אלון חזן ימונה למאמנה החדש של נבחרת ישראל, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. המנהל המקצועי של הנבחרת, יוסי בניון, הביא בפני ועדת האיתור - יו"ר ההתאחדות אורן חסון, אלי אוחנה ואלי כהן - את מועמדותו של חזן לתפקיד. הוועדה דנה בנושא והחליטה פה אחד להביא לאישור הנהלת ההתאחדות לכדורגל את מינוי של חזן כמאמן הנבחרת הבוגרת.
ההחלטה של בניון נובעת מכמה סיבות. הראשונה, כלכלית (מאמן זר בכיר דורש סכום גבוה ממה שההתאחדות מוכנה לשלם). השנייה, למאמן זר צפוי תהליך התאקלמות ארוך יותר והרצון שהנבחרת תגיע מוכנה לקמפיין ליגת האומות, שייצא לדרך כבר ב-2 ביוני.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן במשחק של נבחרת ישראל מול רומניה
אלון חזן במשחק של נבחרת ישראל מול רומניה
ועדת האיתור אישרה. חזן
(צילום: עוז מועלם)
"מבקש להודות על האמון שנתנו בי המנהל המקצועי יוסי בניון וחברי ועדת האיתור", אמר חזן. "בכל תפקיד בנבחרות אותי מילאתי, האמנתי תמיד בפוטנציאל של הכדורגל הישראלי. עשיתי דרך ארוכה, מלמדת, מעשירה, משפרת, ואין ספק שלהוביל את נבחרת ישראל הבוגרת זאת פסגת השאיפות של כל מי שבוחר בתפקיד המאמן". אגב, גדי ברומר יהיה זה שיחליף את חזן באימון הנבחרת הצעירה.
בניון: "אלון חזן הוא לא רק אחד השחקנים הגדולים שהצמיח הכדורגל הישראלי, אלא גם מאמן שעשה דרך ארוכה ומרשימה בנבחרות ישראל בגילים השונים. חזן מכיר מצוין את הנבחרת הבוגרת כשחקן וכעוזר מאמן, מוביל את הנבחרת הצעירה לקמפיין מצוין וגורם מוביל בטיפוח רבים מהשחקנים הצעירים של ישראל שיהיו חלק מהנבחרת הבוגרת בעתיד הקרוב והרחוק. נפגשתי ושוחחתי גם עם מועמדים זרים ואין לי ספק כי חזן הוא המאמן הראוי והמתאים מכולם".
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
העדיף מאמן ישראלי. בניון
(צילום: עוז מועלם)
חסון עצמו סיכם: "ההמלצה של בניון על אלון חזן התקבלה פה אחד על ידי ועדת האיתור מתוך היכרות ארוכה ועמוקה של כל חבריה עם האיכויות של אלון, היותו גורם מרכזי לאורך שנים בנבחרות ישראל, כשחקן וכמאמן ותפישתו המקצועית. נביא בפני הנהלת ההתאחדות את מועמדותו של מי שעשה מסלול שכלל את אימון כל נבחרות ישראל בגילים השונים, מכיר את הכדורגל שלנו טוב מכולם, מחויב בכל רמ"ח אבריו להצלחת הכדורגל הישראלי ומאמין גדול ביכולתו להביא את הנבחרת הבוגרת ליעדים הגבוהים ביותר".
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"בכל תפקיד בנבחרות אותי מילאתי, האמנתי תמיד בפוטנציאל של הכדורגל הישראלי". חזן
(צילום: עוז מועלם)
"שיתפנו בתהליך את המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות יילה חוס, שנתן את ברכתו למהלך וחשב כמונו שהוא נכון. זה יחייב אותנו כמובן למנות מאמן חדש לנבחרת הצעירה לאחר אישור ההנהלה למינוי של חזן, מתוך אמונה שימשיך את ההצלחה ויוביל את הנבחרת הצעירה להשתתפות ביורו 2023". לפני כן הנבחרת, קריירת האימון שלה כללה את מ.ס אשדוד ואת נבחרות הנערים של ישראל. בנוסף, היה עוזרם של אנדי הרצוג ו-וילי רוטנשטיינר בנבחרת ישראל.