הכדורגל הישראלי בשפל. אני לא מדבר על רמת המגרשים, על הישגי הנבחרת הבוגרת או אפילו על מספר הכדורגלנים שלנו שמאיישים את 6-5 הליגות הבכירות באירופה. אני מדבר על משהו אחר לגמרי.
בסוף השבוע שעבר, מכבי חיפה הביסה את מכבי פ"ת בליגה 0:4. במהלך המשחק נפצע ניקו אולסק, שחקנה של הקבוצה המפסידה. כידוע, ישנם לפיפ"א ולאופ"א חוקים מסודרים בנוגע לעזרים ולבעלי תפקידים שצריכים להיות במשחק כדורגל. ע"פ החוקה היבשה, בכל מגרש ובכל זמן צריכים להיות במגרש ניידת משטרה, ניידת כיבוי אש, רופא ומעסה, כולל הציוד הנלווה לו בעלי התפקידים עשויים להזדקק בעת קיום המשחק, כמו גם לפניו או אחריו. על כן, מפתיע ומקומם שהמארחים מפ"ת, ששיחקו בביתם (אצטדיון המושבה, שבעבר אירח את אליפות אירופה לנבחרות צעירות) כשלו בהקפדה על חוק זה. הם לא וידאו שיהיו קביים. כתוצאה מכך, השחקן בן ה-30, שפרץ לתודת הציבור במכבי נתניה, הורד אל תוך אוטובוס הקבוצה בעגלת סופר.

1 צפייה בגלריה
אצטדיון המושבה
אצטדיון המושבה
אצטדיון המושבה
(צילום: אורן אהרוני)

מצד אחד, יש מי שיאמר כי צריך להריע למי שהגה את הרעיון ואולי אפילו לצחוק על כך, כסוג של עוד סרטון ויראלי שאפשר להעביר בין חברים. מצד שני, ברור שיש כאן כשל ארגוני איום ושמישהו חייב לתת על כך את הדין. ואם חלילה השחקן לא היה נושם (כמו מני לוי) והיה נזקק, לא עלינו, למסכת חמצן?
אני מציע שכמו שקונסים קבוצות על התנהגות פרועה של האוהדים או על היעדר סניטציה בשירותים ובמזנון - יש לתת עונש מרתיע ואמיתי על היעדר ציוד ואנשי מקצוע כנדרש. אולי אז משהו יזוז והכדורגל יתקדם לכל הפחות ברמת הדרישות הבסיסיות והמינימליות ההן, כאלה שברורות מאליהן אפילו בליגות נמוכות במדינות כמו שווייץ ואוסטריה. רק אז, אפשר אולי לטעון שמגיע לישראל באמת להיות חלק מאירופה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.