מספר אנשי האבטחה והמשטרה הגדול, אותו נדרשת קבוצת הכדורעף של מכבי ת"א להעמיד כדי לקיים את משחקה הביתי בגמר גביע האתגר האירופי מול אולימפיאקוס בשבוע הבא (5.3) בהיכל קבוצת שלמה, הביאו את ראשי האגודה למחשבה, לפיה, מחוסר ברירה, הם יודיעו בתוך 24 שעות להתאחדות האירופית בכדורעף אם הקבוצה פורשת משלב השיא במפעל.
בימים האחרונים עסוקים ראשי האגודה בארגון המשחק היוקרתי הזה, הנחשב למעמד שיא בכדורעף הישראלי. לצד הוצאות גדולות הכרוכות בקיום האירוע המגיעות לכ-350 אלף שקל. התווסף מרכיב כלכלי בלתי צפוי בהיקפו - האבטחה והשיטור שעלותו מגיעה לכ-130 אלף שקל. סכום זה נדרשת מכבי ת"א לשלם מתקציבה, מבלי שגורמי הספורט המוסדיים מסייעים לה במימון.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א. הקבוצה תופיע לגמר האירופי?
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
מכבי ת"א מודעת לכך שהודעת ביטול המשחק מסכנת את מעמדה באירופה
(צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א, שפנתה מיד לאחר שהעפילה לגמר האירופי בבקשת עזרה מכל גורמי הספורט המוסדיים בישראל, מודעת לכך שהודעת ביטול המשחק מסכנת את מעמדה באירופה והיא צפויה לספוג קנס כספי, אך היא לוקחת סיכון מחושב כיוון שראשיה יודעים שהקנס הכספי על אי הופעה נמוך מעלות הפקת האירוע. עד עתה, עלות האבטחה והשיטור בעונה האירופית הנוכחית עבור כל השלבים הגיעה לכ-50 אלף שקל.
יו"ר מכבי ת"א בכדורעף, דורון שיטרוק: "הגענו למעמד שיא בכדורעף בפרט ובספוורט הישראלי בכלל ועל כך גאוותנו הגדולה. יחד עם זאת, אין באפשרותנו לעמוד בדרישות הכספיות המופרזות האלה. בימים האחרונים פניתי לכל מוסדות הספורט בבקשה לסייע לנו במימון השיטור והאבטחה ורק עיריית ת"א-יפו הרימה את הכפפה ועוזרת לנו. אם לא נקבל ממשרד התרבות והספורט והגורמים האחרים, את הסיוע למימון האבטחה והשיטור, תהיה זו עבורנו מכה כלכלית גדולה המעמידה את קיום משחק הגמר בספק".