את זה אף אחד לא ראה מגיע. נובאק ג'וקוביץ', שיאן הזכיות בטורנירי הגראנד סלאם והמדורג מספר 1 בעולם, הודח הלילה (בין שני לשלישי) במפתיע כבר בסיבוב השלישי באינדיאן וולס לאחר הפסד סנסציוני 6:4, 3:6, 6:3 ללוקה נארדי האלמוני בן ה-20 המדורג במקום ה-123 בעולם ולראשונה בקריירה שלו עלה לסיבוב הרביעי בטורניר מאסטרס.
זה היה ניצחונו התשיעי השנה של נארדי האיטלקי מתוך 15 משחקים שקיים, וללא ספק הגדול בקריירה שלו. במערכה הראשונה הוא הצליח לשבור פעם אחת את 'נולה' ושמר על הגשותיו בדרך ל-4:6 מפתיע לכשעצמו. במערכה השנייה נראה היה כי ג'וקוביץ' מתעשת, עם ניצחון 3:6, אך בשלישית הוא שוב לא הצליח לשבור את הגשותיו של יריבו הצעיר, שעשה זאת פעם נוספת, הפעם עם שבירה במשחקון השישי.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
מי היה מאמין? נובאק ג'וקוביץ'
(CLIVE BRUNSKILL/AFP)
2 צפייה בגלריה
הטניסאי האיטלקי לוקה נארדי
הטניסאי האיטלקי לוקה נארדי
הניצחון הגדול בקריירה. לוקה נארדי
(Jayne Kamin/Reuters)
אחרי ההפסד ליאניק סינר בחצי גמר אליפות אוסטרליה בחודש ינואר, ג'וקוביץ' שוב מפסיד ליריב איטלקי, שהיה הראשון שמנצח את הסרבי בטורניר מאסטרס מאז שעשה זאת לורנצו סונגו בווינה ב-2020. נארדי יפגוש בסיבוב הבא באינדיאן וולס את טומי פול האמריקאי.
לאחר ההפסד אמר ג'וקוביץ' על יריבו: "לא הכרתי אותו יותר מדי, ידעתי שיש לו איכויות מהבייסליין, ידעתי שיש לו כישרון, שהוא נע היטב על המגרש ומאוד מוכשר. לא היה לו מה להפסיד והוא שיחק מצוין. הגיע לו לנצח. מצד שני, אני מופתע מהרמה הנמוכה שלי. שיחקתי רע מאוד. היה לו יום מצוין, בעוד אני הייתי נוראי".
נארדי, שהפך לטניסאי במקום הכי נמוך בדירוג העולמי שמנצח את ג'וקוביץ' בטורניר מאסטרס או מייג'ור, היה מאושר בסיום: "זה פשוט נס. אני מדורג במקום ה-123 בעולם וניצחתי עכשיו את נובאק ג'וקוביץ', אותו אני מעריץ מגיל 6. זה מדהים".