מכבי תל אביב סיימה עוד עונה כושלת באירופה ובליגה הישראלית ויצאה לקיץ קשוח במיוחד. כמה קשוח? מסתמן שרק רומן סורקין וג'ון דיברותולמאו ימשיכו לעונה הבאה, שהם שחקנים יחסית שוליים.
לכן, לאחר ההחתמות החדשות, יחד עם הקאמבק של עודד קטש, דייויד בלאט וגיא פניני, יצאתי לבדוק אילו שמות מכבי יכולה להביא הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מקצועית במטרה לחזור לפיינל פור, ואיך השחקנים שכבר הצטרפו יכולים להשתלב.
3 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: עוז מועלם)
תחילה, בואו נבין מהו הסגנון של קטש. עודד הוא מאמן מאוד יצירתי, אך מאוד מקובע בו זמנית. כלומר יש לו שיטה מסוימת והוא מתקשה לצאת ממנה אל מחוץ לאזור הנוחות שלו. אבל בשיטה שלו – משחק קבוצתי מהיר שמתנהל בעיקר בפיק אנד רול, הוא עושה דברים רבים ומגוונים. עודד מאוד אוהב רכזים אמיתיים (כן, כאלה שמנהלים את המשחק, מוסרים אסיסטים וכו...) שדואגים לבצע משחק קבוצתי. בנוסף, לעודד חשוב הצביון הישראלי שנעלם מאוד בשנים האחרונות והוא מעוניין להחזיר אותו.
בואו נתחיל להבין איך תשעת השמות החדשים מתאימים לקטש:
אלכס פויטרס: הסנטר שכיכב אשתקד בזניט ניחן באתלטיות רבה. אשתקד קלע 7.7 נקודות עם 4 ריבאונדים. הוא יודע לסיים נהדר בטבעת, הוא שחקן הגנה נהדר, אך אינו מסוגל לקלוע מחוץ לצבע. מלבד זה, מדובר בשחקן מאוד חיובי בחדר ההלבשה וזה חשוב מאוד.
בונזי קולסון: מדובר בפורוורד התקפי נהדר. הוא יכול לשמור על עמדות 2-5. מוטת הידיים שלו הן 2.13 מטרים, כך שהוא חוטף נהדר. מדובר בסקורר שיכול לצלוף מכל מקום. הוא אמנם חסר ניסיון ביורוליג, אך יש לו את הפוטנציאל להפוך להיות כוכב.
דארון היליארד: הסווינגמן של באיירן מינכן מחזיק בניסיון באירופה. אמנם מדובר בשחקן שחווה שתי פציעות קשות העונה, אך הוא נמצא כעת בכושר טוב. שומר טוב וסקורר נהדר (13.7 נקודות אשתקד). התפקיד שמיועד לו הוא סמול פורוורד פותח.
גיא פניני: מגיע למכבי כשחקן קצה רוטציה שיתרום מהנסיון שלו לצעירים. גיא הוא מכביסט בנשמה ואחד הווינרים הגדולים ביותר שצמחו כאן. בשנים האחרונות למכבי לא היה סמל או שחקן ישראלי שהאוהדים יכולים להזדהות איתם, וגיא בהחלט אחד כזה. לטעמי, החתמה ראויה וחשובה לסגל הישראלי.
לורנזו בראון: שחקן קאזאן בעונה החולפת נחשב לאחד הרכזים המבוקשים בשוק, אך בסופו של דבר סיכם במכבי. מדובר ברכז טבעי טהור שמאוד מתאים לשיטה של קטש. מוסר 6 אסיסטים למשחק. סקורר נהדר (13.7 נקודות למשחק) ושחקן הגנה מצוין. הוא יכול להיות הכוכב של הקבוצה.
אוסטין הולינס: שחקן הגנה טוב בעל ניסיון רב ביורוליג. הקלע של הכוכב בעונה החולפת העמיד ממוצעים סבירים של 8 נקודות, 2 ריבאונדים, אסיסט וחסימה למשחק. החיסרון המרכזי שלו זה היכולת הרעה מחוץ לקשת (30.2%). בתור קלע מחליף זאת החתמה סבירה, למרות שהיו טובים ממנו בשוק. נקודת אור חיובית, 6 המשחקים האחרונים שלו היו נהדרים.
