מכבי תל אביב סופרת כבר ארבעה ניצחונות יורוליג רצופים כאשר נותרו ארבעה משחקים בלבד עד תום העונה הסדירה. למעשה מאז הפגרה במפעל נראה כי הצהובים הצליחו להשכיח את היכולת החלשה שהציגה לפני והתחפשה לקבוצה מנצחת.
מול וילרבאן והכוכב האדום לקח למכבי 26 דקות על מנת להיזכר שהם קבוצת כדורסל, וזה הספיק מול היריבות ברמה הזו. ג'וש ניבו כבר החל להרגיל אותנו למלחמה אדירה בצבע ומספק מהלכים מרהיבים. שחקני האנרגיה בונזי וג'ון די נותנים את כל כולם על המגרש, עושים סלים יש מאין, חטיפות ומהלכים שסוגרים את הסיפור. אבל מעל כולם ניצב אחד השחקנים הטובים באירופה, ווייד בולדווין, שמנצח על המקהלה כשהוא מציג את הכושר הטוב בקריירה שלו.
2 צפייה בגלריה
דיברתלומאו
דיברתלומאו
דיברתלומאו
(צילום: עוז מועלם)

קופץ גבוה

ג'ושוע ניבו המכונה "ג'וש" התחיל את הקריירה המקצוענית שלו לפני 4 שנים בלבד בהפועל אילת. לאחר שהרשים במדיה, הצטרף לז'לגיריס וסיפק עונת בכורה לא רעה בכלל לרוקי. לאחר מכן הוא שב לישראל, הפעם לקבוצה הצהובה ולאחר עונת הסתגלות נראה כי ניבו הוא אחת המניות החמות לקיץ הקרוב.
הוא מוליך את הליגה בריבאונדים עם 7 במספר, מספק עונה נהדרת ויציבה במהלכה מצליח לשפר את סגנון משחקו ולהציג גוונים נוספים. הוא גם שיפר את המשחק עם גב לסל והפיק־אנד־רול, משתלט על הכדורים החוזרים, שומר אגרסיבי יותר ובעיקר לא מוכן להפסיד!
אם זה לא מספיק, ניבו מראה לנו את ה־IQ כדורסל הגבוה שלו. הוא מאוד נייד ויודע כיצד להתמקם כדי "לגנוב" את הריבאונד. עם 63.3% מהשדה ו־10.5 נקודות למשחק, ניבו ממתג את עצמו כסנטר מוביל ביורוליג אשר מקרין יציבות, מלחמה תמידית על הכדור והרבה אנרגיות. יחד עם קולסון ודיברותולמאו, הוא משלים טריו של אנרגיה שהאוהד בבית תמיד אוהב לראות.
מטרת העל מבחינת מכבי היא לוודא שהיא מצליחה לשמור על ניבו גם לעונה הבאה ולהאריך לו את החוזה. כמובן שהדבר יכלול שדרוג בשכרו אך עדיף לשלם קצת יותר על שחקן איכותי מאשר לבצע ניסויים נוספים אשר לא בהכרח יהיו מוצלחים. קבוצות צמרת לוטשות את עינהן לעברו של הסנטר שלעיתים נדמה כי במקום רגליים יש לו קפיץ ומוכנות להשקיע הרבה בשבילו. הוא אוהב את מכבי וישראל ואם יעזוב, מדובר בפספוס אדיר של ההנהלה.

המלך ג'ון

משהו טוב עובר על הקפטן הצהוב שהעונה יסגור עונה שביעית במועדון. האחוזים שלו התחדדו, הוא משחק מהלכים מנצחים ובעיקר מקרין מלחמה חסרת פשרות על הפרקט. המספרים שלו לא מפוצים, אבל תרומתו למשחק מורגשת בהחלט וכמו הקלישאה, יש דברים של נראים בדפי הסטטיסטיקה. מספר 12 בצהוב תפר 3 שלשות קריטיות במשחק האחרון וסיפק מהלכים מדהימים בהגנה. הוא תמיד רוצה יותר ותמיד נלחם יותר, מודל לחיקוי לכל שחקן כדורסל צעיר. הוא מתפקד נהדר גם באירופה וגם בליגה והיה אחראי על הניצחון בקלאסיקו. לסיכום, אין על המלך ג'ון די!
2 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
ניבו
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)

לאן הרכז נעלם?

לורנזו בראון הגיע למכבי ת"א לפני שנה וחצי על הטיקט של אחד הרכזים הטובים באירופה. למעשה, גם היום מדובר באחד כזה. בראון הנוכחי עדיין שומר על ממוצעים טובים מאוד של 13 נקודות ו־6.5 אסיסטים, ומסוגל לבצע מהלכים ולהטוטים על הפרקט, אבל משהו נראה אצלו כבוי. לעיתים רבות הוא מזייף בהגנה, מאבד כדורים בהתקפה ובעיקר נראה חסר אנרגיות.
אין ספק כי מדובר עדיין בכוכב, המנהיג על המגרש. לאחרונה עלו דיווחים על כך שהוא עשוי לעזוב בקיץ. גילו המתקדם בשילוב היכולת שהוא מציג כעת העלו תהייה אם זה הזמן להיפרד מאחד הרכזים המוכשרים שנחתו כאן בעשור האחרון, ולנסות להביא כינור שני אחר לבולדווין, כמו רג'ין טאקר ששמו עלה כמועמד. להערכתי, אין טעם לדבר על זה כשאנחנו עדיין בתוך העונה.
הדבר החשוב ביותר שצריך לעמוד לנגד עיניה של מכבי הוא למצוא דרך להחזיר את בראון לעניינים ולעזור לו לשחזר את היכולת שלו מאשתקד. זאת ועוד על מנת שקבוצתו של עודד קטש תצליח להבטיח מקום בפלייאוף. בלעדיו יהיה קשה להשיג את המטרה.

מה נותר?

בפורים תפגוש קבוצתו של קטש את פאבלו לאסו ובאיירן מינכן במטרה לסמן עוד "וי" ולהבטיח את הפליי־אין. אין מדובר במשחק פשוט! באיירן היא קבוצה שכוללת מאמן איכותי ושחקנים טובים כמו סרג' איבקה שאולי לכבוד פורים יתחפש לגרסתו מאוקלהומה.
כדי שמכבי תוכל בטעות להעפיל מהמקום השישי, היא חייבת לנצח בכל המשחקים שנותרו ולקוות שהקבוצות שמעליה בטבלה יפסידו בשני משחקים. אלו הרגעים המכריעים של העונה, מכבי מגיעה בסגל דליל ועייף. בצמד המשחקים הקודמים, 7 שחקנים בלבד לקחו חלק ברוטציה כאשר השאר קיבלו דקות בודדות. להגיע למאני טיים של העונה עייפים, חסרים (בלי סורקין) וללא יתרון השחקן השישי (השילוב של יד אליהו והקהל) מכבי עשויה להתקשות מאוד. ועדיין, תמיד טוב לשמור על אופטימיות. כל דבר שהוא פחות מפלייאוף ייחשב לכישלון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.