למי שלא זוכר או היה צעיר מכדי לעקוב, בולוניה הייתה אימפריית כדורסל אירופית, בעלת שמות רבים מסיבות של חילופי ספונסרים. קראו להם קנור, בוקלר וקינדר, בין היתר. בזכות התמיכה הכספית, היא יכלה להרשות לעצמה את טובי השחקנים והמאמנים. בין השנים 2002-1998 הם הגיעו לשיא, עם 2 זכיות באליפויות אירופה, היורוליג - ועוד שתי סגנויות. מרשים למדי.
השנים 2019-2003 היו מהקשות בתולדותיה. בעיות כספיות שהורידו את הקבוצה ליגה, כמעט מחקו מהמפה את אחד המועדונים הגדולים באירופה. קבוצה שגידלה והשביחה שחקנים כמו מאנו ג'ינובילי, ראשו נסטרוביץ', אלסנדרו פרוסיני והוגו סקונוקיני מצאה את עצמה כמה שנים בליגת המשנה. בהמשך, לא היו לה ספונסרים ראויים, וגם לא תארים. ממש מאיגרא רמא לבירא עמיקתא.

1 צפייה בגלריה
מאנו ג'ינובילי
מאנו ג'ינובילי
מאנו ג'ינובילי. התבשל בבולוניה
(צילום: AP)

אבל לווירטוס (שחזרה לשמה המקורי מ-2016) יש תשע נשמות. מאסימו זנטי, בעבר ספונסר של קבוצת הכדורגל העירונית והבעלים של חברת הקפה "סגפרדו", רכש אותה והתחיל להחזיר אותה לפסים. בשנת 2020 הם סיימו במקום הראשון בליגה האיטלקית, אך מגפת הקורונה עצרה את הליגה והאליפות לא הוכרה. בשנה שלאחר מכן הם זכו באליפות ראשונה זה 20 שנה (וה-16 במספר) וב-2022 ביורוקאפ. כתוצאה מהזכייה במפעל הם העפילו אוטומטית ליורוליג.
לבולוניה יש מאמן מעולה, סרג'יו סקאריולו שזכה איתם ביורוקאפ בשנה שעברה. האיטלקי בן ה-61 הוא אחד המאמנים הטובים ביבשת בעידן הנוכחי. יעידו על כך ארבעת תארי היורובאסקט שלו עם נבחרת ספרד (האחרון בהם רק לפני כמה שבועות ובהרכב אלמוני למדי), הזכייה איתה באליפות העולם וזה עוד בלי לספור את הצלחות העבר שלו כמאמן ריאל מדריד, באסקוניה (אז טאו ויטוריה) וחימקי מוסקבה. הוא גם שימש כעוזר מאמן באליפות ההיסטורית של טורונטו ראפטורס ב- NBA.
גם בגזרת השחקנים יש לבולונזים תותחים אחד-אחד. במיוחד בולטים פליטי הליגה הרוסית, שזריה נטשו בשל הסכסוך האלים נגד האוקראינים. דניאל האקט האיטלקי-אמריקאי ואיפה לונדברג הדני משלימים קו אחורי שמספק נקודות וריצה. בקו הקדמי, טוקו שנגליה הגיאורגי וג'ורדן מיקי מביאים הרבה כוח וניסיון. קייל ווימס הוא הוותיק בחבורה ופותח עונה רביעית במועדון. יחד, מדובר בצוות מנצח. גם על הספסל יש שחקנים נהדרים - הקפטן אלסנדרו פג'ולה, הרכז הסרבי מילוש תאודוסיץ' והגארד מרקו בלינלי, הקפטן שהתחיל אגב את הקריירה שלו בקבוצה. הם ואחרים יכולים להניע את הקבוצה קדימה.
אז, מה יהיה עם וירטוס? האם למרות שהם מדורגים ע"פ תחזיות יורוהופס במקום התשיעי מבחינת סיכויי הזכייה - הם יכולים להתברג בפיינל פור? ואולי סופסוף ייצאו ביורוליג מקיבעון המועדון הסגור (12 קבוצות בעלות רישיון קבע עד 2026 ועוד 4 מתחלפות) ויתגמלו את וירטוס וקבוצות אחרות על סמך הישגים בפועל? נחכה ונראה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.