גם השני מכבי ת"א תסיים ב-5 המקומות הראשונים, כיאה למועדון גדול בישראל - כך מסתמן לפחות. אבל בתור אחד שהולך להרבה משחקים, רציתי להוסיף שכבר לא מעט זמן מכבי נראית משעממת במשחקה. אין עושה משחק, אין הגנה טובה ואין שחקן חוד טוב - עד להגעתו של ג'ורג'ה יובאנוביץ' עליו נרחיב בהמשך.
המשחק של מכבי ת"א לא זורם, וניתן לראות זאת בשילוב המוגבר של השוער דניאל פרץ במשחק. הרבה כדורים חוזרים אחורה אל השוער ומספר נגיעותיו בכדור גבוה, מה שבעיניי מאפיין משחק חסר ביטחון וחסר סיכונים, כמו גם חוסר בשחקן עושה משחק, אחד שלוקח את הכדור ומרים את הקבוצה קדימה. שוב ושוב אנחנו רואים מסירה קדימה למעין מתפרצת, ואז מגיע שחקן הגנה ושוב הכדור חוזר אחורה עד לשוער. חומר השחקנים של מכבי הוא מהטובים בליגה לדעתי, ואפילו אפשר להרכיב קבוצה לא רעה רק משחקני הספסל שלה, אך זה לא בא לידי ביטוי בסגנון המשחק.

1 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
דניאל פרץ
(צילום: עוז מועלם)

עם זאת, קשה להפנות אצבע מאשימה, כי השנה מכבי עברה תהפוכות - חילופי מאמנים ושחרור שחקנים טובים כמו דור פרץ ויונתן כהן באותם תפקידים שיצרו חור בקבוצה. חוסר הביטחון הזה גורם לפעמים לאיבודי כדור וגם לספיגה של שער ראשון, לפעמים מכבי יוצאת מהפיגור ולפעמים לא, זה מה שגורם לה בעצם לאיבוד נקודות ולריחוק מראש הטבלה.
למרבה המזל, כנראה שמכבי בניצוחו של מיץ' גולדהאר הבינה את הטעות וביצעה רכש מסקרן בינואר, ואני מדבר בעיקר על יובאנוביץ'. האוהדים כבר רואים אותו בתור מושיע או משיח, והוא משדר הרגשה של שחקן גדול עם משחק ראש מהטובים שראיתי. אבל תולים בו הרבה תקוות, ושחקן אחד לא יצליח להרים קבוצה לבדו. ימים יגידו והלוואי ויצליח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.