לפני כחודשיים חגג ניימאר את יום הולדתו ה-30. שאותו שחקן שהיה מועמד להיות היורש של רונאלדו ומסי (ובמשך כל שנות שלטונם בליגת האלופות היה מלך השערים היחיד חוץ מהם), סיפק עונה כושלת בליגה הצרפתית, אחת הגרועות והקשות בקריירה שלו. הביקורות בצרפת קטלניות והמשך דרכו בפ.ס.ז' בספק רב - למרות שביום ראשון הוא נהנה משיתוף הפעולה שכמעט לא קורה עם מסי ואמבאפה וכבש צמד ב-1:5 על לוריין.
המספרים שלו אומרים הכל. חלוצה של פ.ס.ז' כבש 7 פעמים בלבד בכל המסגרות מתחילת העונה, שיא שלילי באירופה מאז צירופו לברצלונה ב-2013. הוא ומסי החלשים נחשבים לאחראים להדחה המוקדמת של הקבוצה הפריזאית מהגביע ומליגת האלופות. עוד כשהיה בכושר, נחשב ניימאר לכדורגלן מוכשר - אבל כמו רבים מבני ארצו, נטול מוסר עבודה ובעיקר מוחצן. גם תקריות המשמעת המרובות שמלוות אותו עוד מימיו ככישרון מזהיר בסנטוס ועיסוקו האובססיבי בהעלאת פוסטים לרשתות החברתיות, גורעים עד מאוד מהרפרטואר שלו.

1 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר
(צילום: רויטרס)

בנבחרת ברזיל שואלים את עצמם, האם בכלל יש בו צורך במונדיאל? הנה, ב-2019 זכו בלעדיו בקופה אמריקה. לקראת קטאר, יש לצ'יצ'י מגוון חלוצים מוכשרים שיוכלו להעניק לסלסאו גביע עולם ראשון משנת 2002. פירמינו, ז'סוס, אנטוני, ויני ג'וניור, רישרליסון, אברטון, ארתור קבראל ורשימת ההמתנה ארוכה. זו ההזדמנות של ניימאר והוא צריך לקחת אותה בשתי ידיים. אם יגיע לסגל ויתרכז במטרה אחת, שהיא כיבוש – יוכל להוכיח שהוא באמת אחד הגדולים מאז ומעולם. כמו פלה, רומריו ורונאלדו הברזילאי. ולא, עוד הזדמנות פוספסה וירדה לטמיון. מסי, חברו לקבוצה, יוכל לנחם אותו שגם לו לקחו הרבה שנים עד שזכה בתואר ראוי. לעולם לא מאוחר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.