ברק בכר נוהג בתקופה האחרונה להעביר מסר להנהלה דרך התקשורת לאחר משחקים ונראה ששיטה זאת די מצליחה לו. מובן שיותר קל לדרוש כשמצליחים וכשהמועדון מכניס מיליוני שקלים בזכות העלייה לליגת האלופות. אבל בדרישה האחרונה של מאמן מכבי חיפה יש מסר נוסף, לפיו למרות שיש סגל רחב שאמור לרוץ בשתי מסגרות, עדיין הוא לא כזה איכותי.
לעניות דעתי, בכר זיהה זאת כבר לפני חודש אבל היה צריך להוכיח זאת. לכן הוא ברוב משחקי הליגה עד כה הוא פתח עם שישה־שבעה מחליפים בהרכב ולא עשה איזון עם שחקנים קבועים, זאת במטרה להמחיש את פערי האיכות. בשלושה מפגשי ליגה עם מכבי נתניה, סכנין ונס ציונה הוא היה צריך עם פתיחת המחצית השנייה לבצע שלושה חילופים כדי להכניס את הכוכבים, מה שניצח לו את המשחקים. לאורך זמן השיטה הזאת של להתחיל עם הרכב משני ואז לשלוף אסים במחצית לא תוכל להצליח.
1 צפייה בגלריה
בכר וארד
בכר וארד
בכר וארד
(צילום: AP)
בכר בחוכמה וקצת בערמומיות בעצם מוכיח את הטענה שלו שצריך יותר איכות בסגל הרחב. לא אתפלא אם עד תום מועד חלון ההעברות ינחתו אפילו שני שחקנים ולא רק אחד כפי שביקש. יתרה מכך, אם עד עכשיו בכר נאבק לא לשחרר אף שחקן, נראה שבזמן הקרוב כדי לבצע שתי החתמות, הוא יתחיל גם לדלל את הסגל. אני לא פוסל מהלכים כמו טרייד של מאור לוי, אורי דהן ובן שהר כדי להנחית את עדן קארצב מנתניה. לא פוסל גם מהלך נוסף של העברת שחקן נוער/ צעיר להפועל ירושלים פלוס פיצוי כספי תמורת גוני נאור.
ככה בכר, בשני מהלכים, יוכל מצד אחד להשיג שחקנים עם איכות שרוצה בסגל ומצד שני לשחרר לחץ ולהעביר שחקנים שפחות מתאימים כעת למכבי חיפה.
סוגייה אחרונה, קצת פחות קשורה, היא עומר אצילי. אם בכר פחות האמין באצילי בקמפיין האירופי, מול פ.ס.ז' בסמי עופר הוא חייב לפתוח עם הכוכב שלו. אם זה לא יקרה, המאמן עלול לאבד את השחקן להמשך העונה. הוא לא יסלח לו על כך שלא פתח איתו במשחק הגדול מול מסי, ניימאר ואמבאפה.
גם בכר וגם אצילי יודעים שדרך המדיה הרשמית והחברתית יותר קל להעביר מסרים. יש פה עוד פן נוסף בהתפתחות הכדורגל בארץ ובכלל בעולם: לא נתנגד לסטורי מכר הדשא אחרי ניצחון על הכוכבים מפריז, כי מכבי חיפה כבר לימדה אותנו השנה שכוכבים יש רק בשמיים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.