בית"ר ירושלים צפויה ללכת לפירוק, אחרי שגורמים ששוחחו עם אנשי המועדון הבינו מהם שאין מוצא אחר – כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. במידה שזה יהיה הכיוון, ישנם שני תרחישים: ירידה לליגה הלאומית או פתיחת העונה הבאה בליגת העל במינוס 12 נקודות.
בדיונים שהתקיימו בימים האחרונים בין אנשי הבקרה לבין נציגי בית"ר, התגלתה התמונה הבעייתית הבאה: המועדון לא מנהל מגעים עם רוכשים פוטנציאליים, למרות שהנאמן, עו"ד יצחק יונגר, שלח מכתב למתעניינים עם הצעה משונמכת. הדרישה שלו היא סגירת החובות והתחייבויות בסכום של 25-27 מיליון שקל ושישה מיליון שקל נוספים עבור הלוואת הבעלים. משה חוגג דרש תחילה 12 מיליון שקל, הסכים להוריד מחצית מהסכום, אלא שגם זה לא שיכנע אף אחד.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
הקבוצה בדרך לפירוק. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
צרה נוספת של בית"ר היא שאין לה נכסים משמעותיים. גם מכירה של ירדן שועה לא תניב הכנסה, מאחר שחוגג עדיין לא סיים לשלם עבורו, והחוב למכבי חיפה גבוה יותר מהשווי של השחקן. כך או כך, מי שייקח על עצמו את המועדון יצטרך להוציא מכיסו 15 מיליון שקל עבור התפעול, מעבר ל־33 מיליון שקל תמורת הרכישה.
אם לא יקרה נס ויגיע אדם שיסכים להציע את הסכומים הללו, בבית"ר ינסו להתקיים במסגרת של תקציב הכנסות בלבד, אך כאמור הם קודם כל צריכים לעבור בבקרה (הדד-ליין – סוף יולי). חוגג כבר הבהיר לאנשיו כי אינו מתכוון להציב ערבויות (עשרה מיליון שקל) לטובת אישור התקציב.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. אין מי שייקח עליו את המועדון
(צילום: עוז מועלם)
הנאמן יונגר מפנטז על תקציב של 25 מיליון שקל, אלא שמעבר לכך שהסכום אינו ריאלי, הוא ידולל מיידית בעשרה מיליון שקל, משום שהמועדון מחויב לשלם מיידית שליש מהחובות שלו ואף יידרש להביא אישורים מספקים על כך שהם מוכנים לדחות את שני השלישים הנוספים.
הישועה לא תגיע גם מגזרת הכרטיסים והמינויים, בטח לאחר שהם הניבו בעונה שעברה שמונה מיליון שקל בלבד במקום 18 מיליון שקל עליהם בנו, דבר שהותיר בור עמוק בתקציב. המצב לא הולך להשתפר מאחר שאוהדים רבים כבר הודיעו שהם מתכננים חרם מינויים וכרטיסים.
ההתאחדות הסירה את הכפפות ואינה מתכוונת להציע עוד הקלות. מעבר לכך, אין כרגע ספונסרים משמעותיים באופק, מאחר שהם חוששים לתמוך במצב של אי ודאות. אם בית"ר תרד בסופו של דבר, מספר אנשי עסקים יהיו מעוניינים לקחת אותה מבית המשפט עם שולחן נקי, בין היתר אלי טביב. לפני שזה יקרה, בניסיון נואש אחרון, יונגר יפנה לעירייה בבקשה שתסייע למציאת פתרון.