שוק השחקנים החופשיים ב־NBA מתחיל להגיע לקיצו כשהקבוצות קרובות להשלמת הסגל לעונה הקרובה. אבל שוק הכוכבים שצפויים לקבל ביי אאוט רק מתחיל. קודם כל נבין מה זה ביי אאוט. כאשר נוצר סכסוך של השחקן עם הקבוצה או לחילופין אין לו מקום ברוטציה, היא מחפשת טרייד עבורו או משחררת אותו. לרוב אלו שחקנים ותיקים בעלי חוזים גבוהים. לכן, הקבוצה תיאלץ לשחררם כי קבוצות אחרות לא ירצו שחקן מבוגר בעל עלות כספית גבוהה. כדי שהשחרור ייצא לפועל יכולים לקרות שני דברים: 1. הקבוצה תשלם לשחקן את שכרו המלא לאורך כל תקופת חוזהו, והוא יכול ללכת לשחק במקום אחר. 2. לסכם עם השחקן על תשלום כספי נמוך יותר, ולתת לו לשחק במקום אחר. למשל, בעונה החולפת שני הסנטרים הוותיקים בלייק גריפין ואנדרה דראמונד קיבלו ביי אאוט מקבוצותיהם (קליפרס וקליבלנד).
הם קיבלו את השחרור בשל הרצון של הקבוצות לבנות סגל צעיר ובשל ריבוי שחקנים בעמדותיהם. לאחר שקיבלו שחרור, גריפין חתם על חוזה מינימום בקבוצת הכוכבים של ברוקלין, בה האריך את חוזהו לעונה נוספת, ודראמונד הצטרף ללייקרס. אז עכשיו כשהבנו מה זה ביי אאוט, בוא נראה מי הם 3 האופציות הטובות ביותר העומדות בשוק, למה ולאיזה קבוצה הן הכי מתאימות:
2 צפייה בגלריה
קווין לאב
קווין לאב
קווין לאב
(צילום: AP)
קווין לאב: הפורוורד הותיק בן ה־32 שמשחק כיום בקליבלנד מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות בעלות של 60 מיליון דולר. אך לאור פציעות רבות בעונה החולפת, קליבלנד דאגה למלא את חסרונו בשחקנים צעירים כגון ג'ארת אלן אשר האריך חוזה ל־ 5 שנים נוספות, בחרה בבחירה 3 בדראפט את אוון מובלי וצירפה בטרייד משולש את הפורוורד הצעיר לאורי מרקנן.
לאור כמות השחקנים הצעירים הרבים בעמדה של לאב, נראה כי אין לו מקום ברוטציה של הקבוצה, ולכן הוא צפוי לקבל את הביי אאוט. לאב העמיד אשתקד 12 נקודות, 7.5 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים ו־36.5% מהשלוש. לפי דעתי הוא צריך להגיע ללייקרס.
לאב הוא איננו שומר "גדול" בלשון המעטה, אך הוא שחקן התקפה מצוין וריבאונדר נהדר. ללייקרס אין שחקן בכיר בעמדה 4. יש לה את אנתוני ואריזה ששניהם שחקני ספסל מעולים. נוסף על כל זה, לאב שיחק בעברו עם לברון, כולל זכייה היסטורית באליפות עם קליבלנד, כך שהוא יודע את תפקידו בקבוצה. לסיכום, לאב צפוי לקבל ביי אאוט כבר בימים הקרובים ואז יצטרף לסגל המבוגר של הלייקרס.
ג'ון וול: בחירה מספר 1 בדראפט 2010, שחתם על חוזה עתק בוושינגטון בשנת 2018 כשהיה בשיאו, ואז הגיעה פציעה קשה במיוחד שמנעה ממנו לשחק כדורסל פעיל למשך עונה וחצי. לאחר שהחלים עבר בטרייד ליוסטון והראה יכולת טובה במדי הקבוצה החלשה ביותר העונה. וול העמיד אשתקד 20.5 נקודות, 7 אסיסטים ו־3 ריבאונדים, אך יש לזכור כי ליוסטון היה מחסור בגארדים. לאור גילו המתבגר, השכר הגבוה וכמובן הסיבה שבחרו בבחירה ה־2 בגארד ג'יילן גרין, וול צריך לקבל ביי אאוט מהקבוצה כדי שיוסטון תוכל לפתח את השחקנים הצעירים שלה.
לפי דעתי הוא צריך להגיע לניו אורלינס, שמחזיקה בסגל צעיר הכולל את זאיון ואינגרם, גבוהים טובים ורכז מחליף מעולה. אבל מה שכחנו? רכז פותח! הקבוצה לא הצליחה להשאיר את לונזו בול, וכמחליף הביאה את דבונטה גראם. לכן הפלניקס נואשים לרכז פותח, ו־וול יכול למלא את העמדה הזו באופן מושלם. הוא לא צריך להיות "הכוכב" כמו שציפו ממנו בכל הקריירה הארוכה, אלא לרווח את המשחק ובעיקר לחלק אסיסטים לזאיון ואינגרם.
2 צפייה בגלריה
גוראן דראגיץ'
גוראן דראגיץ'
גוראן דראגיץ'
(צילום: EPA)
גוראן דראגיץ': הרכז הסלובני הוותיק בן ה־35 הועבר הקיץ בטרייד ממיאמי לטורנטו בעסקת קייל לאורי. הקבוצה מקנדה שרק לפני שנתיים זכתה באליפות, כבר נמצאת בהליך של בנייה מחדש. דראגיץ' אינו נמצא בתוכניות של טורנטו בשל גילו המתבגר ושכרו השמן, לכן הוא צפוי לקבל ביי אאוט. אשתקד העמיד ממוצעים סולידיים של 13.5 נקודות, 3.5 ריבאונדים ומסר 4.5 אסיסטים עם 36.7% מהשלוש.
לפי דעתי, דראגיץ' צריך לחתום ביוטה, למרות הדיווחים הרבים על כך שהוא מועמד לדאלאס כדי שתהיה סגירת מעגל יפה בין שני הסלובנים. אבל הוא הוא פשוט לא מתאים למאבריקס מבחינת סגנון משחק, כי יש להם 2 רכזים צעירים יחסית, והוא מראה יכולת של רכז שני. לכן, הייתי רוצה לראות אותו ביוטה. לג'אז יש סגל חזק מאוד עם השחקנים שעשו את הבלתי ייאמן, והעפילו לפלייאוף מהמקום הראשון במערב החזק של לברון ג'יימס וסטפן קרי, והצליחו לחזק את הסגל שלהם עם הגעתם של שני הגבוהים הוותיקים, חסן וויאטסייד ורודי גיי, וצירופו של הפורוורד הצעיר, אריק פסקל. בעמדת הרכז הפותח יש להם את מייק קונלי הנהדר, אבל אין רכז מחליף מספיק טוב. בנוסף, שיטת משחקו של המאמן מתאימה לסגנון דראגיץ': התקפות איטיות שמטרתן להתיש את השומרים. לכן, דראגיץ יתאים ליוטה כמו כפפה ליד.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.