לעיני קרוב לאלף ילדים, רובם המומים מהמחזה, טסו היום (שבת) ברואנדה אחד מגדולי רוכבי האופניים בדור האחרון, כריס פרום, ולצדו רוכביה הישראלים של קבוצת "ישראל פרמייר טק", על מסלולי מרוץ שנסללו בין מטעי בננות, בתי חימר ונוף עוצר נשימה בחבל בוגאסרה, מקבץ של 600 כפרים עניים מדרום לבירה קיגאלי.
הם עשו זאת במסגרת חנוכת מרכז רכיבה ראשון מסוגו ברואנדה (ובמדינות מתפתחות בעולם בכלל), אשר נבנה בשנה האחרונה על ידי הקבוצה הישראלית מתרומות שהעבירו ראשיה, רוכביה, ויותר מאלף אוהדים בישראל וברחבי העולם. בניית שני המתקנים הייחודיים של מרכז "מגרש החלומות" – מסלול מרוצים ואימונים באורך 1.2 קילומטר, ומסלול "פאמפ טרק", הושלמה בימים האחרונים. באירוע נכחו גם ראשי הקבוצה סילבן אדמס ורון בר און, שגריר ישראל ברואנדה רון אדם וראשי איגוד האופניים העולמי, שהכריזו שיעניקו למרכז תמיכה. אדמס ובר און הודיעו שבכוונתם להמשיך ולפתח את המרכז, כולל הקמת אקדמיה: "יש לנו מחויבות מיוחדת של שותפות גורל לעם הזה, שעבר טבח נורא אבל התגבר והתחזק", אמר אדמס. "אנחנו כאן כדי להישאר. זה תיקון העולם שלנו".


3 צפייה בגלריה
ישראל פרמייר טק אופניים רואנדה סילבן אדמס כריס פרום
ישראל פרמייר טק אופניים רואנדה סילבן אדמס כריס פרום
אדמס ופרום עם רוכבת מקומית
(צילום: נועה ארנון)

"לראות את הילדים האלה זוכים לרכוב ולצעוק מאושר על מסלולים מדהימים – זו התרגשות שלא נופלת מניצחון גדול", אמר פרום, שזכה ארבע פעמים בטור דה פראנס והתקשה לעצור את הדמעות. "הקבוצה בנתה כאן משהו שישנה מציאות עבור רבים. אני נולדתי וגדלתי בקניה, מכיר את אפריקה היטב ויכול לומר שאין דברים כאלה ביבשת". "זהו מתקן פשוט מדהים", אמר ראש מערך הפיתוח באפריקה של האיגוד העולמי, ז'אן ואן זיל, "הוא ייתן דחיפה עצומה לענף במדינה". 

3 צפייה בגלריה
ישראל פרמייר טק אופניים רואנדה
ישראל פרמייר טק אופניים רואנדה
ילדים שהגיעו לטקס
(צילום: נועה ארנון)

השלמת בניית "מגרש החלומות", שסיפקה עבודה ל-2,000 מתושבי הכפרים באזור, היא שיאו של פרויקט "רוכבים אל השינוי" שיזמה הקבוצה הישראלית בשנים האחרונות בחבל בוגאסרה, שהחל באימוץ ובתמיכה בקבוצת הנשים הראשונה במדינה. בנוסף, הקבוצה השיקה לאחרונה תוכנית להכשרת מדריכים מקומיים בהובלת ישראל קאופמן שהגיע במיוחד מישראל. קאופמן: "ילדים פשוט נוהרים מכל האזור במספרים מדהימים ומבקשים לרכוב, זו חוויה מטורפת".

3 צפייה בגלריה
ישראל פרמייר טק אופניים רואנדה כריס פרום
ישראל פרמייר טק אופניים רואנדה כריס פרום
פרום נותן הצגה
(צילום: נועה ארנון)

מחר יוזנק הטור של רואנדה, מרוץ בן שמונה ימים לאורכה ולרוכבה של המדינה. פרום יוביל את ישראל פרמייר טק שלצדו עוד שני רוכבים ישראלים צעירים, נדב רייסברג ורועי ויינברג.
פורסם לראשונה: 19:51, 18.02.23