עונה שנייה ברציפות שמכבי ת"א מנסה להגיע לפיינל פור וכושלת במשחק החמישי. בשנה שעברה זו הייתה מונאקו הכשרונית והשנה פנתנאיינקוס המשתפרת. זה הזמן לעשות סיכום כללי לעונה האירופית של הצהובים:
אימון: עודד קטש הוא המאמן היחיד שכרגע מסוגל להוביל את מכבי ת"א, מבין הישראלים הקיימים ושמדריכים קבוצות ונבחרות ברמות הגבוהות. אולי רק ננו גינזבורג יכול להחליף אותו. על מאמנים זרים קשה לפנטז בשל המצב במזרח התיכון.
1 צפייה בגלריה
קטש
קטש
קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
כמובן שקטש עושה טעויות ככל מאמן או אדם בכלל, אבל היכולת שלו להוליך קבוצה עם עונה אבודה (גם בשל אובדן הביתיות וגם מהפן המקצועי) היא משהו שלא היה למכבי זה זמן רב. בכל עונותיה הקודמות מאז 2014 בה נחגגה הזכייה באליפות, נראה היה שאיש לא ממש רוצה להיכנס לסיר הלחץ הזה - כולל אלה שהגיעו אליה (אולי רק יאניס הותיר חותם סביר). כמי שצמח בקבוצה, אכפת לקטש מאוד והוא אפילו לוקח מדי ללב – אך זה מה שנותן לשחקנים מוטיבציה. טוב יעשו במכבי אם ישאירו אותו לעוד מספר שנים.
שחקנים: תמיר בלאט וחסיאל ריברו הוסיפו עומק לקבוצה. לגבי הבכירים, כולם מבוקשים ע"י קבוצות באירופה. מכבי צריכה לנסות להשאיר את העוגנים (בעיקר קולסון ובולדווין, לאחר שיחלים מרצף הפציעות ולמצוא תחליפים הולמים לבראון ולניבו, שכמעט בוודאות יעזבו).
ביתיות: לאחר שתיגמר המלחמה (יש לקוות שבקרוב) יש לאחל לאפשרות שפיב"א תיעתר לבקשת הצהובים ותחזיר להם את הביתיות. במצב שכזה, העונה תלך יותר חלק וניתן יהיה להגיע לפלייאוף במצב קצת יותר טוב מאשר בשנתיים האחרונות.
הנהלה: לא ברור מה הן סמכויותיו של אבי אבן, שהפך למנכ"ל בפועל אחרי שדייויד בלאט הוריד הילוך. כמו כן, במה השתפר מצבה של מכבי מאז שניקולה וויצ'יץ סיים למלא את התפקיד? ואם הוא לא האיש, מי כן?
נקודות אלה טעונות בירור, כדי שמכבי תנסה לשבור את המנחוס ולהעפיל סוף סוף לפיינל פור.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.