דריה אטמנוב עדיין חיה בחלום. שלושה ימים חלפו מאז הוכתרה לאלופת אירופה בקרב-רב והמתעמלת האמנותית בת ה-16 מנסה בעיקר לעכל את ההישג. "ממש לא ציפיתי לזה", היא מודה בשיחה עם אולפן ynet. "מדליית הזהב הפתיעה אותי".
בכלל, הישגי נבחרת ישראל באליפות אירופה נמשכו גם שלשום, יומה האחרון של התחרות בת"א, עם חמש מדליות נוספות. שלוש מתוכן הלכו גם כן לאטמנוב: כסף בשלושה תרגילים - אלות, חישוק וסרט - בעוד עדי כץ הצטרפה אליה על הפודיום בסרט עם ארד.
3 צפייה בגלריה
דריה אטמנוב
דריה אטמנוב
"לא חלמנו על מדליית זהב". אטמנוב בראש הפודיום, בשבת האחרונה
(צילום: עוז מועלם)
בתחרות הקבוצתית, הנבחרת שכוללת את עמית חדוות, דיאנה סברצוב, אופיר שחם, רומי פריצקי, שני בקנוב ואדר פרידמן, זכתה במדליית הכסף בתרגיל החישוקים, יממה לאחר שקטפה את הזהב בתרגיל המשולב.
"לגבי דריה, לא חלמנו על מדלית זהב", הוסיפה המאמנת הראשית שלה, איילת זוסמן. "אבל היא ביצעה את ארבעת התרגילים בצורה פנומנלית ולכן הגיע לה לזכות בתחרות. היא רק בת 16 וזו אליפות אירופה ראשונה שלה. זה הישג אדיר וכמובן אסור לשכוח את הנבחרת הקבוצתית, שזכתה גם כן בזהב. הישג חסר תקדים".
3 צפייה בגלריה
אשרם
אשרם
זוסמן, אטמנוב, אשרם ומדליית הזהב
(צילום: עוז מועלם)
בצוות האימון של אטמנוב הייתה כמובן גם לינוי אשרם, האלופה האולימפית מטוקיו שפרשה לאחרונה. על הדרך, איך לא, החלו ההשוואות בין השתיים. את אטמנוב אפילו כינו כמעט בכל מקום אפשרי "היורשת של לינוי".
"אני לא יודעת להגיד אם מרגישה את האחריות, אבל אני כן מאוד רוצה להיות כמוה. להגיע לאן שהיא הגיעה", אמרה אטמנוב. "היא סוג של השראה עבורי, השאיפה - להיות כמוה".
3 צפייה בגלריה
דריה אטמנוב
דריה אטמנוב
"חלום של כל ספורטאי להגיע לאולימפיאדה". אטמנוב
(צילום: עוז מועלם)
זוסמן: "יש עתיד למדינת ישראל. אנחנו באמת הפכנו למעצמת בהתעמלות אמנותית ואני חושבת שכבר המבט הוא על התחרות הבאה - אליפות העולם".
ומה לגבי פריז 2024? זוסמן: "אולימפיאדת פריז עוד רחוקה. אנחנו צריכות קודם כל לסיים את השנה. יש לנו את משחקי העולם בעוד שלושה שבועות, בספטמבר אליפות העולם ושנה הבאה תחרויות קריטריון לפריז".
אטמנוב: "אני חושבת שזה חלום של כל ספורטאי להגיע לאולימפיאדה ולהתברג שם הכי גבוה שאפשר, אבל יש עוד תחרויות בדרך. לאט-לאט".