פלג רג'ואן זכה היום (שבת) בתואר אלוף אירופה בגלישת רוח בקטגוריית גיל עד 17, בתחרות שהתקיימה באגם גארדה באיטליה. רג'ואן, המתאמן במועדון השייט חיפה, החל את התחרות ביום שני האחרון עם שליטה מלאה במוקדמות, כאשר הוא מנצח תשעה מתוך עשרת השיוטים. בהמשך ניצח גם את שיוט המרתון, אך יריבו הצרפתי החל להתקרב אליו ולבסוף סיים את המוקדמות במקום הראשון בשובר שוויון.
רג'ואן, שהמקום השני העניק לו כרטיס חופשי לחצי הגמר, שלט ללא עוררין מכאן והלאה, ניצח את חצי הגמר הראשון והבטיח מדליה. בגמר הוא התמודד מול שני יריבים צרפתים, זינק מושלם והתמקם בהובלה. בחירה טקטית בקו שונה משל יריביו הגדילה את הפער והבטיחה לו את מדליית הזהב.
2 צפייה בגלריה
פלג רג'ואן
פלג רג'ואן
"שבוע מושלם מבחינתי". פלג רג'ואן
(צילום: איגוד השייט)

2 צפייה בגלריה
פלג רג'ואן
פלג רג'ואן
זינק מושלם והתמקם בהובלה. רג'ואן
(צילום: Ballande, IQ FOIL CLASS)
"זה היה שבוע מושלם מבחינתי" סיפר פלג, חסר נשימה, בעודו יושב על סירת המאמן מיד אחרי הגמר. "כבר לפני שנתיים, כשזכיתי בסגן אלוף אירופה, ידעתי שחייבים להמשיך ולשאוף למעלה ובתחרות הזו הצלחתי להשיג את המטרה הזו סוף סוף. תודה גדולה לחובב פלג, שאימן אותי בתחרות ולנוי אטיאס, המאמן שלי בארץ". חובב פלג, שאימן את נבחרת הבנים בתחרות הוסיף- "זו הייתה תחרות טובה מאוד לפלג, גם בגישה וגם ביכולת ההתקפית. ידענו מראש שאנחנו הולכים על הזהב בתחרות הזו, הצבנו מראש מטרה גבוהה ואני שמח שעמדנו בה. הרבה כבוד גם לשאר חברי הנבחרת על ההישגים".
מוקדם יותר היום הצלחות גם בנבחרת הבנות, כאשר דניאל זיו ממועדון מכמורת עמק חפר זוכה במדליית הארד בקטגוריית גיל עד 19. לאורך כל המוקדמות הייתה זיו בין שלוש המובילות בתחרות ועלתה לרבע גמר שיוט המדליות. היא סיימה את רבע הגמר במקום השני ונצחה את חצי הגמר, מה שהבטיח לה מקום על הפודיום. הגמר היה הפכפך, כאשר דניאל פותחת שלישית, אך משפרת מיקום ואף מובילה באמצע השיוט, אך לבסוף סיימה שלישית.
בקטגוריית הגיל הצעירה בתחרות, מתחת לגיל 15, זכתה אלבה קליין במדליית הכסף, לאחר שסיימה במקום השני בקטגוריה ובמקום התשיעי הכללי.
בנוסף נכנסו גם איתמר לוי וכפיר גפן לעשרת הגדולים בבנים עד גיל 17 ומאיה בראל ונועה רג'ואן בבנות.
שי בובר, יו"ר איגוד השייט- "הישגים יפים באליפות אירופה בגארדה. ברכות לפלג רג'ואן אלוף אירופה, למאמן חובב פלג, למועדון שייט חיפה, מועדון שעריית חיפה איימה לסגור את הפעילות שלו. לדניאל זיו, עם מדליית ארד, למאמן גיא זיו ומועדון מכמורת עמק חפר. לאלבה קליין מדליית כסף ולמאמנת לינוי גבע. ההשקעה בנוער משתלמת".