אי שם בקרקעית נהר התמזה נמצא הטלפון הנייד שמכיל כנראה את הראיות שקולין רוני, אשתו של אחד השחקנים האגדיים בתולדות הכדורגל הבריטי - וויין רוני, צריכה כדי לנצח במשפט הדיבה מול רבקה וארדי, זוגתו של חלוץ לסטר ונבחרת אנגליה. האחרונה תבעה את חברתה הטובה לשעבר ב-3 מיליון פאונד - רק כדי לטהר את שמה - והמשפט שיצא לדרך ביום שלישי האחרון, כמו שבטח הבנתם, מסעיר את הממלכה.
אנחנו לרגע לא ציניים. ה"וואגתה כריסטי" - שילוב של WAG (הכינוי לנשות שחקני הכדורגל) יחד עם שמה של אגתה כריסטי, הסופרת והמחזאית שהתפרסמה בשל סיפורי הבלשים שכתבה - עלה לראש הכותרות בכל הצהובונים האנגלים. האמת, בצדק. על פניו, יש פה את החומר שממנו מייצרים סיפור ענק ובעיקר הרבה מאוד רייטינג. סלבס, טינופים ובעיקר מציצנות.
6 צפייה בגלריה
וארדי ורוני
וארדי ורוני
פעם הן היו החברות הכי טובות. רוני ו-וארדי
(צילום: gettyimages)

זה לא הגיל, זה התרגיל

בצד אחד, נמצאת קולין רוני. שהסיפורים שלה על יחסיה עם בעלה, בעיקר בשנים הגדולות שלו במנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, היו תמיד בראש סדר העדיפויות של כתבי הרכילות. עד כדי כך שלפני כמעט עשור צלם פפראצי מה"סאן" קיבל כ-50 אלף פאונד עבור צילומים בלעדיים שלה ושלו בחופשה פרטית (ולא ממש רומנטית).
מהעבר השני, רבקה וארדי, חברתה הטובה (או כך לפחות כולם חשבו) של קולין רוני. כן, וגם אשתו של חלוץ לסטר, מי שעד גיל 25 בכלל שיחק בליגה חצי מקצוענית ולא היה קרוב לתהילה. אבל אז הגיע במקרה לפרמייר-ליג, זכה עם השועלים באליפות בלתי נשכחת ב-2016 והשאר היסטוריה.
הציוץ שהחל בסערה
השתיים, כאמור, היו BFF ואף נצפו יחד בעשור הקודם במשחקי נבחרת אנגליה, כשהן יושבות אחת ליד השנייה ומחליפות חוויות (וטלפנים של פדיקוריסט ומניקוריסט), כשוויין רוני וג'יימי וארדי עוד נמנו על סגל שלושת האריות. ואז הגיע הפיצוץ, או אם תרצו התרגיל.
מיליוני פאונד כבר הוציאו השתיים על המשפט, שסוף כל סוף יצא לדרך והכל על מקרה שהתרחש בכלל לפני כמעט שלוש שנים, באוקטובר 2019. באותו בוקר האשימה רוני את וארדי שהיא מדליפה ל"סאן" - העיתון הכי נמוך, ירוד ובעיקר צהוב בממלכה - סיפורים רכילותיים על חייה וחיי בעלה.
6 צפייה בגלריה
רבקה וארדי
רבקה וארדי
מכחישה כי הדליפה לאורך כל הדרך. וארדי
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
רבקה וארדי
רבקה וארדי
אנגליה בטירוף. וארדי, הפעם בכניסה לבית המשפט
(צילום: רויטרס)
קולין כתבה שהיא חשדה הרבה זמן ברבקה, ולכן יזמה תוכנית גאונית: במשך מספר שבועות רק וארדי יכלה לראות את הסטוריז שלה באינסטגרם, בו היא שתלה ידיעות מזויפות כמו פיצוץ בצנרת שגרם להצפה בכל הבית שלה ושל וויין. הסיפור הגיע כמובן ל"סאן".
"במשך כמה שנים, מישהו שסמכתי עליו ואפשרתי לו לעקוב אחרי חשבון האינסטגרם הפרטי שלי, מעביר ל'סאן' כל הזמן ידיעות על הסיפורים והפוסטים הפרטיים האלה", כתבה אז רוני. "כל כך הרבה מידע ניתן להם עליי, על חבריי ומשפחתי והכל בלי רשותי או ידיעתי. אחרי זמן רב בו ניסיתי להבין מי זה יכול להיות, בגלל הרבה סיבות, היה לי חשד".
6 צפייה בגלריה
קולין רוני
קולין רוני
ולאיפה נעלם ה"אקדח המעשן"? רוני
(צילום: gettyimages)
"כדי לנסות ולהוכיח זאת, המצאתי רעיון. חסמתי את הגישה לכולם לסיפורי האינסטגרם שלי, מלבד לחשבון אחד. בחמישה חודשים, פרסמתי שם שורה של סיפורים מפוברקים כדי לראות אם הם הגיעו ל'סאן'. ומה אתם יודעים, הם הגיעו. הסיפור על בחירת מין התינוק החדש במקסיקו, הסיפור על החזרה לטלוויזיה והסיפור האחרון, על ההצפה במרתף הבית החדש".
וארדי הגיבה בזמנו בפוסט משלה: "לא עשיתי את זה, אני לא צריכה את הכסף הזה. במשך כמה שנים פורצים לי לחשבון כל פעם מחדש והגישה שלי אליו נאבדת. חבל שלא דיברת איתי בפעם הראשונה שזה קרה, אני מחבבת אותך מאוד קולין, אני נגעלת מעצם המחשבה שאני צריכה להכחיש את זה".
זה לא עזר. וארדי, שהייתה בהריון מתקדם בעת פרסום הפרשה, המשיכה לאורך כל הדרך לטעון שהיא לא קשורה לכך וכי הייתה בדובאי באותם ימים. מנגד, רוני איימה בתביעה. לבסוף, וארדי הייתה זו שהגישה תביעת דיבה לאחר שניסיון גישור בין השתיים ב-2020, כשל. כעת בית המשפט צריך להכריע בעניינן.
6 צפייה בגלריה
וארדי ורוני
וארדי ורוני
הם הדמויות השוליות בפרשה. ג'יימי וארדי ו-וויין רוני בימים בהם שיחקו יחד בנבחרת אנגליה
(צילום: gettyimages)

