כריסטיאנו רונאלדו אמנם חזר הביתה, ג'יידון סאנצ'ו ורפאל וראן הגיעו אף הם, אבל בצפון אנגליה כבר ישנו ילד פלא אחד עם מטרה אחת ברורה, להיות זה שישיב את מנצ'סטר יונייטד בחזרה לימי הזוהר. הכירו את מייסון גרינווד בן ה-20.
עם חוליה התקפית חזקה במיוחדת הכוללת את קבאני, ראשפורד, מרסיאל וסאנצ'ו ועם חזרתו של הכוכב הפורטוגלי, ניכר לחשוב כי מעמדו של מייסון גרינווד מוטל בספק, אבל דווקא בנסיבות אלו, הכוכב האנגלי העולה בדרך לקדמת הבמה.
2 צפייה בגלריה
מייסון גרינווד
מייסון גרינווד
מייסון גרינווד
(צילום: getty images)
מאז מונה שחקן העבר אולה גונאר סולשיאר למאמן בדצמבר 2018, השדים האדומים בונים אט אט את אחד הסגלים האיכותיים באירופה, כשהקיץ האחרון עושה רושם ככזה שהשלים את חלקי הפאזל לאחר הגעתם של ג'יידון סאנצ'ו, רפאל וראן וכמובן כריסטיאנו רונאלדו.
לצד רכישות מרשימות בקדנציה של הנורווגי, הוא נוהג לשלב גם את שחקני הבית, אלו שהדם של מנצ'סטר יונייטד זורם בהם עוד משלהי חייהם. גרינווד, ראשפורד, מקטומיניי ודין הנדרסון זוכים לקרדיט מהמאמן שבתמורה מקבל את הסחורה ועושה רושם שהמגמה הזו גם תימשך, כאשר שחקני אקדמיה נוספים כמו אנתוני אלנגה, ג'יימס גארנר וחניבעל מג'עברי כבר בתכניות לעתיד הקרוב.
מנצ'סטר יונייטד מודל 2021/22 מעניקה למייסון את הזכות ללמוד מהטובים ביותר שענף הכדורגל ידע.
הראשון הוא אדינסון קבאני. בעשור החולף הוא כבש לא פחות מ-334 שערים. אשתקד, סולשיאר דאג להזכיר פעמים רבות על התרומה הרבה של האורוגוואי לדור הצעיר ובמיוחד לגרינווד, על העבודה הנוספת באימונים ועל הטיפים המנטליים והמקצועיים שדאג לתת לו.
השני הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו. בכל זאת, 768 שערים בקריירה, והיד עוד כמובן נטויה. אבל מעבר לשערים, הפורטוגלי שהחל את הזוהר בקריירה במדי יונייטד, חוזר אליה כמלך המגרש וכדוגמה ומופת לדור הבא. הוויכוח לגבי השאלה האם הוא השחקן הטוב בהיסטוריה כנראה יימשך לנצח, אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח, מוסר העבודה של הכוכב הגדול. המנטליות של רונאלדו עשויה להביא את הכוכב האנגלי לקצה היכולת בעתיד הקרוב, עם עבודה אפקטיבית ומשמעת עצמית מהרמות הכי גבוהות. ככה זה כשאתה מביט מהכי קרוב שאפשר, בגיבור הילדות שלך.



2 צפייה בגלריה
קבאני וגרינווד
קבאני וגרינווד
קבאני וגרינווד
(צילום: רויטרס)

הציפיות ממייסון גרינווד גבוהות, וקשה שלא. בעונת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת, הוא כבש 19 שערים בכל המסגרות. בזו שאחריה הוא כבש "רק" 12 אך הוסיף למאזנו לא פחות מ-6 בישולים. זאת הודות לשינוי העמדה שביצע סולשיאר לילד הצעיר. במרבית העונה החולפת תופקד גרינווד בכנף ימין, ולמרות המחלוקת לגבי השאלה אם זה צעד נכון או לא, הוא עשה עבודה לא רעה בכלל. מה גם שהדבר העניק לו את הגיוון בסגנון במשחק. הגיוון הזה לצד סטטיסטיקה מרשימה בגיל כה מוקדם, יצרה לו רזומה מבטיח שייתן לו את הלגיטימציה להיות חלק משמעותי מהרכב הסגנית.
את העונה החדשה פתח גרינווד בסערה כזו, שהשאירה טעם לעוד, ולא סתם עוד, עוד הרבה. כי למרות שפוגבה רשם לזכותו 5 בישולים בשני משחקים, או ברונו פרננדש שכבש שלושער במחזור הפתיחה, החלוץ הצעיר זכה בתואר שחקן החודש של מנצ'סטר יונייטד לאחר שכבש 3 שערים ב-3 משחקים. גול בכל משחק.
הסטטוס קוו משחק לטובתו באופן נחרץ.
כאשר מרכוס ראשפורד פצוע ועשוי לחזור לקראת אוקטובר, קבאני הצטרף לסגל הקבוצה מאוחר, מרסיאל עדיין מנסה לשוב ליכולת טובה וג'יידון סאנצ'ו עדיין מסתגל לפרמייר־ליג, גרינווד כבר סיפק את יריית הפתיחה שעשויה להשאיר אחרים מאחור.
העונה עוד לפנינו, ומנצ'סטר יונייטד החדשה הפכה להיות אחת הטוענות המרכזיות לכתר באנגליה, כשגם על אליפות אירופה היא מאיימת לא פחות מהשאר. עם מאזן מרשים בגיל צעיר, יכולת וכישרון מגוונים, ולצד המורים הטובים ביותר, הלחץ הזה יכול לעשות רק טוב למייסון גרינווד, שבמקום להישאב לאבק הכוכבים, הוא יכול דווקא להיות הכוכב המרכזי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.