3 צפייה בגלריה
ג'וש ניבו מטביע
ג'וש ניבו מטביע
ג'וש ניבו מטביע
(צילום: ראובן שוורץ)
רפי מנקו: הסקורר של חולון צפוי להצטרף לקטש במכבי. מדובר בקלע שלשות נהדר שיוכל לתרום רבות מהספסל בתור מחליף באירופה ושחקן מוביל בליגה.
טי־ג'יי ליף: בנו של בראד ליף האגדי, ששיחק אשתקד בליגה הסינית החלשה וסיפק מספרים נהדרים חזק על הכוונת של קטש בתור הישראלי המחליף לעמדת הפורוורד. ליף מתנשא לגובה של 2.08 מ' ומשחק בעיקר בצבע. ההגנה שלו לא הכי טובה, אבל הוא ריבאונדר נהדר וסקורר טוב. לטעמי, בתור ישראלי מדובר בהחתמה טובה, אך אני בספק אם יוכל לעשות את המעבר מהליגה הסינית לאירופה.
ג'וש ניבו: נחשב לאחד הרוקיז המעניינים ביותר אשתקד. מסוג השחקנים שקשה מאוד לעצור אותם בהתקפה, בזכות האתלטיות. זה בא לידי ביטוי ביכולת סיום נהדרת מתחת לטבעת, חסימות וריבאונדים. העונה קלע 8.8 נקודות עם 6.2 ריבאונדים ו־0.8 חסימות. שחקן הגנה סביר, אינו מגיב טוב בפיק אנד רול, אך בפוסט אפ קשה לקלוע עליו.
השחקנים הבאים ששווה לשקול אותם:
תמיר בלאט: אמנם מחזיק בחוזה באלבה ברלין ושני הצדדים נהנים מכך, אז למה שיגיע למכבי? תמיר הוא שחקן שמאוד מוערך על ידי עודד והוא מאוד מתאים לו. בנוסף, אביו עשוי לשכנע אותו לחזור לישראל. לטעמי אם מכבי תיכנס לתמונה, היא תוכל לצרפו. תמיר נתן עונת יורוליג טובה: מסר 3.5 אסיסטים וקלע 5 נקודות עם 36% מהשלוש. מדובר ברכז ישראלי נהדר שיתאים מאוד לסגנון של קטש.
3 צפייה בגלריה
זוסמן ובלאט
זוסמן ובלאט
זוסמן ובלאט
(צילום: עוז מועלם)
מאט תומאס: אני יודע שאולי נמאס לכם לשמוע על עוד "תומאס" שמועמד, אך הפעם מדובר בשחקן טוב מאוד ולא פלופ. קלע שלשות טהור שהוכיח זאת בכל הקריירה שלו. בעונת 2019 במדי ולנסיה ביורוקאפ וקלע 13 נקודות עם 2.3 שלשות למשחק ב־47%. לצידו של בראון, תומאס יוכל להתרכז בקליעה וזה יהיה נהדר עבור מכבי. בעונות האחרונות התקשה למצוא את מקומו בליגה הטובה בעולם ונראה כי הוא בדרך חזרה לאירופה והוזכר בתקשורת כמועמד למכבי.
אנתוני גיל: חברו של דני אבדיה בעונה החולפת התקשה להשאיר חותם בליגה הטובה בעולם. לפורוורד הכישרוני עבר של 3 שנים ביורוליג, במהלכן קלע 10.5 נקודות, 4 ריבאונדים ושלשה למשחק ב־40%. אחד הפאוור־פורוורדים הטובים באירופה. שומר טוב ויחד עם פויטרס הקו הקדמי יכול להיות קטלני.
לסיכום, מכבי החלה את הקיץ בצורה מגומגמת, אך ניכר שיש שיפור בהחתמות החדשות הודות לצמד קטש את בלאט. חשוב לי להבהיר כי אלו דעותיי האישיות וכיצד אני רוצה לבנות את הקבוצה לפי המציאות הקיימת. אינכם חייבים להסכים עם הבחירות והן אינן משקפות מה יקרה בפועל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.