יותר מדי צירופי מקרים

על פי חוק הדיבה האנגלי, על רוני להצדיק את ההאשמה המקורית שלה. ובתוך אובדן מקרי של ראיות פוטנציאליות מרכזיות על ידי וארדי והצוות שלה, רוני עדיין לא איתרה "אקדח מעשן". ואותו אקדח הוא הטלפון של הסוכנת של וארדי, קרולין וואט. בקיץ שעבר, כשההליכים המשפטיים בעיצומם, ביקשו עורכי הדין של רוני לחפש במכשיר הודעות ווטסאפ שהיו יכולות לעזור להם במשפט. וואט הייתה באותו זמן בטיול מול חופי בריטניה, כשלטענתה הסירה נפגעה מגל גדול והטלפון צלל לקרקעית ומאז לא נמצא.
קבוצה נפרדת של הודעות ווטסאפ, שעלולות להיות רלוונטיות, גובו על-ידי וארדי, אך היא, לדברי בית המשפט, "שכחה את הסיסמה". המחשב הנייד שבו וארדי השתמשה בתקופה הרלוונטית אינו פועל יותר. גם חשבון הטוויטר של וואט נמחק מאז. יותר מדי צירופי מקרים מצערים? מי יודע.
עו"ד מארק סטפנס סיפר השבוע ל"גרדיאן" כי מדובר במקרה שהוא "כמעט ייחודי בהיסטוריה של לשון הרע, מכיוון שהוא לא מובל על ידי ראיות. השמדת ראיות בכוונה היא עניין חמור מאוד, אבל אין שום הוכחה שזה קרה".
6 צפייה בגלריה
קולין רוני
קולין רוני
אין לה הוכחה? רוני
(צילום: EPA)
ייתכן שהרגע המכונן בתיק הגיע עם פסיקת בית המשפט בסוף 2020. בעוד שרוני כתבה במקור ש"החשבון של רבקה וארדי" היה אחראי להדלפת הסיפורים, השופט בתיק קבע שהמשמעות האמיתית לכך היא שווארדי עצמה אחראית לכך (ולא מישהו שפרץ לחשבונה והעביר את התוכן ל"סאן". נגיד, סוכנה) ועל המילים הללו נערך גם משפט הדיבה.
שישה ימים - הזמן בו ייערך המשפט - הצהובונים יחגגו ורשימת המתנה לאולם בלתי נגמרת. מי זו שתנצח בסוף? סטפנס טוען שזה ידוע מראש: "וארדי, כי אין לקולין שום הוכחה שהיא באמת הדליפה משהו".
אותה וארדי טענה בשלישי האחרון בדמעות במהלך הדיון כי משפחתה זכתה לאיומים בלתי פוסקים ברשתות החברתיות בעקבות ההאשמות. בצד של רוני, לעומת זאת, מספרים כי הבסטיז לשעבר מודעת לכך שהיא המקור להדלפות. זה הכי מכוער שיכול להיות – ובריטניה שותה בצמא כל מילה מאולם בית המשפט.