מהליגה הראשונה בטורקיה. הוא העמיד שם ממוצעים של כמעט 15 נקודות למשחק לצד שישה אסיסטים. מי שצפוי לשלם את המחיר הוא טי-ג'יי וויליאמס, שבמועדון לא מרוצים מיכולתו.
3 צפייה בגלריה
בקרוב על המטוס: טי ג'יי וויליאמס מול לוטן אמסלם
בקרוב על המטוס: טי ג'יי וויליאמס מול לוטן אמסלם
בקרוב על המטוס? טי ג'יי וויליאמס מול לוטן אמסלם
(צילום: טל שחר)
מה שעוד הפתיע בנוגע למאמן הכתום היו קריאות נגדו מצד אוהדי קבוצתו, דבר שאינו זכור במהלך תקופתו במועדון. גודס התייחס לכך: "פעם פיני גרשון אמר לי שאלה שירימו אותך על הכתפיים ויצעקו לך כשאתה בגמר או זוכה הם אלה שישרפו לך את האוטו שנה אחר כך. בסופו של דבר מי שהביא את מכבי ראשון לציון לארבעה גמרים בשלוש השנים האחרונות זה אני".