,אני רוצה להיות כמו יוסי בניון''. מי שהיה אחראי לציטוט הזה היה ילד צעיר בן 11 שדיבר בדמעות לערוץ הספורט לאחר שקבוצתו הפועל תל אביב לא התירה לו להתאמן במדיה. 25 שנים לאחר מכן, אותו הילד הוא כיום הכדורגלן המצליח והמפורסם בישראל, מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים וכוכבה הגדול של מכבי ת''א. בניון? ובכן הוא כיום המנהל המקצועי של הנבחרת ומי שהיה בזמנו מושא הערצה של הילד מראשון לציון ועד לא מזמן זה שעורר סערה באי-זימונו למדים הלאומיים בקמפיין מוקדמות היורו.
למי מכם שכבר הספיק לשכוח, מאז שאלון חזן מונה למאמן הנבחרת ויוסי בניון לתפקיד המנהל המקצועי לפני כשנה הספיקו לעבור הרבה מים סוערים בנהר. פרישה מן הנבחרת בשל מצב פוליטי, שריקות בוז זכר לפרשיית הכדורגלנים והקטינות, קמפיין ליגת האומות מוצלח מאוד. אך ללא ספק הסערה הכי גדולה שהייתה היא זו סביב ערן זהבי. הצוות המקצועי בראשות השניים החליט לא לזמן את הסופרסטאר הכי גדול שהיה כאן בעשור האחרון בשל מחלוקת מוזרה במיוחד. מרגע ההחלטה, השיח הספורטיבי בכל הזדמנות היה על סוגיית ערן זהבי והחדר.
1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
הכובש הכי גדול בנבחרת נותר בחוץ. כאמור ערן זהבי הוא מכונת שערים. האיש שרק בגיל 28 עשה הסבה לעמדת החלוץ (הודות לפאולו סוזה) בקדנציה הראשונה שלו אצל הצהובים, מצא עצמו לפתע לא רצוי דווקא במדים הלאומיים, לאחר קדנציה מופלאה בזמנו ברמה האישית תחת הצוות האוסטרי. ניתנה עדיפות לחלוצים שעד כה היו אופציות מן הספסל או שבתקופת זהבי כלל לא היו ברדאר לזימון. מבלי חלילה לזלזל בכבודם של שון ויסמן, תאי בריבו ודין דוד, אף לא אחד מהם הוכיח בקמפיין הנוכחי שהוא שווה את האמון והזימון. השערים שהנבחרת כבשה הגיעו מרגליהם של שחקני הגנה, הקישור ומנור סולומון. כלי התקשורת והרשתות החברתיות געשו והשתגעו איך זה ייתכן שבעמדה שהכי קריטית לשערים, מלך השערים בכל הזמנים, הווינר הכי גדול נותר עדיין מחוץ לסגל?
"המדינה שלנו נמצאת בשעה שאיש מאתנו לא דמיין, כואבת וצמאה לאחדות בדרך לניצחון''. על החתום ערן זהבי. הפעם היה זה לאחר שהודיע במקביל לבניון על חזרתו לסגל הנבחרת לטובת המטרה הגדולה – יורו 2024 בגרמניה בקיץ הקרוב. לאחר שיחה בת שעה וחצי שנערכה בין השניים במטרה ללבן את חילוקי הדעות, הוחלט לפתוח בדף חדש. האגו, העצבים והכעס – כל אלו הונחו לעת עתה בצד עבור מטרת העל. עמוק בליבם, בניון וחזן ידעו בעיקר לנוכח הפציעות המשמעותיות של מנור סולומון וליאל עבדה והיכולת הדלה של החלוצים הקיימים, לנבחרת יהיה קשה לעמוד במשימה ללא הרגל המסיימת של החלוץ בן ה-36. וזהבי עצמו? תהיו בטוחים שאם יעזור לנבחרת להגשים את החלום, הצוות המקצועי יעשה את הכל על מנת שזה יימשך גם בטורניר עצמו. וכן, גם אם זה אומר שרק הוא יישן בחדר לבד. בינתיים בקוסובו זה לא הלך - אבל יש זמן לתקן.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.